sobota, 7 października 2023

Jesień w Przytulnej - Katarzyna Michalak

Tytuł: Jesień w Przytulnej

Autor: Katarzyna Michalak

Wydawnictwo: Znak 

Cykl: Saga Przytulna 

Tom: 3

Ilość stron: 301

Rok wydania: 2023


Po wiośnie i lecie przyszła kolej na jesień w Przytulnej. Znów odkrywamy tajemnice rodziny Gawroszów, których jest naprawdę sporo. Byłam ciekawa tej części, bo dwie poprzednie mi się bardzo podobały. W tej też dużo się dzieje...

Azja poznał niemal wszystkie sekrety swojej rodziny. Wywołał skandal wokół swojej matki Alicji i jej ukrywanej "drugiej tożsamości", ale to dopiero początek ich problemów. Okazuje, że Andrzej od lat skrywa sekret, który nie pozwala mu spokojnie spać, a Ada zamierza zrobić coś strasznego, aby zyskać akceptację w nowej szkole. Jest jeszcze sprawa Amelii i ojca jej dziecka oraz testy genetyczne, które zszokowały Azję. Rodzina po raz kolejny zmierzy się z trudną prawdą, która nie raz ich zaboli...

W każdym tomie tego cyklu sporo się dzieje i w tym również. Rodzina Gawroszów nie przestaje zaskakiwać, ich skrzętnie skrywane sekrety powoli wychodzą na jaw. Autorka poprzez tajemnice bohaterów porusza wiele trudnych tematów, co bardzo mi się podoba. Oprócz różnych sekretów bardzo ważną rolę odgrywa tutaj miłość, przyjaźń i zaufanie. Rodzina Gawroszów zawsze może na siebie liczyć i choć czasem się przekomarzają to jednak są dla siebie nieocenionym wsparciem. Wciągnęłam się w ich losy od pierwszej części i każdą kolejną czytam z dużym zainteresowaniem. Jestem ciekawa ich tajemnic i chętnie czytam o ich relacji. W tym tomie ujawnione sekrety nie raz mnie mocno zaskoczyły, zupełnie nie spodziewałam się takich wydarzeń. Można pomyśleć, że jak na jedną rodzinę to jednak sporo tych sekretów i tajemnic, ale to właśnie sprawia, że na każdy kolejny tom czeka się z niecierpliwością. Jestem bardzo ciekawa co wydarzy się zimą u Gawroszów, już teraz nie mogę się doczekać kolejnej części. 

Znów spotykamy znanych nam już bohaterów, ale pojawiają się również nowi. Z każdym tomem coraz bardziej przywiązuję się do rodziny Gawroszów i ciężko będzie się z nimi rozstać. Lubię czytać o ich losach i sekretach. W tej książce najbardziej poruszyło mnie to co spotkało Andrzeja i Azję. Przedstawione tutaj wątki wzbudzają różne emocje, w tej części jeden z wątków wywołał też we mnie wzruszenie. A co nowego u naszych bohaterów? Ada spełnia swoje marzenia, ale radość odbiera jej sytuacja w szkole. Nie jest akceptowana przez innych i żeby to się zmieniło postanawia dokonać czegoś strasznego. Amelia wyjawia kto jest ojcem jej dziecka i nie chce zgodzić się na leczenie. Azja jest zszokowany testami genetycznymi, a Ariel boi się wyjawić swój sekret przez co zamyka się w sobie i jest coraz bardziej wybuchowy. Odkrywamy też sekret Alicji, wokół której wybucha skandal. W końcu wychodzi na jaw skąd miała tak duże pieniądze na willę. ;) Każdy z bohaterów ma coś do ukrycia i o każdym czyta się z zainteresowaniem. Czekam na wyjaśnienie wszystkich tajemnic i na zimę spędzoną z Gawroszami. )

Wspominałam już przy poprzednich częściach, że polubiłam styl pisania autorki. Jest naprawdę lekki i przyjemny, książkę czyta się błyskawicznie. W tej części również mamy narrację trzecioosobową.

"Jesień w Przytulnej" to kolejny ciekawy i pełen sekretów tom, który świetnie się czyta. Sporo tutaj trudnych i poruszających tematów, ale nie brakuje też humoru, ciepła i miłości. Historia rodziny Gawroszów zaskakuje i wciąga, ja z niecierpliwością czekam teraz na ostatnią część. Jeśli i Wy chętnie sięgacie po takie książki to polecam ten cykl. Może Wy również polubicie rodzinę Gawroszów i ich skrywane sekrety. ;)

"Alicja patrzyła na syna oczami błyszczącymi od łez, nadal nic nie rozumiejąc. Słowa do niej docierały, owszem, ale ich znaczenia rozum po prostu nie przyjmował."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



22 komentarze:

  1. Fajnie że ten cykl, ma kolejny dobry tom :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś skuszę się przeczytać tą serię :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem warto dać szansę tym książkom. ;)

      Usuń
    2. Twórczość Katarzyny Michalak bardzo lubię, więc książki na pewno mogłyby mnie zaciekawić :) Pozdrawiam.

      Usuń
    3. To w takim razie jest szansa, że przypadną Ci do gustu. ;)

      Usuń
  3. Z chęcią bym się zabrała za całą serię!

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesująca lektura na jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, że nie brakuje ciepła i humoru. Może sięgnę po ten cykl. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś lubiłam czytać książki autorki, może czas do nich wrócić ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Szkoda, że nie znam poprzednich tomów, muszę koniecznie poznać całą serię :) Historia bardzo mnie ciekawi. Świetna propozycja na obecne jesienne popołudnia i wieczory :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zacząć od pierwszej części, ale we wszystkich sporo się dzieje. ;)

      Usuń
  8. Kiedyś czytałam książki K.M ale później jakoś mi przestało być z nimi po drodze. Za to okładki zawsze są ładne 😊

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger