poniedziałek, 1 lipca 2024

Saved - Agata Olejnik

Tytuł: Saved 

Autor: Agata Olejnik 

Wydawnictwo: You & YA

Ilość stron: 286

Rok wydania: 2024


Książka jak to często bywa, bardzo mnie zaciekawiła swoim opisem. Została wcześniej opublikowana w serwisie Wattpad, gdzie zyskała ponad milion odsłon. To pierwsza powieść autorki i zainteresowała mnie na tyle, że chętnie też sięgnę po kolejne. 

Ellie Morgan to dziewiętnastolatka, która codziennie przeżywa piekło. Po tym jak zostawiła ją matka, dziewczyna mieszka z ojcem alkoholikiem, który często bywa agresywny. Niespodziewanie trafia na piątkę tajemniczych mężczyzn, którzy ratują ją przed okrutnym ojcem. Jej życie nagle się zmienia, trafia do domu mężczyzn, którzy prowadzą nielegalne działalności. Z dnia na dzień stają jej się coraz bliżsi, a zwłaszcza jeden z nich...

"Saved" to dość krótka książka, w której dzieje się naprawdę sporo. Mamy tutaj wiele różnych wątków, autorka porusza też trudne tematy takie jak nielegalne substancje i działalności, przemoc. Muszę przyznać, że wciągnęłam się w fabułę, choć ma ona też swoje małe minusy. Myślę, że wątek gangsterski mógłby zostać jeszcze bardziej rozwinięty, podobnie jak wątek miłosny. Miałam wrażenie, że trochę za dużo tutaj zbiegów okoliczności i że związek pomiędzy dwójką bohaterów potoczył się trochę za szybko i że pojawił się trochę jakby znikąd. Mimo tego jednak uważam, że to interesująca książka, bo naprawdę dobrze spędziłam z nią czas i czytałam ją z zaciekawieniem. Podoba mi się pomysł na fabułę i wykonanie. To lekka książka, którą błyskawicznie się czyta i która umili wieczór czy dwa. Autorce udało się kilka razy mnie zaskoczyć, dużo się tutaj dzieje i nie ma zbędnych opisów. Co prawda łatwo można przewidzieć fabułę i zakończenie, ale dla mnie nie było to dużym minusem. Chętnie bym przeczytała więcej o bohaterach i trochę żałuję, że powieść jest z tych krótszych. Czekam na kolejne książki autorki, bo ta mimo małych minusów zdecydowanie zachęciła mnie do przeczytania kolejnych. Moim zdaniem warto dać szansę tej historii, jeśli lubicie takie lekkie i niezobowiązujące powieści. Mnie wciągnęła i cieszę się, że zdecydowałam się ją przeczytać.

Główna bohaterka Ellie nie ma łatwego życia. Jej ojciec nadużywa alkoholu i źle ją traktuje. Jest policjantem i ma spore poparcie wśród swoich znajomych. Dziewczyna nauczyła się żyć z codziennym bólem i nie ma odwagi przeciwstawić się ojcu. Jednak niespodziewanie spotyka piątkę niebezpiecznych i tajemniczych mężczyzn, którzy odmieniają jej życie. Choć na początku się ich obawia to jednak z czasem są jej coraz bliżsi. To właśnie u ich boku zaczyna żyć na nowo. Mężczyźni zajmują się nie do końca legalną działalnością, która na początku mocno niepokoi Ellie. Powoli wkracza w ten mroczy świat i zdaje sobie sprawę, że jeden z jej opiekunów coraz bardziej ją interesuje. Muszę przyznać, że z zainteresowaniem czytałam o bohaterach. Co prawda chętnie bym dowiedziała się o nich więcej, bo nie mamy tutaj za bardzo rozbudowanej ich historii. Niewiele też wiemy o ich przeszłości. Mimo tego jednak ich historia bardzo mnie wciągnęła i gdyby powstała kontynuacja to na pewno bym po nią sięgnęła. Ciekawiła mnie relacja Ellie z chłopakami, chętnie czytałam o tym jak wzajemnie się do siebie przekonują. Czuję lekki niedosyt, że to tak szybko się zaczęło i też szybko skończyło, bo chętnie bym dalej poznawała historię bohaterów.

Polubiłam styl pisania autorki. Jest naprawdę lekki, nie ma tutaj niepotrzebnych opisów, ale niektóre wątki działy się trochę jakby za szybko. Narracja jest tutaj pierwszoosobowa. Główną narratorką jest Ellie, a czasem narrację przejmuje jeden z chłopaków.

"Saved" to ciekawa książka z intrygującą fabułą. Mogłaby być trochę dłuższa i niektóre wątki mogłyby zostać bardziej rozbudowane, ale naprawdę dobrze spędziłam z nią czas i cieszę się, że po nią sięgnęłam. To lekka powieść, którą czyta się bardzo dobrze i szybko. Idealna na jeden czy dwa wieczory. Jeśli lubicie takie historie to polecam dać jej szansę. Może Was również wciągnie. ;)

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu.

7 komentarzy:

  1. Szkoda, że autorka nie rozbudowała niektórych wątków. Może kolejne książki będą jeszcze lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo niedostatków i tak brzmi zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie lekkie książki czyta mi się świetnie właśnie w wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie do końca moje klimaty, ale kto wie, może akurat wpadnie w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od czasu do czasu lubię sięgnąć po lekką książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyli autorka ma potencjał!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger