piątek, 16 marca 2018

Najmroczniejszy sekret - Alex Marwood

Tytuł: Najmroczniejszy sekret

Autor: Alex Marwood

Wydawnictwo: Albatros

Książka ''Najmroczniejszy sekret'' czekała dość długo na mojej półce. Chciałam przeczytać jakiś thriller i w końcu sięgnęłam po tę pozycję. To moje drugie spotkanie z autorką. Jakiś czas temu czytałam ''Dziewczyny, które zabiły Chloe'' i podobała mi się ta powieść. Chciałam sprawdzić czy ''Najmroczniejszy sekret'' również przypadnie mi do gustu. Byłam bardzo ciekawa odpowiedzi na pytanie, które znajduje się na okładce z tyłu: ''Co się stało z Coco?''

Sean Jackson to wpływowy właściciel firmy deweloperskiej, który obchodzi w jednej ze swoich rezydencji swoje pięćdziesiąte urodziny. Impreza miała być niezapomniana i rzeczywiście taka się stała, ale z całkiem innego powodu. Niespodziewanie znika jedna z bliźniaczek Seana - trzyletnia Coco. Wiadomość o zaginięciu szybko dociera do mediów, wielu ludzi angażuję się w tę sprawę, ale nie przynosi to rezultatów. Po dwunastu latach Sean umiera, a na jego pogrzebie spotykają się ponownie ci sami ludzie, którzy byli jego gośćmi w dniu zaginięcia Coco. To właśnie wtedy okazuje się, że o zaginięciu dziewczynki wiadomo więcej niż wcześniej mówiono. Tajemnica skrywana przez tyle lat w końcu wychodzi na jaw.

Muszę przyznać, że na początku trudno mi było wciągnąć się w tę historię, bo wydawała mi się trochę chaotyczna. Dopiero w połowie coraz bardziej zaczęłam się w nią angażować. Książka zaczyna się mailem, w którym jest opisane zaginięcie dziewczynki i prośba o pomoc. Później są zeznania świadków, po których zaczyna się pierwszy rozdział. Fabuła tutaj rozgrywa się dwutorowo. Rozdziały są przeplatane - w niektórych mamy narrację trzecioosobową opowiadającą o każdym z bohaterów i o dniach poprzedzających imprezę urodzinową, o samej imprezie i o tym co było później. Dzięki nim dowiadujemy się jak i dlaczego do tego wszystkiego doszło. W pozostałych rozdziałach narratorem jest Mila - jedna z córek Seana i opowiada nam o czasach, kiedy umarł jej ojciec, a od pamiętnej imprezy minęło dwanaście lat.

Fabuła jest ciekawa, ale momentami mi się dłużyła. Autorka ma lekki styl pisania, ale niektóre opisy wydawały mi się niepotrzebne. Alex Marwood dobrze przedstawiła nam bohaterów. To egoistyczne społeczeństwo, poznajemy ich życie i ich osobowości. Na początku uważałam, że za dużo jest tych informacji, ale później uznałam, że dzięki nim lepiej możemy zrozumieć tę całą tajemnicę i intrygę. Może i akcja nie jest za bardzo dynamiczna i nie ma tutaj nagłych zwrotów akcji, ale z każdą kolejną stroną moja ciekawość rosła i chciałam się dowiedzieć co się stało z dziewczynką. Wydawało mi się, że domyślam się zakończenia, ale autorka jednak mnie zaskoczyła.

Bohaterów nie dało się polubić. Sean Jackson to mężczyzna, który nie przywiązywał wagi do związków. Miał cztery żony i piątkę dzieci, ale nie poczuwał się do roli ojca i męża. Może jedynie jego córka Mila i druga z bliźniaczek Ruby były postaciami, które nie wywoływały we mnie negatywnych uczuć. Pozostali bohaterowie byli irytujący, zakłamani, snobistyczni i zadufani w sobie. Muszę wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy. Podobało mi się to, że autorka wplotła do książki polski akcent, bo pozytywnie przedstawia polskich robotników, a nie często się spotykam z takimi wzmiankami.

''Najmroczniejszy sekret'' to ciekawy thriller psychologiczny. Tak jak już wspomniałam - momentami mi się dłużył, ale całość mi się podobała. Ciekawa intryga, tajemnicza atmosfera, sekret skrywany przez wiele lat, przeszłość, od której nie da się uciec i wstrząsająca prawda - to wszystko sprawia, że z zainteresowaniem czyta się tę książkę. Zakończenie mnie zaskoczyło, chociaż wydawało mi się, że wiem jakie będzie. Właśnie to lubię w thrillerach, ten element zaskoczenia. Zarówno w tej jak i w poprzedniej książce autorki to dostałam i dlatego chętnie przeczytałabym inne książki jej autorstwa.

''Ale czasami życie bywa jeszcze bardziej skomplikowane. Miłością nie da się sprawić, że ktoś będzie dobry, a jednocześnie nie da się przestać go kochać, jakby istniał jakiś wyłącznik.''

72 komentarze:

  1. Ta książka chodzi już ze mną od dłuższego czasu, ale do tej pory jakoś nie mogłam się za nią zabrać. Teraz muszę to koniecznie zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale zaciekawiłaś mnie ją :) Z wielką chęcią przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa propozycja na te wciąż zimowe wieczory!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytam tego gatunku, ale mnie zaciekawiłaś, więc może zrobiłabym sobie odmianę? :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że czasami warto zrobić sobie taką odmianę. :D

      Usuń
  5. Jeśli będę miała kiedyś ochotę na coś podobnego to może sięgnę:) Na razie mam co czytać, ale nie mówię nie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam już wiele o tej książce i mam ochotę ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli się zdecydujesz to życzę miłej lektury. :)

      Usuń
  7. Mam ją w planach czytelniczych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za thrilerami, ale kiedyś myślę żeby coś przeczytać :DD za to się raczej nie wezmę, skoro bohaterowie sa tacy niesympatyczni :c
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest na odwrót - thriller to jeden z moich ulubionych gatunków. :D

      Usuń
  9. Okładka wydaje mi się znajoma ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię thrillery psychologiczne, dlatego będę miała na uwadze powyższy tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  11. Od dawna mam w planach tą książkę :) Słyszałam o niej wiele pozytywnych opinii. Muszę w końcu ją wcisnąć w mój grafik :D

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie. :D Też wiele książek mam w planach, a ciągle brakuje na nie czasu. :D

      Usuń
  12. zaciekawiłaś mnie swoją recenzją :) już kiedyś widziałam tą książkę, i zaciekawiła mnie fabuła, ale teraz jestem pewna, że chcę ją przeczytać :)
    pozdrawiam
    cherryladyreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Do mnie również przemawia, chociaż czasem niektóre opisy mogłyby być krótsze. :)

      Usuń
  14. muszę przeczytać tę książkę! :D zapowiada się bardzo fajnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem jest fajna, chociaż czasem trochę mi się dłużyła. :)

      Usuń
  15. Mnie często chaotyczne książki od razu odrzucają, ale mam to do siebie, że MUSZĘ skończyć każdą zaczętą książkę. Chętnie ją przeczytam, a poza tym wiele książek na początku są takie 'bez ładu'. Za to środek i końcówka robi szał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo, że muszę skończyć każdą książkę. :)

      Usuń
  16. Thirllery psychologiczne bardzo lubię i akurat jeżeli chodzi o ten gatunek to nawet jeżeli jest trochę chaotycznie to i tak jestem w stanie "ścierpieć" ;)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo, też bardzo lubię ten gatunek. :)

      Usuń
  17. Skoro był element zaskoczenia, byłabym w stanie przymknąć oko na te dłużące się fragmenty. Dawno nie czytałam żadnego thrillera. Widzę, że mam sporo do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Element zaskoczenia się pojawia i dlatego te dłużące się opisy aż tak bardzo nie przeszkadzały. :)

      Usuń
  18. Czytałam i jestem bardzo zadowolona :) Wszystkie książki autorki przypadły mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chętnie sięgam po książki tej autorki. :)

      Usuń
  19. Uwielbiam Marwood i koniecznie muszę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz tę autorkę to pewnie i ta książka przypadnie Ci do gustu. :)

      Usuń
  20. A mi się wydaje, że na rynku pojawiło się za dużo przeciętnych thrillerów, które są napisane na jedno kopyto... Niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym na pewno jest, ale thrillery bardzo lubię i mogę przymknąć na to oko. :)

      Usuń
  21. Ta książka przewinęła mi się parę razy przed oczami, nie mówię jej ani "tak", ani "nie". Jeśli wpadnie w moje łapki, to pewnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię książki o tej tematyce, wiec gdyby wpadła mi w rece, to chętnie się z nią zapoznam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz takie książki to może Ci się spodoba. :)

      Usuń
  23. Zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Również czytałam: ,,Dziewczyny, które zabiły Chloe" i takze zrobiła na mnie dobre wrażenie. O tej pozytcji słyszałm dużo! Myślę, że i po tę książkę chwycę (fabuła brzmi świetnie!).
    O tak, ten element zaskoczenie jest genialny w thrillerach! Zachęciłaś mnie jeszcze bardziej tą recenzją, pozdrawiam! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Element zaskoczenia to coś, co najbardziej lubię. Może i Tobie przypadnie do gustu ta książka. :)

      Usuń
  25. Czytałam i wspominam bardzo dobrze. Nie spodziewałam się takiego obrotu spraw :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Lubię takie książki i chociaż często mnie zawodzą to zawsze daje im szansę :) dla zaskakującego zakończenia chętnie po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam bookinoman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zawsze im daję szansę, bo to jeden z moich ulubionych gatunków. :)

      Usuń
  27. Czytałąm "Dziewczyny..." i mi się podobała. Teraz poluje na tę pozycję, bo zdecydowanie mój klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Od czasu do czasu sięgam po ten gatunek. Ciekawa jestem czy mi książka spodobałaby się bardziej. Będę jej dopatrywać w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również jestem ciekawa czy Ci się spodoba. :)

      Usuń
  29. No no...interesujaca propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jakoś do mnie nie przemawia, ja raczej wolę kryminały brutalne, które wciągają od początku :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jeszcze nie czytałam, ale chodzi za mną ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za mną też chodziła jakiś czas i cieszę się, że po nią sięgnęłam. ;)

      Usuń
  32. Ja z kolei się zawiodłam. Spodziewałam się lepszej lektury. Niebawem i u mnie recenzja tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opinie są różne o tej książce, więc rozumiem. ;) Mi się spodobała, ale każdy ma inny gust. ;)

      Usuń
  33. Nie miałam jeszcze okazji sięgnąć po ten tytuł, ale będę go miała na uwadze :)

    she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz takie książki to myślę, że warto mieć go na uwadze. :)

      Usuń
  34. Sama musiałabym spróbować tą książkę przeczytać i zobaczyć jakie wrażenie wywrze na mnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej właśnie wyrobić sobie o książkach własne zdanie. :)

      Usuń
  35. Mam w planach od dawna, lubię thrillery ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger