środa, 16 października 2019

Głębia osobliwości - Remigiusz Mróz

Tytuł: Głębia osobliwości

Autor: Remigiusz Mróz

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Cykl: Parabellum

Tom: 3

Dwie poprzednie książki z tej serii bardzo mi się podobały i byłam ciekawa jakie będzie zakończenie tej trylogii, czy ten tom będzie równie udany jak wcześniejsze. Z ogromnym zainteresowaniem sięgnęłam po tę książkę, nie mogłam się doczekać aż poznam dalsze losy bohaterów. Czy i tym razem jestem zadowolona z lektury?

Rok 1940. Bronek próbuje dostać się na Zachód i dołączyć do polskich oddziałów. Niestety napotyka po drodze przeszkody, które wydają się nie do pokonania. Jedna jego decyzja całkowicie odmieni jego losy, kolejny raz zmierzy się z wieloma trudnościami. Staszek i Maria są rozdzieleni. Mężczyzna trafia do obozu koncentracyjnego, z którego nie ma drogi powrotnej. Maria wraz z kuzynką przebywa u niemieckiej rodziny, w której dochodzi do strasznych wydarzeń. A Christian Leitner stanie przed trudnym wyborem. Będzie musiał podjąć decyzję czy bardziej liczy się dla niego kraj czy może ludzkie życie.

Przy recenzji poprzedniej części wspomniałam, że autor kończy każdy tom w taki sposób, że od razu chce się sięgnąć po następną część, żeby dowiedzieć się co będzie dalej. Tak też było i tym razem. W każdej książce z tej serii sporo się dzieje i w tej również. Znajdziecie tutaj dużo akcji, jest element sensacji, przygodówki, pojawia się także wątek kryminalny. Wszystko to sprawia, że otrzymujemy wartką i ciekawą fabułę, przy której nie da się nudzić. Owszem, w tej części również niektóre zbiegi okoliczności do mnie nie przemawiały, ale nie uważam ich za duży minus, bo jednak sprawiają też, że jest naprawdę ciekawie. Po raz kolejny wciągnęłam się w losy bohaterów, chciałam jak najszybciej dowiedzieć się jak się to wszystko skończy. Akcja na początku jest dość spokojna, ale później przyspiesza, pojawiają się zwroty akcji i nieprzewidziane sytuacje. Remigiusz Mróz często kończy rozdziały w takim momencie, że nie chciałam się od tej książki odrywać, od razu chciałam wiedzieć co będzie dalej. Fabuła wzbudza najróżniejsze emocje, pojawia się też napięcie i niepewność o losy bohaterów. Rozdziały poświęcone Staszkowi, który przebywa w obozie są najbardziej wstrząsające, aż ciężko czytało się o tych wszystkich okrucieństwach. Na ostatnich stronach powieści mają miejsce zaskakujące wydarzenia, zakończenie jest ciekawe, ale żałuję, że autor nie zakończył wszystkich wątków, że nie ma odpowiedzi na wszystkie pytania. Jasne, można samemu sobie dopowiedzieć resztę, ale ja wolę jednak jak wszystko jest jasne, jak autorzy udzielają wszystkich odpowiedzi. To jednak nie zmienia faktu, że zarówno ta książka jak i cała ta seria przypadła mi do gustu i szkoda, że to już koniec trylogii, że nie poznam dalszych losów bohaterów.

W tej części każda z postaci przeżywa kolejne ciężkie przygody, znów muszą zmierzyć się ze skutkami wojny, z jej różnymi obliczami. Wojna zmieniła bohaterów, nie są już tymi samymi ludźmi, często musieli działać wbrew własnym przekonaniom. Nie wiadomo komu można ufać, ludzie w tym trudnym czasie zachowywali się różnie, nie zawsze zgodnie z własnym sumieniem. Bronek zostaje sam, bez swoich towarzyszy. Wielokrotnie będzie musiał stawić czoła problemom, ale czy starczy mu jeszcze na to sił? Staszek w obozie koncentracyjnym przechodzi przez piekło. Jest poniżany, bity, głodzony. Czy jest jeszcze szansa na jakikolwiek ratunek? Maria trafia do niemieckiej rodziny, która nie jest jej przychylna. Dochodzi do strasznych wydarzeń, a Maria będzie próbowała odnaleźć sprawcę. Najbardziej byłam ciekawa jaki będzie tutaj Christian Leitner, czy znów ślepo będzie wierzył w swoje ideały czy może jednak okaże się bardziej ludzki. Ta postać była dla mnie dużą zagadką, nie wiedziałam czego tak naprawdę mogę się po nim spodziewać. Wciągnęłam się w losy każdego z bohaterów, razem z nimi wszystko przeżywałam, nie raz bałam się o nich i im kibicowałam. Nie obyło się bez smutnych momentów, które wzbudzają emocje, ale najważniejsza jest tutaj odwaga, bohaterstwo i wola przetrwania. Każdy z bohaterów ma coś do powiedzenia i każdy z nich odgrywa tu ważną rolę.

Narracja tutaj jest taka sama jak w poprzednich częściach - trzecioosobowa. Styl pisania autora przypadł mi do gustu, pomimo trudnej tematyki książkę czyta się naprawdę lekko i szybko. Każdy rozdział zaczyna się informacją gdzie i kiedy w danej chwili rozgrywa się akcja, co jest fajnym i pomocnym dodatkiem. To jedna z tych trochę bardziej obszernych książek, ma niecałe 600 stron napisanych niedużym drukiem.

"Głębia osobliwości" to ostatnia część trylogii, która jest równie wciągająca jak poprzednie części. Nie brakuje tu akcji, nieprzewidzianych sytuacji, pojawia się również napięcie i niepewność. Jedynie niektóre zabiegi okoliczności do mnie nie przemówiły, ale mogę przymknąć na to oko, bo całość jest naprawdę ciekawa. Żałuję, że nie poznam dalszych losów bohaterów, że to już koniec serii. Moim zdaniem warto dać jej szansę, może i w Was wzbudzi sporo emocji. 

''- Oby historia nigdy wam tego nie wybaczyła - dodała Maria.
- Historia to tylko uzgodniony zestaw kłamstw.''

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:


 

78 komentarzy:

  1. Chętnie przeczytam tą serię :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Pana Mroza jak wiesz "nie trawię" - chodzi mi o to, że nie podchodzi mi jego styl pisania i książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, każdy ma przecież inny gust. Co jednemu się podoba nie musi podobać się drugiemu. :)

      Usuń
    2. Ale szał na Pana Mroza jest :)

      Usuń
  3. Nie czytałam poprzednich części, więc chwilowo odpadam. Sama mam jedną książka tego autora nie ruszoną na półce.

    Książki jak narkotyk


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam kilka innych książek autora i nie wiem czemu jeszcze ich nie przeczytałam. ;)

      Usuń
  4. Twórczość autora ciągle jeszcze przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie...
    Próbowałam przyrzekam
    140 stron poddałam się
    Dam mu jeszcze szansę
    Uwielbiam za to wszystko co dotyczy Chyłki u Mroza i właśnie ją czytam rozbawiona celnymi ripostami pani mecenas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serię z Chyłką też przeczytam, sporo dobrego o niej czytałam.

      Usuń
    2. Doceniam fakt profesjonalnej znajomości przez
      Mroza samej wokandy i Wysokiego Sądu,a przede wszystkim pokazania
      presji, jaką media wywierają na pojedyńczego człowieka kształtując w nim fałszywy wizerunek
      "Zaginięcie", to mnóstwo zabawnych dialogów z demoniczną samicą w roli główej i praktykantem, którego nie da się nie lubic

      Usuń
    3. Mnie ta seria kusi coraz bardziej. Mam pierwsze jej części na swojej półce, więc mam nadzieję, że niedługo po nią sięgnę. ;)

      Usuń
    4. Ja właśnie to zrobiłam.
      Jestem zachwycona♥️👹♥️

      Usuń
    5. Ciekawa jestem czy mnie też tak wciągnie. :D

      Usuń
  6. Nie mam przekonania do tej serii, ale nie mówię też nie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Autora uwielbiam, ale ta seria jeszcze przede mną ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest spora szansa, że i ta seria Ci się spodoba. ;)

      Usuń
  8. O to coś dla mnie. Bardzo lubię Mroza i jego powieści. Kocham tematykę wojenną.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie dotarłam jeszcze do Mroza, ale wszystko przede mną...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta seria bardzo przypadła mi do gustu, bardzo się autorowi udała ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie sięgam po książki autora, gdyż nie jestem fanką klimatów, w których on pisuje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie planowałam czytać tej serii, bo wybitnie nie odpowiada mi temat i czasy, w których rozgrywa się akcja, ale tyle zachwytów już widziałam, że może jednak się skuszę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tematyka wojenna nie każdemu odpowiada, ale warto sprawdzić czy seria przypadnie do gustu. ;)

      Usuń
  13. Książki p. Mroza coś ostatnio nie są mi po drodze ;) Ze wszystkich jakie ostatnio wydał tylko 2 część Behawiorysty mnie ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Behawiorysty" jeszcze nie czytałam, ale może też się skuszę. :)

      Usuń
  14. Niestety cała ta seria niespecjalnie mnie ujęła. Pisałam zresztą o tym w poprzednich komentarzach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam. :) Co czytelnik to inny gust, rozumiem. :)

      Usuń
  15. Dawno nie czytałam książki Mroza. Może niebawem nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tę serię, może Tobie też się spodoba. :)

      Usuń
  16. Eee, my się z Mrozem nie polubiliśmy :p

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja również czekam na kolejną część serialu o Chyłce ,ocenie i coś tam od tego pana przeczytam 😉
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serial planuję obejrzeć jak już poznam serię o Chyłce. ;)

      Usuń
  18. Nie znam tej serii Mroza, ale za to uwielbiam serię o Chyłce :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam jeszcze żadnej książki autora :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Każda część ma w sobie to coś. Autor nie dopuścił do spadku jakości i przedstawił solidny kawałek historii za pomocą wiarygodnych bohaterów. Zgadzam sie z Twoją opinią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, każda część ma coś w sobie i każda mnie wciągnęła. :)

      Usuń
  21. Nie czytałam nisy twórczości tego autora i jakos specjalnie mnie nie ciągnie ale moze kiedyś sie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sprawdzić czy książki autora się spodobają. ;)

      Usuń
  22. Nie jestem fanką tego autora więc to nie dla mnie

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. nie czytałam żadnej książki tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie do końca przemawia do mnie ta seria, ale może dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jednak się spodoba, zawsze warto sprawdzić. ;)

      Usuń
  25. Ja kurde nic jeszcze nie czytałam tego autora xD Tak się zbieram, by sięgnąć po jakiś tytuł, ale ciągle coś wypada :c

    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też długo zwlekałam z książkami autora, a teraz mam już w planach kolejne. :D

      Usuń
    2. Kurcze, przeczytałabym coś, ale nie wiem, od czego zacząć, żeby to miało ręce i nogi xD

      Usuń
    3. Można zacząć od tej serii, inni polecają też Chyłkę. :)

      Usuń
  26. Zupełnie, zupełnie nie dla mnie, nie trawię Mroza :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Mróz mnie nie urzekł, dawałam mu kilka szans, nie wiem czy dam kolejną...

    OdpowiedzUsuń
  28. nie mówię nie, choć tematyka wojny nie gości u mnie zbyt często. najprościej mówiąc, jest to dość trudny temat i nie wiem czy jestem w stanie go udźwignąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to również jest trudny temat, ale ostatnio coraz częściej sięgam po takie książki.

      Usuń
  29. Mam serię o Chyłce jeszcze nie przeczytaną więc nie wiem, czy mi spasuje styl autora. Jak tak, to będę pamiętać i o tej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie kusi seria o Chyłce, pierwsze części mam na swojej półce i chcę niedługo zabrać się za tę serię. ;)

      Usuń
  30. Ech, Remigiusz Mróz... Powiem szczerze, że ten autor ma specyficzny styl pisania - fajnie się czyta, bo nie jest to grafomania, natomiast zakończenia jego książek bywają mocno abstrakcyjne. Na razie mam przerwę od jego twórczości, ale jeśli już będę w przyszłości po jakąś jego książkę sięgać, to pewnie po serię o Chyłce (pierwszy tom przeczytałam, ale też bez fajerwerków).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jakie są zakończenia w innych książkach, bo jak dotąd przeczytałam tylko tę serię. Dla mnie zakończenie tutaj było ok, ale nie wszystkie wątki zostały wyjaśnione i tego mi trochę zabrakło. ;)

      Usuń
  31. Od jakiegoś czasu ta seria czeka na mnie. Muszę się w końcu z nią rozprawić 😁

    OdpowiedzUsuń
  32. Niestety średnio ciągnie mnie do jego książek ❣

    OdpowiedzUsuń
  33. Mroza uwielbiam. Nie tylko za sposób pisania, ale także (przede wszystkim?) za nieprawdopodobną pracowitość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi styl pisania autora też przypadł do gustu. Na pewno sięgnę też po inne jego książki. :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger