wtorek, 3 listopada 2020

Nie krzycz - Marcel Moss

Tytuł: Nie krzycz

Autor: Marcel Moss

Wydawnictwo: Filia

Ilość stron: 367

Bardzo lubię książki autora, głównie za to, że można znaleźć w nich sporo ważnych tematów społecznych, które skłaniają do przemyśleń i zachęcają do dyskusji. Opis tego thrillera również bardzo mnie zaciekawił i liczyłam na dobrą lekturę. Czy taka właśnie była?

Alina z powodu rosnących długów postanawia zatrudnić się jako anonimowa hejterka. Wypisuje obraźliwe komentarze, które dotykają głównie znanych osób. Popełnia jednak mały błąd, przez który zaczyna dostawać agresywne maile. Ktoś się na nią uwziął i nie zamierza odpuszczać. Kto chce się na niej zemścić? Michał od dawna jest gnębiony przez żonę, która posuwa się do coraz gorszych rzeczy. Mężczyzna otrzymuje pomoc i może w końcu wyrównać rachunki z żoną. Nie spodziewa się jednak, że bierze udział w koszmarnej grze, która nie może skończyć się dobrze. Czy uda mu się uwolnić od żony? 

Od razu mogę Wam napisać, że to kolejna książka autora, która bardzo mi się spodobała. Ta również porusza ważne tematy, przeczytacie tutaj o hejcie i jego konsekwencjach, o poniżaniu, o znęcaniu się psychicznym i fizycznym, o trudnym dzieciństwie, które miało wpływ na późniejsze życie, o tajemnicach, które nie mogą wyjść na jaw. Jak widzicie poważnych tematów nie brakuje i zostały one przedstawiony w ciekawy sposób. Podoba mi się ukazanie psychiki bohaterów, pokazanie ich charakterów i sytuacji, które miały wpływ na kształtowanie się ich osobowości. Akcja w książce nie jest jakoś bardzo dynamiczna, ale na pewno nie ma tutaj nudy. Przez cały czas czułam lekkie napięcie i ciekawa byłam tych wszystkich tajemnic. Pojawiają się czasem intrygujące zwroty akcji, które potrafiły zmylić. Fabuła opowiada zarówno o teraźniejszych wydarzeniach, jak i tych z przeszłości, które miały wpływ na późniejsze losy bohaterów. Znajdziecie tutaj kilka trochę mocniejszych scen, które dotyczyły koszmaru zmuszanych do prostytucji kobiet. Każdy z pojawiających się tutaj wątków jest bardzo ciekawy, okazuje się, że w pewnym momencie się ze sobą łączą. Książka od początku mnie wciągnęła, kolejne strony coraz bardziej mnie intrygowały, więc chętnie spędzałam z nią czas. 

Tak jak już wspomniałam, autor wykreował interesujących bohaterów. Dzięki rozdziałom opisującym wydarzenia z przeszłości możemy lepiej ich poznać i dowiedzieć się dlaczego zachowują się tak, a nie inaczej. Jedna z głównych postaci to Anita, która pracuje jako hejterka. Z powodu długów zdecydowała się na tę pracę, ale szybko tego pożałowała. Kobieta razem ze swoją przyjaciółką Ewą skrywa też pewien sekret, który nie powinien ujrzeć światła dziennego. Michał od dawna jest popychadłem swojej niezrównoważonej żony. Dawno nie czytałam o tak chorej relacji. Często było mi szkoda Michała i dziwiłam się jego postępowaniu, a jednocześnie rozumiałam dlaczego tak się zachowuje i aż strach pomyśleć, że takie sytuacje naprawdę mogłyby się wydarzyć. Jego żona Agata kreuje się jako idealna żona, nawet bliscy Michała ślepo jej wierzą. Co z tego wyniknie? Jeśli jesteście ciekawi jak się to skończy to sięgnijcie po tę książkę. To ostatnia część trylogii, a szkoda, bo chętnie poznałabym dalsze losy bohaterów. Muszę przyznać, że obie historie - zarówno ta opowiadająca o Anicie jak i ta o Michale bardzo mi się spodobały i obie wciągnęły mnie tak samo. Drugoplanowi bohaterowie okazali się równie ważni dla tej historii. Dzięki nim fabuła jest jeszcze ciekawsza. 

Styl pisania autora jest mi dobrze znany. Marcel Moss ma lekkie pióro, nie ma tutaj wielu opisów czy nużących fragmentów. Narratorami są różne osoby, bo czasem poznajemy wydarzenia z perspektywy Anity, Michała, a nawet jego żony Agaty czy przyjaciółki Anity Ewy. Dzięki temu możemy lepiej poznać każdego z bohaterów, dowiedzieć się więcej o ich emocjach i zachowaniu. 

"Nie krzycz" to kolejna książka autora, która mi się spodobała i która wciągnęła mnie od samego początku. Znajdziecie tutaj ważne i trudne tematy, takie jak przemoc, hejt, trudne doświadczenia mające wpływ na dalsze życie. Nie ma tu może dużego napięcia, ale tutaj tego nie potrzeba. Fabuła intryguje, mamy tu ciekawych bohaterów i sporo różnych tajemnic. Jeśli macie ochotę na interesujący thriller psychologiczny to warto zwrócić uwagę na książki autora.

"Nie ma znaczenia, czy obrażamy kogoś w sieci, czy w cztery oczy. Nienawiść jest wszędzie taka sama. I tak samo boli."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:


 

69 komentarzy:

  1. Czeka na mnie inna książka tego autora, a potem zobaczymy co dalej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem czy twórczość autora przypadnie Ci do gustu. ;)

      Usuń
  2. Czytałam dwa pierwsze tomy, więc pewnie po ten również sięgnę. Szkoda, że tak w poprzednim tomie potoczyły się losy Martyny.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, zainteresowała mnie, więc będę musiała sięgnąć po książkę tego autora!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam nic tego autora, ale już widzę, że pasuje nadrobić zaległości!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że książki autora mogłyby Ci się spodobać. ;)

      Usuń
  5. Świetna książka.
    Nie wiesz czy mogę ja zamowić online?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdziesz ją na pewno w którejś księgarni online. ;)

      Usuń
  6. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, ale temat rzeczywiście ważny i potrzebny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W innych swoich książkach autor również porusza ważne tematy. ;)

      Usuń
  7. A mnie zaciekawiła ta postać Anity... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anita wplątała się w skomplikowaną sytuację, warto sprawdzić jak się to skończyło. ;)

      Usuń
  8. Ta książka czeka u mnie w kolejce i jestem ciekawa, czy mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam o tym autorze dużo dobrego. Może kiedyś uda mi sie coś jego przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka książek już autor napisał, jest w czym wybrać. ;)

      Usuń
  10. Autor szalenie mnie ciekawi. Słyszałam o jego książkach sporo pozytywnych opinii, dlatego w przyszłości bankowo przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i Ty polubisz twórczość autora, ja na pewno przeczytam też pozostałe książki. ;)

      Usuń
  11. Zaciekawiłaś mnie tą ksiażką. Chyba nie czytałam jeszcze nic co porusza temat hejtu w internecie. Tytuł zapisuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ważny temat, ale znajdziesz tutaj również inne ciekawe. ;)

      Usuń
  12. Chyba warto dać jej szansę :)

    PS Napiszę do Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto sprawdzić czy się spodoba. ;)

      Odpisałam. :D

      Usuń
  13. Dla mnie nowość , muszę siegnąć po tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa propozycja, chętnie przeczytam w jesienny wieczór :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie czytam i jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę przyznać, że sama fabuła książki brzmi ciekawie. Lubię, kiedy występują postacie dobrze zarysowane, wtedy znacznie łatwiej jest potem przypomnieć sobie utwór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj znajdziesz ciekawych bohaterów i równie interesującą fabułę. ;)

      Usuń
  17. Czuję się zaintrygowana, bo czytałam wiele recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam tylko "nie odpisuj" tego autora i jestem zachwycona. Zdecydowanie mam w planach więcej jego książek, z chęcią skuszę się także na tą. Ten autor porusza takie mroczne tematy w bardzo ciekawy sposób.
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię książki autora i z chęcią sięgam po kolejne. ;)

      Usuń
  19. Temat społeczny i ta mroczna okładka, plus recenzja sprawiają, że bardzo bym chciała przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że książka może się spodobać, jest naprawdę ciekawa. ;)

      Usuń
  20. Hejt... jakie to wiecznie aktualne.

    OdpowiedzUsuń
  21. ch∑tnie sięgnę po tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  22. To dobrze, że poruszane są tak ważne tematy, jak na przykład bardzo aktualny ostatnio hejt. Tematyka mnie przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autor w swoich książkach porusza wiele ważnych tematów, tutaj jednym z głównych jest hejt, ale nie tylko.

      Usuń
  23. Bardzo ciekawa i aktualna tematyka. Tyle się teraz słyszy o hejterach... Przykre, że tak wielu ludzi wylewa swoje frustracje na innych nie tylko w rzeczywistości, ale i w Internecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest bardzo przykre, ale i częste niestety...

      Usuń
  24. Książka zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniała recenzja. Książka naprawdę ciekawa, pierwszy raz o niej słyszę ale już mnie zainteresowała :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jest warta poznania. Mogłaby i Tobie się spodobać. ;)

      Usuń
  26. Lubię kiedy książka porusza nasze problemy z dnia codziennego. Ta właśnie na taką się zapowiada więc z przyjemnością ją schrupię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdziesz w niej sporo ważnych tematów, polecam. ;)

      Usuń
  27. Jestem zdecydowana fanką tego autora. Książka kilka dni temu do mnie przyszła i przeczytałam ja przez weekend- kusiła jak nie wiem i podobnie jak Tobie książka mi się bardzo podobała.I szczerze mega jestem ciekawa czym jezscze autor nas zaskoczy w kolejnej powieści.

    pozdarwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli mamy o niej bardzo podobne zdanie. Też jestem bardzo ciekawa kolejnych książek autora. ;)

      Usuń
  28. Ciekawa propozycja. Zwłaszcza gdy mowa o hejcie, którego nadal wiele w necie - niestety

    OdpowiedzUsuń
  29. Oj lubię takie książki. Zdecydowanie coś dla mnie.
    Zapraszam do mnie przy okazji i zostaję u Ciebie:)

    www.natalia-i-jej-świat.pl

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger