wtorek, 16 maja 2023

Piętno diabła - Adrian Bednarek

Tytuł: Piętno diabła

Autor: Adrian Bednarek

Wydawnictwo: Zaczytani 

Cykl: Kuba Sobański

Tom: 5

Ilość stron: 475

Rok wydania: 2023


Piąta część o Kubie Sobańskim to nowość tej serii. Po kilku latach przerwy Adrian Bednarek wrócił do historii Kuby, co bardzo mnie cieszy, bo to kolejny wciągający tom. Po jego przeczytaniu jak najszybciej chce się sięgnąć po szósty tom. ;)

Kuba po kilku latach więzienia wraca do swojego raju. Jednak wolność nie jest za bardzo kolorowa. Nie może pracować już w swoim zawodzie, pieniądze z konta szybko znikają, a w rodzinnym domu nie jest mile widziany. Przeszkodą w zrealizowaniu swoich wizji jest dla niego Sonia, której chciałby się pozbyć... Jednak dziewczyna podczas nieobecności Kuby bardzo się zmieniła. Jest niezależna i bardziej potężna niż kiedyś. Jej jedyną słabością jest Sobański, stara się wynagrodzić mu te sześć lat. Czy uda się jej na nowo rozbudzić namiętność pomiędzy nią i Kubą? Czy jednak w tym starciu wygra nienawiść i chęć zemsty?

Kolejna część o Kubie za mną. Ta również mnie wciągnęła, choć tempo jakby troszkę zwolniło. W tym tomie głównym wątkiem jest relacja pomiędzy Kubą a Sonią. On pragnie zemsty, a ona za wszelką cenę próbuje naprawić swoje błędy i wynagrodzić Sobańskiemu te sześć lat nieobecności. Co może z tego wyniknąć? Czy wygra nienawiść czy namiętność? Z zainteresowaniem czytałam kolejną część i jak to bywa z Kubą, tak i tutaj nie można przewidzieć jego zachowania i nie ma się pewności co zrobi. Sonia ma nad nim pewną przewagę, czego on nie może znieść. W tym tomie również nie brakuje mrocznego oblicza Kuby, jego żądze też nadal są obecne. Jest tu troszkę spokojniej, ale i tak dużo się dzieje. Starcie dwóch morderczych osobowości okazało się bardzo interesujące, bo do samego końca nie wiadomo jak zakończy się ta historia. A zakończyła w taki sposób, że od razu ma się ochotę przeczytać kolejną część. 

Kuba i Sonia tworzą bardzo intrygujący duet. Wydawało się, że są sobie bliscy, ale jedno wydarzenie wiele zmienia w ich relacji. Sobański nie może znieść myśli, że ktoś ma nad nim przewagę, że ktoś wie za dużo, dlatego Sonia stała się dla niego przeszkodą. Ona z kolei jest coraz sprytniejsza i również ma swój plan. To bohaterka, o której też czyta się z zainteresowaniem, ale która często irytuje swoimi decyzjami i zachowaniami. W tej części przechodziła samą siebie, jej desperacja i obsesja na punkcie Kuby jest jeszcze bardziej widoczna. Dobrze wie, że ma go w garści, ale jak się okazuje, nie doceniła Sobańskiego, który jest inteligentny i równie jak nie bardziej sprytny. Ich relacja to mieszanka wybuchowa, w której namiętność miesza się z nienawiścią, ale w końcu coś w tym starciu musi wygrać. O losach tej dwójki czytałam z dużym zainteresowaniem, od każdego tomu ciężko mi było się oderwać. A zakończenie zapowiada kolejną część pełną emocji!

Tak jak w poprzednich częściach tak i tutaj nie ma zbędnych opisów, dużo się dzieje i jest mrocznie i brutalnie. Narracja również jest pierwszoosobowa, czasem zmienia się na trzecioosobową, gdy rozdziały opowiadają o Soni. 

"Piętno diabła" to piąty tom cyklu, który jest równie ciekawy jak poprzednie. Może i akcja trochę zwolniła, ale i tak sporo się dzieje i nie ma tu miejsca na nudę. Kuba i Sonia znów zaskakują, a ich losy trzymają w napięciu. Ta dwójka wie jak wzbudzić różne emocje w czytelniku i jak zaskoczyć. To kolejna bardzo dobra część cyklu, polecam. 

"Należy przyzwyczaić umysł do bezwzględnego dążenia do celu i zablokować myśli podpowiadające, że coś może się nie udać. Każde zwycięstwo najpierw tworzy się w głowie."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



34 komentarze:

  1. Poznawanie tego cyklu dopiero przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten cykl jest na mojej liście i jeszcze przede mna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę poznać ten cykl :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie byłoby poznać tę serię 🙂

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam już trochę o tej serii. Wiem, komu mogłabym polecić te książki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawy cykl, w którym dużo się dzieje. ;)

      Usuń
  6. Nie słyszałam o tej serii. Zapowiada się ciekawie. Muszę sięgnąć po wcześniejsze tomy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta seria jest po prostu świetna! Czytałam ją jakiś czas temu, a wciąż jestem pod jej wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wciąż poznanie z autorem jest poza moim zasięgiem, ciągle wyskakuje coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. NIe mogę przekonać się do tego autora

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie, że nie ma zbędnych opisów :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Sporo części. Jeszcze nie jestem pewna czy to tematyka dla mnie. Może kiedyś z ciekawości sięgnę po pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto sprawdzić, może się spodoba. ;)

      Usuń
  12. Mam w planach twórczość tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem do końca przekonana, jeśli chodzi o fabułę, ale kto wie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Od czasu do czasu sięgam po książki tego autora, akurat tej serii jeszcze nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja sobie dałam spokój z ksiązkami autora ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger