wtorek, 22 października 2024

Stella. Narodziny psychopatki - Adrian Bednarek

Tytuł: Stella. Narodziny psychopatki 

Autor: Adrian Bednarek 

Wydawnictwo: Zaczytani 

Ilość stron: 410

Rok wydania: 2024

Cykl: Stella 

Tom: 1


Adrian Bednarek to jeden z moich ulubionych polskich autorów, dlatego po jego książki sięgam w ciemno. Byłam bardzo ciekawa nowej historii i nowej bohaterki i tego, co autor wymyślił tym razem. I już teraz mogę zdradzić, że znów wciągnęłam się od pierwszych stron. 

Stella Skalska jako dziecko trafia pod opiekę wujka, który zmusza ją do zarabiania własnym ciałem. Uważa, że taka jest cena za jego pomoc i jej utrzymanie. Młoda dziewczyna dostosowuje się do okoliczności, ale marzy też o uwolnieniu się od opiekuna, bo chciałaby żyć na własnych zasadach. Nieoczekiwanie jeden z klientów budzi jej mroczną stronę, przez co dochodzi do dramatu. Stella postanawia rozliczyć się z przeszłością, która miała duży wpływ na jej późniejsze życie...

Wspominałam już kiedyś, że autor jest świetnym kreatorem psychopatycznych bohaterów, których historie chce się poznawać. I tym razem również główna bohaterka nie zawodzi swoim charakterem i swoimi działaniami. W tej książce poznajemy Stellę i czynniki, które spowodowały, że stała się psychopatką. Autor porusza tutaj temat prostytucji, ciężkiego dzieciństwa, rodzinnych więzi. Pokazuje jak bardzo wydarzenia z przeszłości mogą wpłynąć na czyjeś życie i jak mocno mogą w nim namieszać. To kolejna powieść autora, od której ciężko się oderwać i która wciąga już od pierwszych stron. Już w pierwszej części mamy okazję poznać mroczny charakter Stelli i jestem ciekawa co wydarzy się w kolejnym tomie. Myślę, że Stella dopiero się rozkręca i jeszcze nie raz czymś zaskoczy. Tutaj również nie raz byłam zszokowana i zaskoczona, pojawiają się ciekawe zwroty akcji, które wiele zmieniają. I jak to bywa w książkach autora, tutaj również sporo się dzieje i nie na miejsca na nudę. Pojawiają się tutaj mroczne i brutalne sceny, więc uprzedzam, że może to nie być książka dla każdego. Jeśli jednak znacie już książki Adriana Bednarka i wiecie czego można się spodziewać to polecam również "Stellę", bo nowa bohaterka też jest bardzo intrygującą postacią. Jak najszybciej muszę sięgnąć po kolejną część, bo bardzo mnie ciekawią dalsze losy głównej bohaterki i jej zaplanowana zemsta.

Stella jest młodą dziewczyną, która już jako nastolatka musiała zarabiać własnym ciałem. Jej wujek większość zysków brał dla siebie, a ona otrzymywała niewiele. Chciałaby żyć na własnych zasadach i uwolnić się od wujka, ale niestety nie jest to takie proste. Jednak z czasem coś się w niej zmienia, a jeden z klientów budzi jej ciemną stronę. Od tej chwili Stella już nie jest tą samą osobą, którą była. A może właśnie dopiero teraz odkrywa swoje prawdziwe oblicze? Poznajemy w tej części przeszłość dziewczyny i motywy, które zdecydowały o jej kolejnych losach. Wiele dowiadujemy się również o jej klientach, o ich spotkaniach i relacji. Pojawia się również istotny wątek dotyczący przeszłości i chęć zemsty. Stella próbuje znaleźć swojego wroga, ale jednocześnie będzie musiała poprosić o pomoc bliską osobę, którą również obwinia o to, co się z nią stało. Muszę przyznać, że autor wykreował kolejnych ciekawych bohaterów, o których chce się czytać. Choć czasem dziwiły mnie wybory i zachowania Stelli to jednak czytałam o niej z dużym zainteresowaniem i z pewnością sięgnę po kolejną część. To kolejna książka autora, która zaskakuje i szokuje, ale tym razem tematyka jest inna, bo sporo tutaj tematu prostytucji i trudnego dzieciństwa.

Bardzo lubię styl pisania autora, bo jest lekki i nie ma zbędnych i niepotrzebnych opisów. Sporo się tutaj dzieje, a książkę czyta się błyskawicznie. Narracja jest tu trzecioosobowa.

"Stella. Narodziny psychopatki" to kolejna książka autora, od której trudno się oderwać, bo tak bardzo wciąga. Nowa bohaterka potrafi nieźle zaskoczyć i jestem ciekawa co jeszcze wymyśli, bo to dopiero początek. Jeśli lubicie książki Adriana Bednarka to polecam również "Stellę". Mnie zaciekawiła już od pierwszych stron i dobrze spędziłam z nią czas. Na pewno sięgnę po kontynuację, muszę poznać dalsze losy bohaterki. ;)

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu.

3 komentarze:

  1. Już kilka razy ta książka wzbudziła moją ciekawość, więc wreszcie trzeba ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o autorze, ale jeszcze nie poznałam jego twórczości. Muszę to koniecznie zmienić!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger