czwartek, 19 lipca 2018

Uwikłani. Tom 1 - Adriana Rak [Przedpremierowo]

Tytuł: Uwikłani. Tom 1

Autor: Adriana Rak

Wydawnictwo: WasPos

Dzisiaj opowiem Wam o debiucie Adriany Rak, którą możecie znać z bloga Tajemnicze książki. Po przeczytaniu opisu tej powieści byłam jej bardzo ciekawa i cieszę się, że miałam możliwość się z nią zapoznać. Czułam, że to może być życiowa i niezwykle prawdziwa historia i taka właśnie była.

Agata to młoda kobieta, która sporo już w życiu przeszła. Ma za sobą nieudane małżeństwo, które kosztowało ją wielu cierpień i pozostawiło po sobie bolesne wspomnienia. Kiedy poznaje bibliotekarza Piotra zaczyna wierzyć, że los się w końcu do niej uśmiechnął, że ma szansę na bycie szczęśliwą. Niestety los często jest przewrotny i nie wszystko układa się tak jakbyśmy chcieli. Mężczyzna od wielu lat żyje ze swoją niepełnosprawną żoną i małym synkiem. Swoje dziecko kocha nad życie, ale z jego matką od dawna mu się nie układa. Sam już nie wie co robić. Poczucie obowiązku nakazuje mu trwać przy rodzinie, ale serce pragnie tej prawdziwej miłości. Czy Agata i Piotr zawalczą o swoje szczęście? Czy są gotowi na zmiany? Czy ich związek pomimo wielu trudności ma szansę przetrwać?

To kolejny debiut, który pozytywnie mnie zaskoczył. Dałam się wciągnąć w losy Agaty i Piotra już od pierwszych stron. Czytając o ich przeszłości, rozwijającym się uczuciu, o ich trudnej sytuacji często zastanawiałam się co ja bym zrobiła na ich miejscu albo co bym doradziła komuś, kto byłby w takim położeniu. Autorka wzbudza w czytelniku sporo emocji, bo razem z bohaterami cieszymy się ich szczęściem, by za chwilę razem z nimi się smucić albo irytować. To nie jest jedna z tych szczęśliwych historii, w których już od początku wiadomo co się wydarzy. Tutaj bohaterowie muszą sporo przejść, muszą zmierzyć się z wieloma trudnościami i nic nie jest takie oczywiste.

Polubiłam głównych bohaterów, chociaż przyznam szczerze, że Piotr potrafił mnie czasem zdenerwować. Starałam się zrozumieć jego postępowanie, ale z drugiej strony trochę się mu dziwiłam. Sama nie wiem co tak naprawdę o nim myślę, bo jego postać wywołała we mnie różne odczucia. To mężczyzna, który uważa, że jego obowiązkiem jest trwanie przy boku rodziny. Stwarza pozory szczęśliwego człowieka, ale tak naprawdę taki nie jest. Chciałby zmian i prawdziwej miłości, ale boi się zaryzykować. Żyje z nieustającymi wyrzutami sumienia, z ogromnym poczuciem odpowiedzialności, ale marzy mu się inne życie. Nie mogę nie wspomnieć o jego żonie. Już dawno żadna bohaterka tak bardzo mnie nie irytowała. Jej zachowanie potrafi oburzyć i zdziwić i często zastanawiałam się jak można tak się zachowywać, jak można być takim nieczułym i podłym. Na pewno nie raz Was zaskoczy tak jak i mnie. Jeśli chodzi o Agatę to jest to osoba poszukująca swojego szczęścia. Chce zapomnieć o bolesnej przeszłości, chce ułożyć sobie życie. To dobra i sympatyczna bohaterka, która potrafi wzbudzić sympatię. Ma cudowną przyjaciółkę Basię, którą od razu bardzo polubiłam i chętnie przeczytałabym o niej trochę więcej. Agata i Piotr muszą zmierzyć się z tą trudną sytuacją. Mężczyzna toczy walkę z samym sobą. Chce być z Agatą, ale niestety to wcale nie jest takie proste.

Poznajemy losy bohaterów poprzez narrację trzecioosobową. W niektórych rozdziałach poznajemy Agatę, a w niektórym Piotra. Adriana Rak ma przystępny i lekki styl pisania, bardzo dokładnie nakreśla nam uczucia i emocje bohaterów, które i my zaczynamy odczuwać. Bardzo mnie zainteresowały ich losy i muszę przyznać, że nie spodziewałam się takiego rozwoju sytuacji. Książka zakończyła się w takim momencie, że już teraz chciałabym przeczytać kontynuację i dowiedzieć się co będzie dalej z Agatą i Piotrem.

''Uwikłani'' to powieść, która potrafi wywołać sporo najróżniejszych emocji, ale też skłania do wielu przemyśleń. Czytelnik zaczyna się zastanawiać nad losami bohaterów i przeżywa wszystko razem z nimi. To książka o poszukiwaniu szczęścia, o miłości i nadziei, ale także o cierpieniu, trudnościach i walce pomiędzy poczuciem obowiązku, a sercem. Temat tutaj poruszony jest trudny, ale jakże prawdziwy, bo dotyczy zakazanej miłości. Bohaterowie muszą zdecydować co zrobią dalej ze swoim życiem. Czy pozwolą sobie na szczęście? A może wygra poczucie obowiązku skrywane pozorami? Dowiecie się tego sięgając po tę pozycję. Moim zdaniem warto dać jej szansę, bo może w Was również wzbudzi tyle różnych emocji.

''Miał dość swojego dotychczasowego życia i wszystkich kłamstw, jakimi na co dzień karmił nie tylko ludzi wokół, ale i samego siebie. Leżąc tuż obok Agaty, przytulającej się do jego ramienia, wiedział, że to właściwa kobieta. Kobieta, na którą tak wiele lat musiał czekać.''

Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorce.

72 komentarze:

  1. Bardzo ciekawą mnie debiuty, wszak to one wyznaczają trendy w nowej literaturze!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje zdanie o tej książce już znasz. Polecam wszystkim. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. I u Ciebie ta książka :) Chyba to jakiś znak, ze musze ją przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdy tak ładnie chwali, że koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie czytam o książce opinie. Wszyscy zachwycają się więc koniecznie muszę sama sprawdzić swoje odczucia.

    OdpowiedzUsuń
  6. To już kolejna dobra opinia o tym debiucie, którą przeczytałam... Coraz bardziej mam ochotę na przeczytanie tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się naprawdę spodobała. To bardzo autentyczna historia. :)

      Usuń
  7. Książka zbytnio nie jest w moim gatunku, ale chyba skuszę się na przeczytanie ^^ Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Debiuty blogerów... Nigdy nie wiem jak się na nie zapatrywać... Ale zawsze z całego serca życzę autorom sukcesu i bardzo się cieszę, że tak pozytywnie oceniasz tę książkę. Kto wie - może i ja po nią sięgnę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zawsze życzę sukcesu autorom. ;) Moim zdaniem warto dać tej książce szansę. ;)

      Usuń
  9. Hmmm może dam szansę tej książce

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie będę musiała przeczytać :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znałam do ten pory Adriany Rak ale skoro "ten sam zawód" (pisanie o książkach haha :p) to wypada przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę ciekawy debiut, warto spróbować. ;)

      Usuń
  12. Chwilowo nie mam ochoty, choć recenznja zachęcająca.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  13. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki. Nie jest to mój ulubiony gatunek, ale jeśli wiem, że coś z tej powieści wyniosę i w jakimś stopniu wpłynie ona na moje emocje, to nie mam nic przeciwko temu, aby poznać tę historię. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem warto dać jej szansę, a emocje wywołuje. ;)

      Usuń
  14. Nie moje podwórko.
    Do debiutów trzeba mieć odpowiednie podejście. Sama się czasem waham, decyduję w czasie lektury, czy powinnam patrzeć na książkę bardziej pobłażliwym czy krytycznym okiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja debiuty lubię, bo chętnie poznaję nowych autorów. ;)

      Usuń
  15. Zawsze się boję debiutów, zbyt wiele razy książki te zmarnowały mi wieczory ;) Chyba zaczekam na kolejny tom.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie jestem fanką narracji trzecioosobowej w książkach, ale może jednak się skuszę. Na pewno nie rezygnuje z tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rezygnuj, bo może jednak Ci się spodoba. :)

      Usuń
  17. Bardzo chętnie dałabym szansę autorce. Książka wydaje się naprawdę ciekawa i kiedy tylko wpadnie mi w ręce to przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mim zdaniem warto dać szansę, a ja już czekam na kolejną część. ;)

      Usuń
  18. Chcę coś przeczytać tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli tę książkę, bo to debiut i na kolejną część trzeba będzie poczekać. ;)

      Usuń
  19. Wszyscy czytają, wszyscy chwalą, więc musi to być dobry debiut. Widzę, że i Ciebie autorka nie zawiodła. Zdecydowanie chciałabym więc przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakoś "nie dogaduję się" z książkami polskich autorów... więc nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do polskich autorów przekonałam się jakiś czas temu i nie żałuję. ;) Może kiedyś spróbujesz. ;)

      Usuń
  21. Ooo, no i bardzo fajnie! Miło jest zobaczyć, jak 'koleżanki po fachu' realizują swoje marzenia :) Z chęcią zapoznam się z książką, trzeba się nawzajem wspierać :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Miło się patrzy na te wszystkie książki blogerek książkowych :D Ostatnio nic tylko widzę nowe pozycje autorek z blogów, które odwiedzam :)
    Ta też chętnie bym przeczytała. Muszę dopisać do swojej listy :D
    Zapowiada się emocjonująco!

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ciekawią książki blogerek. A ta jest naprawdę ciekawa. ;)

      Usuń
  23. Skusiłaś mnie :) Przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie znam tej książki;) Dzięki za recenzję muszę się z nią zapoznać bliżej:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Chętnie sięgnę po tą pozycję ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czekam z niecierpliwością na kontynuację

    OdpowiedzUsuń
  27. Lubię takie powieści, chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. z Twojego opisu jestem troche jak Piotr wlasnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci w takim razie tego, żeby wszystko się poukładało.

      Usuń
  29. Zazwyczaj nie mam zaufania do książek takich wydawnictw, ale po Twojej recenzji myślę, że dałabym jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Czytam kolejną opinię o tej książce, będzie trzeba się z nią zapoznać :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie słyszałam do tej pory o tej serii, ale jestem zaciekawiona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na kolejną część będzie trzeba trochę poczekać. ;)

      Usuń
  32. ciekawy temat porusza ta powieść. Lubię książki które wywołują wiele emocji w czytelniku, a ta wydaje się do takich należeć. Może być interesująca :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Brzmi bardzo ciekawie:)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń
  34. Ostatnio jest wiele fajnych debiutów!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger