piątek, 13 lipca 2018

Oblicza miłości - Agnieszka Monika Polak

Tytuł: Oblicza miłości

Autor: Agnieszka Monika Polak

Wydawnictwo: Astrum

Książki Pani Agnieszki Moniki Polak bardzo lubię, więc i tej byłam bardzo ciekawa. To zbiór siedmiu opowiadań, które pokazują nam różne oblicza miłości i to nie tylko tej szczęśliwej i spełnionej. Spodobało mi się zdanie znajdujące się na okładce, bo krótko i trafnie przedstawia nam to, czego możemy się spodziewać po tej pozycji:
''Oblicza miłości można porównać do wariacji muzycznych, którym motyw przewodni nadało samo życie, a autorka jest kompozytorem przetwarzającym temat.''

Miłość jest ważnym i bardzo popularnym tematem w literaturze, ale przede wszystkim jest nieodłącznym elementem naszego życia. Każdy doświadcza miłości i każdy ma swoją jej definicję. W tym zbiorze opowiadań Pani Agnieszka Monika Polak pokazuje nam codzienne życie, jego blaski i cienie i chociaż każdy z bohaterów jest inny i każdy z nich żyje inaczej to jednak wszystkich ich łączy jedno - miłość. Dla jednych jest szczęśliwa i spełniona, a dla innych odwrotnie. Wielu czytelników na pewno odnajdzie w którymś z opowiadań coś ze swoich doświadczeń, bo przecież to właśnie życie pisze różne historie, a postacie tutaj są tacy jak my, zmagają się z podobnymi problemami i rozterkami.

Napiszę może krótko o każdym z opowiadań żeby przybliżyć Wam ich treść.
''Godzina wychowawcza'' opowiada o młodej nauczycielce, która czyta swoim uczniom tekst o Kwiatuszku i Kliencie. Wywiązuje się nimi niezwykle wartościowa dyskusja, bo każdy z nich interpretuje to na swój sposób. Muszę przyznać, że poruszyło mnie to opowiadanie. Sama zaczęłam się nad nim zastanawiać i je analizować. Pokazuje czytelnikom ile znaczy potrzeba miłość, jak bardzo jest ważna, ile potrafi zmienić w życiu człowieka i przypomina, że warto ją pielęgnować.
''Jesienne słońce'' to historia o niewiernym mężu, który wiele stracił i często wraca myślami do tego co się stało. Tutaj autorka pokazuje, że można dostać od losu kolejną szansę, a na miłość nigdy nie jest za późno.
Opowiadania ''Manipulacje'' oraz ''Bajka o ludzkiej naiwności, czyli manipulacje 2'' opowiadają o tej trochę innej miłości. Bohaterka Kaśka uświadamia sobie, że czasem osoby, które się kocha potrafią nas zmanipulować i wykorzystać w bolesny sposób. Często się słyszy o takich przypadkach i kolejny raz autorka niezwykle trafnie opisała samo życie.
''Pragnienie miłości'' opisuje historię kobiety zmęczonej życiem i rutyną. Pragnie prawdziwego uczucia, chce znów poczuć się kochana. Okazuje się, że nawet żyjąc wśród innych ludzi można być samotnym i szukać swego szczęścia.
''Zamrożone uczucia'' to opowieść o małżeństwie, w którym żona poprzez swoje zachowanie niszczy łączące ją z mężem uczucie. To opowiadanie pokazuje jak zgubne jest bezpodstawne oskarżanie i brak zaufania.
''Historia, która zatoczyła koło'' najbardziej mnie poruszyła. Opowiada o przewrotności losu, o bezwzględnej manipulacji, o kłamstwie.

Autorka znana jest mi z tego, że w subtelny sposób i z prawdziwą wrażliwością potrafi przedstawić nam codzienne życie. Każdy rozdział rozpoczyna się krótkim wierszem i to też bardzo mi się spodobało. Wspominałam o tym przy innych książkach Pani Agnieszki Moniki Polak, że są napisane przystępnym i barwnym językiem, dzięki czemu dobrze mi się je czyta. Ta pozycja nie jest długa, ma 115 stron, więc przeczytałam ją w jeden wieczór.

''Oblicza miłości'' to kolejna wartościowa i życiowa książka autorki. Każde z opowiadań zrobiło na mnie wrażenie i skłoniło do refleksji. W tym zbiorze przeczytamy o najróżniejszej miłości i jestem pozytywnie zaskoczona, że w takiej krótszej formie autorka tak wiele wartości i przesłań nam przekazała. Warto przeczytać tę pozycję i zastanowić się nad kwestiami w niej poruszonymi. Bohaterowie są tacy jak my i na pewno znajdą się osoby, które będą mogły się z nimi utożsamić. Można też znaleźć tu wiele mądrych zdań, które potrafią zmotywować.

''Dzisiaj, z perspektywy czasu wiem, ale zajęło mi to wiele lat, że to, co w życiu robimy, robimy tylko i wyłącznie dla siebie i to my jesteśmy dla siebie największą wartością, nikt nie musi nam tego powtarzać''.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorce.

62 komentarze:

  1. Nie często sięgam po opowiadania przez ich krótką formę. Może za parę lat sięgnę po ten zbiór opowiadań.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś nie czytałam opowiadań, ale przekonałam się do nich. :)

      Usuń
  2. Miłość.... autorki nie znam, ale pięknie o miłości pisał ksiądz Jan Twardowski (polecam zbiorek Tylko Miłosć się liczy). Czy sięgnę po tę książkę? Nie wiem... jak poczuję potrzebę ale jeśli zobacze ją w bibliotece, zajrzę do srodka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba będę musiała rozejrzeć się za tym zbiorem. :) Jak zobaczysz tę książkę w bibliotece to zerknij, może Ci się spodoba. :)

      Usuń
    2. Według mnie warto, chociaż wiem, że nie każdy to doceni - to nie tylko wiersze ale również słowa, prosto z serca :)

      Zerknę, zerknę ;)

      Usuń
  3. Ostatnio przekonałam się do opowiadań więc może kiedyś przeczytam :)
    Póki co będę czytała pierwszą książkę Mroza :D
    I aktualne na takie klimaty mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki Mroza jeszcze przede mną, czekają na półce na swoją kolej. :)

      Usuń
  4. Różne oblicza miłości to niezwykle ciekawy temat. Lubię też formę opowiadań, bo można je bez problemu przeczytać za jednym razem, a przez to bez żadnych rozproszeń od początku do końca dać się pochłonąć historii. Będę pamiętać o tej książce i mam nadzieję, że uda mi się wkrótce ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa czy Tobie również się spodoba. :) Też lubię opowiadania, już jakiś czas temu się do nich przekonałam. :)

      Usuń
  5. Brzmi bardzo interesująco, po urlopie się rozejrzę za nią:)

    Pozdrawiam :)
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka idealna na letnie leniuchowanie na leżaku :) Z przyjemnością sięgnę po nią

    Pozdrawiam Cię cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze ale Kubie takie książki więc napewno po nie sięgnę! ❤ Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz takie klimaty to jest szansa, że Ci się spodoba. :)

      Usuń
  8. Jeszcze nie przekonałam się do krótkiej formy wypowiedzi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje się idealną książką na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubie jak książka pobudza do refleksji...

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tymi opowiadaniami to tak pi razy drzwi, czyli przeczytałabym ale musiałabym naprawdę sie postarać by zacząć. Jednak zwieńczenie słowami "wartościowa" oraz "kolejna" mówią same za siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbować zawsze warto, może Tobie też się spodobają. :)

      Usuń
  12. Po ostatnim zbiorze Cabre wróciła mi nadzieja na istnienie wartościowych opowiadań! Trudna to forma, wymagająca klarownego pomysłu i dyscypliny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. ;) Po zbiór Cabre też chętnie sięgnę. ;)

      Usuń
  13. Lubię kiedy autor potrafi pokazać codzienność w przejrzysty i przyjemny sposób.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię, a jeśli jeszcze książka jest wartościowa to jest to dodatkowy jej plus. :)

      Usuń
  14. Myślę, że wkrótce przeczytam tą pozycję, chociaż rzadko sięgam po opowiadania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do opowiadań przekonałam się jakiś czas temu i teraz chętnie po nie sięgam. Warto spróbować. :)

      Usuń
  15. Moim zdaniem warto ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię opowiadania...zwłaszcza, jak dają do myślenia:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Opowiadania czytam, więc chętnie przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cytaty mi się podobają, rzeczywiście są bardzo subtelne, ale wiesz, że to nie mój typ literatury :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie słyszałam ani o autorce, ani o wydawnictwie. Ale takie nieodkryte perełki bywają wartościowe i mam wrażenie, że tutaj jest podobnie. Jak najbardziej chciałabym poznać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem jest wartościowa. Mogłaby Ci się spodobać. :)

      Usuń
  20. Miłość, wbrew pozorom, to trudny temat. Łatwo wpaść w banał. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie jestem fanką opowiadań, jednak napisałaś o nich tak ładnie. Chyba się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  22. zdecydowanie bardziej od zbioru opowiadań wolę powieści, wiec raczej nie sięgnę po tę książkę.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. O nie, opowiadania... Czytałam te wakacyjne od Moondrive i nie wspominam tego najlepiej, więc jak na razie od tej formy będę się trzymać z daleka...

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  24. Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa czy Tobie również się spodoba. :)

      Usuń
  25. Z Twojej recenzji wynika, że spodobałby mi się styl autorki, jednak waham się ciągle, gdyż nie przepadam tak do końca za krótkimi formami. :/ Pomyślę jeszcze nad nią. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj w tej krótkiej formie autorka sporo wartości przekazuje, więc jeśli lubisz takie klimaty to może warto dać jej szansę. :)

      Usuń
  26. Pierwszy raz słyszę o tej autorce, ale po Twoje recenzji mam ogromną ochotę spróbować! Czuję, że styl Pani Agnieszki mógłby przypaść mi do gustu :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  27. Mnie chyba jednak by nie zainteresowały.

    OdpowiedzUsuń
  28. Opowiadania to rzadko spotykana forma książki, ostatnio jakie czytałam to te Agaty Christie. Najbardziej ciekawi mnie pierwsze, lubię dyskusje, każdy ma inne zdanie, od każdego można podpatrzeć inny punkt widzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię takie dyskusje, bo można dzięki nim poznać wiele różnych punktów widzenia. :)

      Usuń
  29. Lubię opowiadania, z chęcią sięgnę i po te książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Brzmi fajnie, a okładka bardzo mi się podoba! 😊

    sunreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam temat miłości. Chyba się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  32. Z chęcią sięgnę po tę książkę :) Pozdrawiam :) http://wspolczesnabiblioteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Brzmi super! Jestem romantyczką, więc chłonę wszystkie historie o miłości! :)

    sunreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Brzmi ciekawie, dawno nie czytałam opowiadań :P

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger