wtorek, 17 lipca 2018

Zakładnik - Przemysław Borkowski

Tytuł: Zakładnik

Autor: Przemysław Borkowski

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Cykl: Zygmunt Rozłucki

Tom: 1

Kolejna książka, która skusiła mnie swoim opisem. Właśnie takie klimaty lubię i bardzo chciałam ją przeczytać. Pana Borkowskiego znałam jedynie z występów w Kabarecie Moralnego Niepokoju i byłam bardzo ciekawa jego książki. 

Psycholog Zygmunt Rozłucki oraz dziennikarka Karolina Janczewska mają właśnie wystąpić w porannym programie kręconym na żywo. Nagle do studia telewizyjnego wchodzi mężczyzna z bronią. Ma kilku zakładników, a cała sytuacja zaczyna robić się coraz bardziej niebezpieczna. Niespodziewanie zabija jednego z zakładników, wygłasza na wizji oświadczenie, które jest bardzo dziwne i bezsensowne, a na koniec popełnia samobójstwo. Dlaczego to zrobił? Co go do tego skłoniło? Na te pytania odpowiedzi szukają Zygmunt i Karolina. Ich prywatne śledztwo doprowadza ich do tajemniczej śmierci sprzed lat, ale to nie wszytko. Komuś grozi prawdziwe niebezpieczeństwo, ale czy zdołają pomóc na czas?

Opis fabuły bardzo mnie zaintrygował, a już od pierwszych stron moja ciekawość rosła. Ciągle się zastanawiałam nad tym dlaczego tajemniczy mężczyzna zrobił coś takiego w programie na żywo, co się kryło za tym dziwnym oświadczeniem. Po kilku rozdziałach fabuła zaczęła jeszcze bardziej się rozkręcać. Kiedy główni bohaterowie zaczynają rozwiązywać zagadkę tajemniczej śmierci sprzed lat były takie momenty, w których ciężko było mi się oderwać. Pojawiają się nowe tropy, ale to wciąż za mało. Cała ta sprawa jest trudniejsza do rozwiązania niż się na początku wydawało.

Jak już wspomniałam - Zygmunt jest psychologiem, ale ma dość swojej pracy, cierpi na wypalenie zawodowe. Mogłam go w pewnym sensie zrozumieć, bo nie miał łatwego życia, wciąż zmaga się z demonami przeszłości. Coraz częściej sięga po alkohol i dopiero jego prywatne śledztwo z Karoliną ma dla niego sens, coraz bardziej się w to angażuje. Może to właśnie z powodu swojego zawodu potrafił często wyciągać prawidłowe wnioski i myśleć o sprawie rozsądnie. Karolina to dziennikarka, która ma dość pisania o rzeczach mało istotnych. Kiedy razem z Zygmuntem szuka rozwiązania zagadki to wydaje się jej, że w końcu trafiła na naprawdę interesujący temat. Oboje nie zdają sobie sprawy z tego ile ich to będzie kosztować. Dobrze mi się czytało o ich relacji i ich prywatnym śledztwie. Chociaż są przecież amatorami to jednak nie raz zaskoczyli mnie swoimi trafnymi wnioskami i pomysłami.

Bardzo spodobał mi się styl pisania autora. Jest naprawdę lekki, jest sporo dialogów, w których można dostrzec nutkę ironii czy sarkazmu. Niektóre z nich wywołują uśmiech na twarzy, ale autor potrafi równie dobrze zbudować napięcie. Narracja jest trzecioosobowa, rozdziały są krótkie i nie ma nużących opisów. Fabuła naprawdę mnie wciągnęła, byłam bardzo ciekawa rozwiązania tej zagadki. Udało się autorowi nie raz mnie zmylić, co jakiś czas obstawiałam inne zakończenie. Do tego mamy ciekawie przedstawione motywy postępowania kilku bohaterów.

''Zakładnik'' to ciekawa i wciągająca książka. Tajemnica z przeszłości jest naprawdę intrygująca, ale i mężczyzna z bronią budzi zainteresowanie. Chce się wiedzieć dlaczego tak się stało, co się jeszcze wydarzy i jakie będzie rozwiązanie zagadki. Lubię takie książki, w których autor potrafi mnie zmylić i które są właśnie w takim klimacie. Chętnie poznam kolejną część tego cyklu. Myślę, że jeśli ktoś lubi takie pozycje to i ta może się spodobać.

''Chodzi o podstawową dla każdego człowieka chęć, by ktoś wysłuchał, co mamy do powiedzenia. Być może nikt przez całe jej życie się tym nie interesował. Nawet nie wiesz, ilu jest takich ludzi. I jakie to straszne uczucie wiedzieć, że twój głos jest zbędny, że nikogo nie ciekawi, co myślisz i co czujesz.''

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu: 


65 komentarzy:

  1. Tajemnica z przeszłości w większości powieści zawsze intryguję. Myślę, że jak nie zapomnę to kiedyś zapoznam się z tym tytułem, a może i kolejnymi.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie te tajemnice z przeszłości zawsze bardzo mnie ciekawią. :) Możliwe, że Tobie też ta książka przypadłaby do gustu. :)

      Usuń
  2. Pierwsze słyszę o tej książce. Podoba mi się jej opis, też lubię takie klimaty, więc na pewno po nią sięgnę! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo widzę w internecie, że już jest wydany drugi tom cyklu o Zygmuncie Rozłuckim! Muszę nadrobić!

      Usuń
    2. Tak, niedawno drugi tom został wydany i też na pewno go przeczytam. Jak lubisz takie klimaty to i Tobie pewnie się spodoba. :)

      Usuń
  3. Zaciekawiłaś mnie tą recenzją. Autor zupełnie mi nieznany, a z tego co widzę wart poznania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto poznać twórczość autora. Teraz jestem ciekawa kolejnej części. :)

      Usuń
  4. Tajemnice i zagadki i lekki styl - to mnie przekona chyba zawsze :D
    Sama fabuła też wydaje mi się interesująca. Lubię takie klimaty :)
    Fajnie, że jest kontynuacja. Lubię takie cykle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też takie klimaty bardzo lubię, a lekki styl połączony z intrygującą zagadką tworzy naprawdę ciekawą całość. :)

      Usuń
  5. Muszę powiedzieć, że bardzo mnie zaciekawiłaś tą pozycją i chętnie się na nią skuszę ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Na późny jesienny wieczór wydaje się w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko, w sumie to nadaje się na każdą porę. :)

      Usuń
  7. Czuję, że książka mogłaby mi się spodobać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry styl, wciągająca akcja, zagadka do rozwiązania... coś, co bardzo lubię! O książce nie słyszałam, jej premiera jakoś mi umknęła, ale jeszcze nie wszystko stracone. Możliwe że przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno wyszła druga część z tej serii. Też lubię takie klimaty. :)

      Usuń
  9. Nazwisko tego autora coś mi mówi ale książki zupełnie nie kojarzę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz kojarzyć autora z Kabaretu Moralnego Niepokoju. :)

      Usuń
    2. Aż musiałam wygooglować xD
      To On? xD Nie wiedzialam, ze on pisze książki :P

      Usuń
    3. Tak, to on. :D O tym, że pisze książki dowiedziałam się jakiś czas temu i byłam bardzo ciekawa jak to wyszło. No i okazało się, że to naprawdę fajna i wciągająca powieść. :D

      Usuń
    4. Jak widać ma talent ;)

      Usuń
  10. W sumie książka wydaje się być typowa w swoim gatunku, a ja akurat za tego typu powieściami nie przepadam. Żeby mnie musiała zainteresować, musiałaby mieć w sobie coś naprawdę mocnego i niecodziennego! Ale dobrze, że tobie się lektura podobała ;).

    http://demoniczne-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę że książka raczej nie jest w moim guście, ale może się skuszę kiedyś :) pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie nie jest to pozycja dla mnie, tym razem spasuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Może kiedyś... Na razie nie mam nastroju na taką lekturę...

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka mnie zbytnio do siebie nie przekonała, ale na pewno znajdzie grono swoich wiernych czytelników ^^ Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna recenzja;) będę tu zaglądała częściej!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem psychologiem, więc bardzo interesuje mnie ta pozycja :-]

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie również zaintrygował opis. Mam ochotę przeczytać :)

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie miałam pojęcia że autora łączy coś z kabaretem! Ciekawe połączenie, będę mieć go na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autor występuje w Kabarecie Moralnego Niepokoju i właśnie stąd go znałam. Byłam ciekawa jaka będzie jego książka. :)

      Usuń
  19. Całkowicie się nie dziwię, że książka zainteresowała Cię po swoim opisie, bo ja również jestem zaintrygowana fabułą. Koniecznie muszę przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opis fabuły naprawdę kusi, a rozwiązanie zagadki jest bardzo ciekawe. Polecam. :)

      Usuń
  20. Ten autor to jest moje najbliższe must read :)
    Odkąd zobaczyłam ten tom, a później jego kontynuację obiecałam sobie, że się za niego zabiorę. Zrobię to jeszcze w te wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Tym razem odpuszczę, nie mój klimat :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Cytat mnie bardzo zainteresował. Zapisuje tytuł!

    OdpowiedzUsuń
  23. Kiedyś czytałam więcej książek tego typu, teraz sięgam po nie nieco rzadziej, niemniej nadal lubię od czasu do czasu zaserwować sobie jakiś dobry thriller czy kryminał. Zapisuję tytuł, bo ta powieść zdecydowanie brzmi jak coś, co mogłoby mi umilić czas!

    Ściskam,
    S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem umili na pewno, bardzo dobrze czyta się tę książkę. :)

      Usuń
  24. Po takiej recenzji nie pozostaje nic innego jak po książkę sięgnąć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jeśli lubisz takie książki to jest szansa, że Ci się spodoba. :)

      Usuń
  25. Ta książka to coś innego od tego, co tworzył do tej pory. Takie działania zawsze odbieram bardzo pozytywnie. Myślę, że się zdecyduję na książkę w niedługim czasie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to całkiem coś innego i bardzo mi się to spodobało. :)

      Usuń
  26. Rzeczywiście, intrygujący opis, ale książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Przyznam, że i mnie zaciekawiła, może kiedyś zdecyduję się sięgnąć po nią. ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Och jaką mam wielka ochotę na tę powieść! Po Twojej recenzji tym bardziej ją przeczytam, podsyciłaś jeszcze moja ciekawość. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger