poniedziałek, 18 listopada 2019

Anonimowa dziewczyna - Sarah Pekkanen, Greer Hendricks

Tytuł: Anonimowa dziewczyna

Autor: Sarah Pekkanen, Greer Hendricks

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Książka "Anonimowa dziewczyna" zbiera sporo pozytywnych opinii, które zachęciły mnie do jej przeczytania. Lubię sobie wyrabiać własne zdanie o przeczytanych książkach i chciałam sprawdzić czy ta również mi się spodoba. Poza tym thriller psychologiczny to jeden z moich ulubionych gatunków, dlatego też zdecydowałam się na tę lekturę.

Jessica zgłasza się do udziału w badaniu psychologicznym, które prowadzone jest przez doktor Shields. To miało być zwykłe badanie, w którym odpowiada się na pytania i odbiera wynagrodzenie, a jednak okazuje się, że to nie wszystko, że kryje się za tym coś więcej. Zadawane pytania są coraz bardziej osobiste i dziwne, Jessica dodatkowo ma wykonywać różne zadania, ma ubierać się i zachowywać tak jak nakazuje doktor Shields. Jess zaczyna popadać w paranoję, zaczyna gubić się w życiu realnym, nie wie co jest prawdziwe, a co jest eksperymentem pani doktor, która zna jej myśli i tajemnice. Młoda kobieta zaczyna rozumieć, że wplątała się w dziwną sytuację, która robi się coraz bardziej niebezpieczna.

Tak jak już wspomniałam, książka zbiera sporo pozytywnych opinii i byłam ciekawa czy mi też się tak bardzo spodoba. Mogę zdradzić już teraz, że i ja będę należeć do osób polecających tę pozycję, to jedna z ciekawszych książek, które ostatnio czytałam. Właśnie takiej lektury potrzebowałam, takiej, która wciągnie mnie już od pierwszych stron. Od początku zaangażowałam się w losy bohaterów, zainteresowanie nimi nie opuszczało do ostatnich stron. Jestem pozytywnie zaskoczona opisaną tutaj historią, dwie autorki świetnie sobie poradziły, nie odczułam tego, że książka została napisana przez dwie pisarki. To nie jest jedna z tych powieści, w których akcja pędzi od początku i są co chwila jakieś zwroty akcji. Tutaj sporo się dzieje, a tempo jest wyważone, nie jest szybkie, ale też nie jest wolne. Idealnie to tutaj pasuje, pojawia się coraz więcej niewiadomych i niepewność, jest się ciekawym co za chwilę się wydarzy. Muszę przyznać, że domyśliłam się jaki plan miała doktor Shields co do Jess, ale nie przewidziałam, że to potoczy się akurat w taki sposób, że będzie miało takie konsekwencje. Autorki poruszyły tutaj temat manipulacji, która może mieć różne skutki, czasem nawet tragiczne. Zwracają naszą uwagę na to, że manipulowanie drugim człowiekiem może spowodować wiele złego, może mieć ogromny wpływ na drugą osobę. Bardzo mi się spodobało to, w jaki sposób autorki przedstawiły osobowości bohaterów, ich motywy postępowania, ich psychikę. To dla mnie duży plus tej książki, który dodatkowo sprawia, że "Anonimowa dziewczyna" jest tak ciekawą i dobrą pozycją. Fabuła jest naprawdę wciągająca, trzyma w niepewności, a tego właśnie szukam w tego typu książkach. Jeśli chodzi o zakończenie to było dla mnie zaskoczeniem. Myślę, że jest idealnym podsumowaniem przedstawionej tutaj historii. Nie jestem już zdziwiona tymi pochlebnymi opiniami, ja również będę polecać ten tytuł, bo myślę, że fani gatunku będą zadowoleni. Widziałam, że została u nas wydana jeszcze jedna książka autorek "Żona między nami", która zbiera różne recenzje, ja jednak na pewno po nią sięgnę, żeby sprawdzić jak wypadła.

Greer Hendricks i Sarah Pekkanen wykreowały bardzo ciekawe postacie i świetnie przedstawiły ich osobowości. Główna bohaterka Jessica jest wizażystką, nie zarabia dużo, a pieniądze są jej bardzo potrzebne. To właśnie z ich powodu decyduje się wziąć udział w badaniu psychologicznym. Dziewczyna skrywa w sobie pewne tajemnice, które przypominają jej o przykrych wydarzeniach. Nikomu o nich nie opowiada aż do momentu, w którym poznaje doktor Shields. To jej powierza swoje sekrety, ale czy słusznie? Doktor Shields w swoich badaniach skupia się na moralności. Zadawane przez nią pytania stają się coraz dziwniejsze, a z czasem są już nie tylko pytania, ale także zadania do wykonania. To elegancka i raczej chłodna kobieta, która ma swój cel do zrealizowania. Okazuje się również, że nie jest tak doskonała na jaką się kreuje. Jessica wchodzi z nią w coraz bliższe relacje, robi się niebezpiecznie i wydaje się, że nie ma dobrego wyjścia z tej sytuacji. Poznajemy również męża doktor Shields - Thomasa. On również jest terapeutą i on też skrywa pewne tajemnice. Wszyscy zostają uwikłani w oszusta i sekrety, które wychodzą na jaw. Jak to się dla nich skończy? Muszę przyznać, że z dużym zainteresowaniem czytałam o bohaterach i ich postępowaniu. Nie mogę powiedzieć, że któregoś polubiłam, ale bardzo wciągnęły mnie ich losy. Przez cały czas zastanawiałam się jak to wszystko może się skończyć, jaka jest prawda, jakie będą konsekwencje ich czynów. Moim zdaniem warto poznać tę historię i bohaterów, jest ciekawie i intrygująco.

Polubiłam styl pisania autorek. Miałam wrażenie, że książkę napisała jedna osoba, bo dla mnie całość wyszła naprawdę spójnie. Nie ma tutaj niepotrzebnych opisów, autorki mają lekkie pióro. Narracja jest pierwszoosobowa, narratorami są na zmianę Jessica i doktor Shields. Pozwala nam to lepiej poznać ich psychikę, myśli i towarzyszące im emocje. Taka właśnie narracja najlepiej tutaj pasuje, całość naprawdę mi się spodobała.

"Anonimowa dziewczyna" to ciekawa książka, która wciągnęła mnie już od pierwszych stron. Historia bohaterów intryguje, pojawia się niepewność o ich losy, są tajemnice i kłamstwa. Autorki poruszyły temat manipulacji, która ma czasem straszne konsekwencje. Książka zbiera sporo pozytywnych opinii i ja również będę ją polecać. Spełniła moje oczekiwania i cieszę się, że mogłam ją przeczytać.

"Wszyscy mamy swoje powody, aby zachowywać się tak, a nie inaczej. Nawet jeśli zataimy je przed tymi, którzy sądzą, że znają nas najlepiej. I nawet wtedy, gdy są one tak głęboko w nas ukryte, że sami nie potrafimy się w nich rozeznać."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:


76 komentarzy:

  1. Wydaje się być idealna na zimowe wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o niej ale jeszcze nie mam zdania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio jest dość głośno o tej książce, więc pewnie wiele osób ją kojarzy. ;)

      Usuń
  3. Kolejna plusowa opinia, cóż gdy nadarzy się okazja muszę przeczytać - nie ma wyjścia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa na zimowy wieczór. Zapiszę sobie ten tytuł
    Pozdrawiam :)
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto pamiętać o tej książce. Jest naprawdę ciekawa. ;)

      Usuń
  5. Jeżeli polecasz, to i ja ją przeczytam. Lubię takie opowieści.
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też czytałam o niej dużo dobrego i dlatego też planuję ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię jak duety wychodzą spójnie i niemożna rozróżnić stylów autorów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ją już w swoich czytelniczych planach. Mam nadzieję, że się nie zawiodę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio często widuję tę książkę na blogach i na Instagramie. Skoro ją polecasz, to może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej książce coraz więcej się słyszy i to dobrze, bo warta jest poznania. ;)

      Usuń
  10. Książka kilka dni temu trafiła na mój czytnik, więc na pewno ją przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie będę czekać na Twoją opinię. :)

      Usuń
  11. Jest na mojej liście do przeczytania juz od jakiegoś czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto po nią sięgnąć, ciekawa jestem czy Tobie też się spodoba. :)

      Usuń
  12. Mnie również bardzo wciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Thriller psychologiczny, i skoro polecasz- nie pozostaje mi nic innego jak przeczytać 😃
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz thrillery psychologiczne to ten może Ci się spodobać. :)

      Usuń
  14. Mnie w sumie nie zachwyciła, ale uważam, że może się podobać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, gusta są różne. :) Mnie wciągnęła od pierwszych stron. :)

      Usuń
  15. Czytałam właśnie wiele pozytywnych recenzji, a Twoje słowa tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że warto sięgnąć po tę książkę :)

    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się ciekawie. Muszę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No, no, no książka warta grzechu. Bardzo mnie zaintrygowałaś swoją propozycją

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę intrygująca książka, mi bardzo się spodobała. ;)

      Usuń
    2. Zapisuję tytuł❤️❣️♥️

      Usuń
  18. Głośno o tej książce i czytałam już sporo pozytywnych opinii na jej temat. Skoro wciąga od samego początku, na pewno dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, książka zbiera sporo pozytywnych opinii, które jeszcze bardziej zachęcają do jej przeczytania. :)

      Usuń
  19. Chyba wypożyczę, bo te pozytywne opinie zdecydowanie mnie zachęcają. I lubię, gdy thrillery wciągają od początku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa czy książka Ci się spodoba. Mnie mocno wciągnęła. :)

      Usuń
  20. Widziałam ją w zapowiedziach, ale jakoś mnie nie zainteresowała. Może za jakiś czas natknę się na nią w bibliotece i wtedy przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ta książka zaciekawiła już wtedy, gdy była w zapowiedziach. Lubię po prostu takie klimaty. :)

      Usuń
  21. Kocham thrillery psychologiczne, a opis fabuły tego wydaje się naprawdę nietuzinkowy. Poza tym, fascynuje mnie koncepcja wspólnego pisania książki i tego, jak to wygląda w praktyce - razem wymyślają, a jedna pisze, czy może każda po jednym rozdziale, a może każda ma "swoich" bohaterów. Pewnie ilu autorów, tyle koncepcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie ciekawi jak to jest pisać książkę w duecie. Tutaj nie zauważyłam tego, że powieść została napisana przez dwie autorki. ;)

      Usuń
  22. Mnie nie zaciekawiła, ale mojej koleżance może się spodobać, więc polecę :) Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Może kiedyś się skuszę. Póki co, raczej nie jest dla mnie TOP 5 książek, które muszę przeczytać już teraz, zaraz :)
    stos hańby czeka... ^^

    OdpowiedzUsuń
  24. "Wszyscy mamy swoje powody, aby zachowywać się tak, a nie inaczej. Nawet jeśli zataimy je przed tymi, którzy sądzą, że znają nas najlepiej. I nawet wtedy, gdy są one tak głęboko w nas ukryte, że sami nie potrafimy się w nich rozeznać." - jest moc tych słów. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. zaciekawiłaś mnie swoją recenzją :) postaram się wygospodarować na ten tytuł trochę czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem warto poświęcić tej książce trochę czasu. ;)

      Usuń
  26. Jak ją polecasz to warto zapamiętać tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba pierwsza książka o której słyszę, która jest napisana przed dwie autorki :o jestem w szoku, a jednocześnie bardzo ciekawa jak w rzeczywistości z moim odczuciem. Powieść na pewno ciekawa i z chęcią się skuszę na ten tytuł☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam już kilka książek, które zostały napisane przez dwóch autorów i różnie to wypadało. Tutaj wyszło naprawdę dobrze, podobało mi się. ;)

      Usuń
  28. Taki książki lubię :) Tytuł zapisany :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie widziałam nigdzie tej książki, dopiero tu u Ciebie. Po przeczytaniu Twojej opinii stwierdzam, że i mnie przypadła by do gustu. Zapisuję tytuł, bo to zdecydowanie moje smaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O książce robi się coraz głośniej, więc pewnie nie raz jeszcze gdzieś ją zobaczysz. ;)

      Usuń
  30. Lubię thrillery psychologiczne, więc coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Prędzej czy później pewnie też ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Brzmi ciekawie, z chęcią bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Gdzieś już słyszałam o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie na innych blogach, coraz więcej się o niej pisze. ;)

      Usuń
  34. Uwielbiam thrillery psychologiczne, więc zapisuję sobie ten tytuł :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Totalnie moje klimaty-juz dodałąm do listy przeczytać koniecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Też uwielbiam ten gatunek. Czuje, że i mnie się spodoba ta pozycja. Dziękuję za recenzje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może sie spodobać, bo to naprawdę ciekawa książka. ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger