poniedziałek, 19 lipca 2021

Nie wiesz nic - Marcel Moss

Tytuł: Nie wiesz nic 

Autor: Marcel Moss

Wydawnictwo: Filia 

Cykl: Liceum Freuda 

Tom:

Ilość stron: 352

Po książki Marcela Mossa sięgam w ciemno. Wiem, że się nie zawiodę i tym razem również jestem bardzo zadowolona z lektury. Z niecierpliwością czekałam na kolejny tom cyklu o liceum Freuda i w końcu mogę się podzielić wrażeniami z przeczytania tej książki. No i od razu po lekturze chciałabym już następną część, więc mam nadzieję, że nie będzie trzeba długo na nią czekać. ;)

Uczniowie z liceum Freuda nadal przeżywają tragiczną śmierć Alana, kapitana drużyny siatkówki. Nowym kapitanem zostaje Hubert, który nie jest mile widziany na tym stanowisku. Chcąc poprawić swoje relacje z zawodnikami postanawia wyjechać z nimi na kilkudniowy obóz w Bieszczady. Nie ma jednak pojęcia, że czeka ich tam przerażająca walka o przetrwanie. Kto chce się ich wszystkich zabić i dlaczego? Uczennica Marta razem ze swoimi przyjaciółmi stara się poukładać życie po tragicznych wydarzeniach, które ich spotkały. Ktoś jednak zna ich skrywaną tajemnicę i ich szantażuje. Czy prawda wyjdzie na jaw? Czy Marta i jej znajomi wygrają walkę z czasem? 

Każda z książek Marcela Mossa, którą do tej pory przeczytałam bardzo mi się podobała. Ta również dołącza do tego grona, bo to kolejna powieść autora, od której ciężko było mi się oderwać. Pisarz znany jest z tego, że w swoich książkach porusza ważne tematy społeczne, które skłaniają do przemyśleń i dyskusji. Tutaj również ich nie brakuje. W tej części cyklu przeczytacie m.in. o tolerancji, o odwadze, o zemście, o braku wsparcia ze strony najbliższych, depresji. Wiele tutaj ważnych tematów, o których powinno się czytać jak najwięcej. Tak jak w przypadku innych książek autora tak i tutaj nie brakuje napięcia i zwrotów akcji i kolejny raz udało się autorowi mnie zaskoczyć. Powieści Marcela Mossa nie są przewidywalne, nie można tutaj niczego być pewnym. I gdy ma się wrażenie, że wszystko zostało już wyjaśnione to okazuje, że to jeszcze nie koniec i to zakończenie szokuje najbardziej. Mnie ta książka wciągnęła od pierwszych stron, jak już zaczęłam ją czytać to nie chciałam jej odkładać aż do samego końca. Bardzo szybko przeczytałam tę powieść, bo czyta się ją błyskawicznie i tak bardzo chce się wiedzieć co będzie dalej. To trzecia część cyklu i chociaż można przeczytać ją bez znajomości poprzednich tomów to jednak polecam zacząć go od początku. Już teraz z niecierpliwością czekam na kolejną część, bo ta zakończyła się w takim momencie, że od razu chciałabym wiedzieć co dalej z bohaterami. Polecam tę książkę nie tylko fanom autora, ale wszystkim tym, którzy mają ochotę na intrygujący thriller. 

W tej części wracamy do bohaterów, których mieliśmy okazję poznać w książce "Nie wiesz wszystkiego". Marta i jej przyjaciele w poprzedniej książce zrobili coś przerażającego, co próbują ukryć. W tym tomie te wydarzenia do nich wracają, ktoś nie daje im zapomnieć o tym, co zrobili. Poznacie tutaj dalsze losy nie tylko Marty, ale także Kuby, Sary, Wiki, Niny. Łączy ich wspólny sekret, który za wszelką cenę starają się ukryć. Kolejną ważną postacią jest Karina, która zdobyła się w końcu na odwagę i ujawnia swoją prawdziwą tożsamość. Musi zmierzyć się z nietolerancją innych uczniów, a nawet dorosłych. Jest wyśmiewana i nie ma wsparcia nawet w najbliższych. Kolejnym głównym bohaterem jest Hubert, który po śmierci Alana zostaje kapitanem drużyny siatkówki. Jego wyjazd z kolegami w Bieszczady ma tragiczne konsekwencje, których żaden z nich nie zapomni. O każdym z tych bohaterów czytałam z ogromnym zainteresowaniem i nie potrafiłabym wskazać najciekawszej historii, bo każda wciągnęła mnie tak samo. Muszę przyznać, że zaskoczyła mnie Sara i jej przemiana. Nie lubiłam tej bohaterki w poprzedniej części, a tutaj pokazała się z zupełnie innej strony. Jestem zaskoczona wydarzeniami, które spotkały bohaterów, tutaj każdy odgrywa ważną rolę. Chociaż może się wydawać, że to mało prawdopodobne, żeby ich wszystkich spotykało coś takiego to ja jednak uważam, że to atut tego cyklu. Dzięki temu co chwilę coś się dzieje, mamy wiele nieprzewidzianych sytuacji i wyczuwalne napięcie. Dla mnie to żaden problem, a każdą książkę autora czytam z ogromnym zainteresowaniem. 

Bardzo lubię styl pisania autora. Jest tak lekki, że książkę czyta się bardzo szybko. Nie ma tu zbędnych opisów, nie ma nudy. Narracja tak jak w poprzednich częściach jego pierwszoosobowa. Prawie każdy z głównych bohaterów jest tutaj narratorem. 

"Nie wiesz nic" to kolejna świetna książka autora, od której ciężko się oderwać. Autor porusza tutaj ważne tematy, nie brakuje tu napięcia i zaskoczeń. Do samego końca nie wiadomo jak potoczą się losy bohaterów i czego można się spodziewać. Mnie wciągnęła od pierwszych stron i trzymała w niepewności do samego końca. Polecam tę książkę nie tylko fanom thrillerów. 

"W naszych czasach wyrazem najwyższej odwagi jest bycie sobą."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:


 


 

48 komentarzy:

  1. No dobra... przekonałaś mnie. Muszę w końcu poznać jego książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie. :D Ciekawa jestem czy też tak spodoba Ci się twórczość autora.

      Usuń
  2. Chociaż nie czytałam pierwszej części i tak postanowiłam przeczytać t ę skoro już trafiła w moje ręce. Na razie jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten cykl jeszcze przede mną, ale na pewno po niego sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze bliżej poznać twórczość tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może kiedyś przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już po lekturze i podobnie jak TY Mossa polecam w ciemno :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy bardzo podobne zdanie o książkach autora. ;)

      Usuń
  7. Zgadzam się, rewelacyjna lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach książki tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zatrzymałam się na ostatnim tomie trylogii hejterskiej i nie mogę ruszyć dalej z książkami autora.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie właśnie odwrotnie, po ostatnim tomie trylogii hejterskiej z chęcią sięgam po kolejne powieści autora. ;)

      Usuń
  10. Nie pamiętam czy już czytałam jakąś książkę tego autora, więc wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsze słyszę o tym autorze, ale przyznaję-bardzo mnie zaintrygowałaś. Lubię takie tajemnice, które są zamknięte w jakimś dworze, szkole itd. Myślę, że ta seria mogłaby mi zasmakować. Chętnie po nią sięgnę. Dzięki za recenzje ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki autora bardzo lubię i Tobie też je polecam. ;)

      Usuń
  12. Znam osobę, która bardzo lubi podobne czytelnicze klimaty. Polecę jej. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie poznam twórczość autora :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zacznę od pierwszej części :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałabym ją przeczytać 😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam tej serii, ale mam ją w planach :) dlatego przyznaję szczerze, nie przeczytałam twojej recenzji, bo boję się spoilerów :P ale już po pierwszych słowach twojej recenzji widzę, że książka powinna trafić w mój gust!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że nie ma spoilerów, starałam się tak ją opisać, żeby nie zdradzać niczego z poprzedniej części. :D

      Usuń
  17. Nie miałam jeszcze styczności z tym autorem, ale widzę że muszę nadrobić braki! Świetna recenzja!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze nie miałam styczności z ksiązkami tego pisarza

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię ten gatunek, więc może...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  20. Książki autora mam w planach od dłuższego czasu, ale jakoś ciągle nie możemy na siebie wpaść. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak na razie nie mam w planach książek tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie lubię szkolnych klimatów. Chyba dlatego, że już dawno szkołę mam za sobą i ciężko mi się utożsamiać

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger