wtorek, 12 września 2023

Układ - Magdalena Pyznar

Tytuł: Układ 

Autor: Magdalena Pyznar

Wydawnictwo: Otwarte

Cykl: 60

Tom:

Ilość stron: 292

Rok wydania: 2023


Podobały mi się dwie poprzednie części tego cyklu, ale to właśnie trzeci okazał się tym najlepszym. Tutaj dzieje się jeszcze więcej, fabuła dostarcza sporo emocji i trudno mi było oderwać się od tej książki. ;) 

Walerija niespodziewanie znika. Nikt nie wie co się z nią stało. Dawid nie wierzy, że kobieta mogła porzucić jego i dziecko. W tym czasie policja odnajduje ciało byłego prokuratura Borowskiego, a Walerija z osoby zaginionej szybko staje się podejrzaną. Jednak była prokuratorka Marta nie wierzy w jej winę i rozpoczyna swoje własne śledztwo. Co uda jej się odkryć? Co stało się z Waleriją? 

W ostatniej części swojego cyklu Magdalena Pyznar mocno zaskakuje. Ten tom jest jeszcze bardziej dynamiczny, dzieje się tutaj naprawdę sporo i nie brakuje zaskoczeń. Pierwsza część najbardziej przypominała romans, skupiała się na poznaniu bohaterów. W drugiej pojawił się wątek kryminalny, który bardzo mnie wciągnął. A w trzeciej to właśnie wątek kryminalny odgrywa jedną z ważniejszych ról, choć ten miłosny także ma znaczenie. Tutaj fabuła wciągnęła mnie od pierwszych stron, a to wszystko przez tajemnicze zniknięcie Waleriji i jej poszukiwania. Podoba mi się jak autorka poprowadziła tę historię i jak wplotła do niej różne ciekawe wątki, jak np. te dotyczące więzienia, władzy i naginania prawa. Cykl "60" miło mnie zaskoczył, bo oprócz romansu mamy tutaj coś więcej.  Z zainteresowaniem czytałam o relacji Waleriji i Dawida, ale wątki poboczne wciągnęły mnie równie mocno, a może nawet i bardziej. ;) Przeczytacie tu nie tylko o miłości, ale również o manipulacjach, o niesprawiedliwości, o życiu w więzieniu, o handlu narkotykami, o zaginięciu, utracie pamięci, o lojalności. I mogłabym tak jeszcze wymieniać dalej, ale lepiej żebyście sami odkryli co jeszcze skrywa ta historia. ;) Jestem naprawdę zadowolona, że dałam jej szansę, bo miło spędziłam z nią czas i czekam na kolejne książki autorki. 

W trzeciej części, która jest finałem historii o Waleriji i Dawidzie jeszcze lepiej poznajemy niektórych bohaterów. Waleriją zniknęła, a Dawid odsiaduje wyrok i nie może pomóc ukochanej. Dużym plusem tego cyklu są również postacie drugoplanowe. Jedną z moich ulubionych bohaterek jest prokuratorka Marta, która zawsze na poważnie podchodziła do swojej pracy i nie zamiatała żadnych spraw pod dywan. To właśnie ona wiele odkryła w sprawie Borowskiego, a teraz na własną rękę chce pomóc Waleriji. Ona również nie raz zaskoczyła mnie swoim zachowaniem. Kolejną ciekawą postacią jest też prokurator Natalia, która wyrządziła krzywdę niejednej już osobie. Spotyka ją jednak coś strasznego, co diametralnie odmienia jej życie. Jest jeszcze wątek Rodriga, który próbuje za wszelką cenę zdobyć Waleriję. Każdy z tych bohaterów wiele wnosi do tej historii, dzięki czemu jest ona jeszcze ciekawsza. Nie brakuje tu intryg, problemów, ale też nadziei i miłości. Autorka stworzyła intrygujących bohaterów, o których chce się czytać i aż żałuję, że to już koniec ich historii. Chętnie bym przeczytała kolejną książkę z ich udziałem. ;)

Wspominałam już, że polubiłam styl pisania autorki, bo jest lekki i książki czyta się błyskawicznie. Opisów za wiele nie ma, a jeśli chodzi o sceny erotyczne to w tej części nie ma ich wcale. Narracja tak jak w poprzednich tomach jest trzecioosobowa.

"Układ" to w mojej ocenie najlepsza część tego cyklu. Najwięcej się tutaj dzieje, nie brakuje emocji i zaskoczeń. Tutaj niewiele jest z romansu, bo wątek kryminalny odgrywa ważną rolę, ale miłość też jest tutaj bardzo ważna. Cykl "60" miło mnie zaskoczył, świetnie spędziłam z nim czas. Jeśli lubicie książki o miłości, w których dostajemy coś więcej niż tylko romans to polecam ten cykl, bo dzieje się tutaj naprawdę dużo. ;)

"Nie sztuką jest narobić w życiu głupot i z uporem maniaka twierdzić, że nie popełniło się błędu. Sztuką jest spojrzeć na to z wielu perspektyw, potrafić przyznać się do swoich omyłek i, co najważniejsze, spróbować naprawić to, co naprawy potrzebuje. A jeśli to niemożliwe, zacząć żyć na tym świecie jako lepsza wersja samego siebie."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



14 komentarzy:

  1. Nie czytałam tej serii i jeżeli już to raczej niewiele o niej słyszałam, ale to dlatego, że to zupełnie nie moje klimaty czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Mnie tematyka zaskoczyła, bo myślałam, że będzie to klasyczny romans. ;)

      Usuń
  2. Może kiedyś skuszę się na tą serię :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cykl zupełnie mi nieznany. Przyjrzę mu się bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  4. III tom i najlepszy? To raczej rzadkość ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi właśnie trzeci tom spodobał się najbardziej. ;)

      Usuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tym cyklu. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie że w tej części, to wątek kryminalny jest najważniejszy :)
    Czas zapoznać się z tą serią :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odgrywa najważniejszą rolę, romansu prawie nie ma. ;)

      Usuń
  7. Jeśli czyta się błyskawicznie, to chętnie sięgnę po tę powieść :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger