wtorek, 6 czerwca 2023

Wybrana - Marek Stelar

Tytuł: Wybrana 

Autor: Marek Stelar 

Wydawnictwo: Filia 

Cykl: Komisarz Iwona Banach 

Tom:

Ilość stron: 381

Rok wydania: 2023


O twórczości autora czytałam wiele dobrego na różnych książkowych grupach. W końcu zdecydowałam się sięgnąć po jego książkę i żałuję, że zrobiłam to dopiero teraz. "Wybrana" zdecydowanie zachęciła mnie do przeczytania innych powieści Marka Stelara i mam zamiar sięgnąć po wszystkie. :D

Komisarz Iwona Banach jest szefem zespołu realizującego zatrzymania osób. W trakcie jednej z takich akcji ginie jej kolega z zespołu, a Iwona zabija napastnika. Odpowiedzialność za nieudaną akcję spada na nią, przez co zostaje dyscyplinarnie zwolniona z policji. Jakby tego było mało, w tym samym czasie opuszcza ją partner. Iwona szybko staje się wartościowa dla różnych ludzi z półświatka po tym, jak powoli stacza się na samo dno. Czy uda jej się z tego podnieść? Ile potrafi z siebie dać skoro nie ma już niczego?

"Wybrana" to nie jest typowy kryminał, w którym mamy morderstwa i śledztwo. W tej książce fabuła skupia się na czymś innym, sporo się tutaj dzieje i mamy dynamiczną akcję, która nie raz zaskakuje, ale też szokuje. Fabuła opowiada przede wszystkim o Iwonie, która nagle traci wszystko i upada coraz niżej. Niespodziewanie jednak otrzymuje propozycję pracy, ale jest ona nie tylko bardzo ryzykowna, ale też nielegalna. Od tej chwili nie może być pewna już niczego i musi być bardzo ostrożna. Autor w swojej książce porusza trudne tematy, takie jak przestępczość, przemoc, prostytucja czy handel ludźmi. Główna bohaterka będzie musiała się z tym wszystkim zmierzyć, a konsekwencje jej działań mogą być nieodwracalne. Muszę przyznać, że wciągnęłam się w tę historię od pierwszych stron i trudno mi było się od niej oderwać, bo tak bardzo byłam ciekawa co będzie dalej. Zainteresowały mnie losy głównej bohaterki, odkrywanie przez nią niebezpiecznego półświatka, jak również wątek o jej zaginionym partnerze. Mamy tutaj dynamiczną akcję, która intryguje i zaskakuje. Nie brakuje tu również niepewności i tajemnic, co bardzo mi się spodobało. To ciekawa historia o kobiecie, która nagle zbacza na ścieżkę zła, o konsekwencjach jej wyborów i o złych ludziach. Moim zdaniem warto się z nią zapoznać. 

Iwona Banach jeszcze niedawno była szefem zespołu realizującego zatrzymania podejrzanych osób, nagle jednak zostaje dyscyplinarnie zwolniona. Podczas nieudanej akcji ginie jej kolega, a ona zabija napastnika. Oprócz tego nagle znika jej wieloletni partner, a kobieta nie ma pojęcia co się mogło stać. Iwona jest pozostawiona sama sobie, jest coraz bardziej zrezygnowana. Wtedy właśnie staje się łakomym kąskiem dla ludzi z półświatka i dostaje nietypową propozycję pracy. Na początku wygląda na to, że będzie kierowcą, jednak szybko okazuje się, że to dużo bardziej niebezpieczne niż się wydawało. Iwona wkracza w świat przestępczości, nielegalnych i przerażających interesów, gdzie ucieczka jest niemożliwa. Wtedy też poznaje młodego mężczyznę - Kurę, który ma pomagać jej w pracy. Muszę przyznać, że z zainteresowaniem czytałam o relacji Iwony i Kury. Autor stworzył ciekawych bohaterów, o których chce się czytać. Iwona to konkretna babka z charakterem i od razu wzbudziła moją sympatię. 

Podoba mi się styl pisania autora. Jest lekki, nie ma tutaj zbędnych opisów, książkę czyta się błyskawicznie. Można ją przeczytać w jeden wieczór, ja potrzebowałam na to dwóch dni. ;) Jeśli chodzi o narrację to jest trzecioosobowa. 

"Wybrana" to wciągająca książka z niebanalną fabułą. Dużo się tutaj dzieje, jest sporo tajemnic i  niepewności. Nie da się przewidzieć co za chwilę się wydarzy. Autor porusza tutaj też trudne tematy, które wywołują różne emocje. Nie jest to typowy kryminał z mordercą i śledztwem, ale zdecydowanie warto dać mu szansę. Świetnie spędziłam czas z tą książką i z niecierpliwością czekam na kolejny tom. 

"Emocje za jak tsunami, czasem wykrywane tuż przed uderzeniem przez systemy ostrzegawcze, które tak naprawdę niczemu nie zapobiegną. Później naukowcy badają genezę powstania fal, przebieg, siłę, skalę spowodowanych przez nie zniszczeń, a one i tak uderzają znowu, w innym miejscu, ale zniszczenia są takie same. I historia się powtarza."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



14 komentarzy:

  1. Bardzo wiele dobrego czytałam o twórczości tego autora, więc muszę ją wreszcie poznać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam jedną książkę autora. Podobała mi się. Może sięgnę po więcej. Teraz jest o tym pisarzu głośno, został uhonorowany Nagrodą Wielkiego Kalibru. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam ochotę na więcej, chętnie przeczytam inne książki autora. ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam autora dlatego książka już zakupiona i tylko czeka na swój czas :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, tę książkę mam na swojej liście :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro jest nietypowa to chętnie ją przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie dynamiczne akcje :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się pomysł przejścia bohaterki na złą drogę, już się zaciekawiłam, jak to się skończy. Może się skuszę <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Historia bohaterki jest naprawdę intrygująca. ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger