poniedziałek, 18 lutego 2019

Korona kłamstw - Pepper Winters

Tytuł: Korona kłamstw

Autor: Pepper Winters

Wydawnictwo: Kobiece

Cykl: Truth and Lies Duet

Tom: 1

Twórczość autorki poznałam niedawno dzięki książce ''Łzy Tess'', która miała swoje wady, ale potrafiła również wciągnąć. Byłam bardzo ciekawa jak będzie tym razem, czy ten bestseller mi się spodoba czy może jednak nie przypadnie mi do gustu.

Noelle jest właścicielką ogromnej sieci handlowej. Już od dziecka wiedziała jak będzie wyglądała jej przyszłość, była do tego przygotowywana. Jest oddana firmie, spędza w niej całe dnie. W swoje dziewiętnaste urodziny ucieka, aby choć przez chwilę poczuć się jak zwykła nastolatka. Spotyka ją jednak coś strasznego, zostaje skrzywdzona i okradziona. Z opresji ratuje ją tajemniczy nieznajomy, który po tym dniu znika, a Noelle nie wie co się z nim stało. Czy uda się jej go odnaleźć? W jej życiu pojawia się też przystojny biznesmen Penn, a Elle wydaje się, że już kiedyś go spotkała. Kim jest i czy może mu ufać?

Książka zainteresowała mnie przede wszystkim swoją fabułą, bo chociaż czytałam już trochę erotyków i romansów to wydaje mi się, że nie było wśród nich powieści podobnej do tej. Wątek bogatej dziewczyny, która ma wszystko, ale która nagle traci grunt pod nogami potrafi zaintrygować. W tej historii jest tyle kłamstw i niedomówień, tyle tajemnic i pytań, że czytelnik sam już nie wie w co ma wierzyć. To jednak ma swoje plusy, bo chce się poznać odpowiedzi i razem z główną bohaterką próbujemy je znaleźć. Akcja rozkręca się w rozdziałach opisujących urodziny Elle. To właśnie ten dzień będzie miał duży wpływ na jej przyszłość. Gdy zostaje napadnięta w ciemnej uliczce jest przerażona. Po raz pierwszy jej poczucie bezpieczeństwa znika. Chłopak, który ją ratuje jest dla niej  bohaterem, już zawsze będzie obecny w jej myślach. Po trzech latach po pamiętnych urodzinach życie Elle znów jest ustabilizowane. Wtedy jednak pojawia się Penn, który zaczyna wzbudzać w niej różne uczucia. Czy to możliwe, że kiedyś go już spotkała? Jaką tajemnicę skrywa? Muszę przyznać, że losy bohaterów mnie wciągnęły. Były też momenty, kiedy fabuła trochę mi się dłużyła, ale to wynikało raczej z faktu, że chciałam jak najszybciej poznać odpowiedzi na te wszystkie pytania i rozterki bohaterki nie zawsze mnie interesowały. Przeczytałam kilka opinii o książce i dowiedziałam się z nich, że zakończenie jest naprawdę ciekawe, że chce się od razu sięgnąć po kolejny tom. Nie mogłabym się z tym nie zgodzić, rzeczywiście tak właśnie jest. Książka kończy się w takim momencie, że ja też chcę już mieć kolejną część, chcę wiedzieć co będzie dalej. Wydaje mi się, że domyślam się rozwiązania, ale chętnie sprawdzę czy mam rację czy jednak autorka mnie czymś zaskoczy.

Główna bohaterka czasem irytuje swoim zachowaniem, ale jednak jej losy wciągają. Od dziecka spędzała czas w firmie, spotykała się z biznesmenami. Od zawsze wiedziała, że to wszystko będzie kiedyś jej, była na to przygotowywana. Wychowuje ją ojciec, z którym ma świetny kontakt, to on przepisuje na nią firmę. Mimo tego, że Elle sporo osiągnęła i ma zapewnioną dostatnią przyszłość to jednak czuje się czasem stłamszona tym wszystkim, brakuje jej odrobiny wolności. Dlatego właśnie decyduje się na ucieczkę, która wiele zmienia w jej życiu. W ciemnej uliczce, gdzie zostaje napadnięta zdaje sobie sprawę, że poza jej firmą istnieje też inny świat, który czasem jest niebezpieczny. Udaje się jej wyjść z tego cało dzięki młodemu mężczyźnie, którego nazywa Bezimiennym. Kobieta nie może o nim zapomnieć, wciąż o nim myśli, nawet wtedy, gdy pojawia się tajemniczy Penn. Ten młody biznesmen mówi otwarcie czego od niej oczekuje. Chce mieć nad nią kontrolę, jest pewny siebie i stanowczy, ale tak naprawdę zauważyłam, że nie zawsze tak jest, że czasem ta jego maska pewności siebie opada i odsłania inne oblicze. Ich relacja robi się skomplikowana, a Elle cały czas się wydaje, że spotkała go kiedyś w przeszłości, ale czy to możliwe? Może się wydawać, że zna się odpowiedź na to pytanie, ale autorka jednak zaskakuje, bo tak naprawdę niczego nie można być pewnym. Dopiero w kolejnej części odkryje przed nami wszystkie karty, jestem bardzo ciekawa zakończenia.

Styl pisania autorki jest mi znany, jest lekki, ale czasem miałam wrażenie, że za dużo jest przemyśleń głównej bohaterki. To właśnie ona jest narratorką i z jednej strony pomaga nam to w poznaniu jej, ale z drugiej strony trochę to spowalniało akcję. W porównaniu z książką "Łzy Tess" tutaj jest spokojniej, nie jest tak brutalnie i tak kontrowersyjnie. Sceny erotyczne oczywiście się pojawiają, bo w tego typu książkach to częste zjawisko, ale nie ma ich tutaj jakoś bardzo dużo, są zgrabnie wplecione w fabułę.

"Korona kłamstw" to książka nie tylko o miłości i pożądaniu, ale także o tajemnicach, kłamstwach, o nieprzewidywalnym losie. To powieść, która wciąga i która pobudza wyobraźnię. Losy bohaterów intrygują, a zakończenie sprawia, że chce się sięgnąć od razu po kolejną część. Myślę, że jeśli lubicie takie książki to ta powinna się spodobać.

"W życiu każdej dziewczyny istnieje zdrada. Zdrada ze strony ukochanych osób, nieznajomych i tych, których sobie wybieramy. Ale tam, gdzie oszustwo, tam i zaufanie. A czasami obie te rzeczy wzajemnie się kryją i naśladują."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni internetowej Tania Książka.

63 komentarze:

  1. Fabuła tej książki nie przekonała mnie do siebie... niestety tak bywa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tej książce jest strasznie głośno. Nie przepadam za taką literaturą, jednak właśnie ten rozgłos sprawia, że chcę zobaczyć, co to jest i czy mi się spodoba. Czy to zrobię – nie wiem, ale jestem tego bliska :)

    Serdecznie zapraszam na lustrzana nadzieja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tajemnice i kłamstwa mnie ciekawią, ale miłość i pożądanie już nie :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie te tajemnice też były najciekawsze. :D

      Usuń
  4. Jakoś specjalnie do tej książki mnie nie ciągnie, a jeśli już, to dopiero w wakacje. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba jednak nie tego szukam w książkach :) romasne i zdrady mnie nie przekonują :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie dla mnie. Nie wiem czy odrzuca mnie coś konkretnego czy całokształt ale podziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja na początku nie mogłam się wciągnąć w tą historię. Pomijam fakt, że uczenie dziecka rzeczy związanych z firmą to dla mnie absurd - wypełnianie dokumentów, itd. Dla mnie to było z kosmosu i niekoniecznie na plus xD Owszem, zachowanie dziewczyny irytujące. Nic dziwnego, skoro w sumie w bańce mydlanej żyje. A zachowanie mężczyzny...autorka tak go przedstawiała na zaborczego i władczego a ja w sumie tego nie odczułam. Zabrakło mi tego. Ale fakt, z chęcią sięgnę po drugi tom, bo od połowy dalej na maksa się wciągnęłam xD
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To uczenie dziecka wszystkiego też było dla mnie dziwne i nie wliczam tego jako plus, ale całość jednak mnie wciągnęła. :) No właśnie dla mnie też Penn wcale nie był taki władczy, miał też drugie oblicze. :D

      Usuń
    2. Jestem ciekawa co to tam się będzie działo w drugim tomie :D

      Usuń
    3. Też jestem ciekawa i wydaje mi się, że domyślam się tego kim jest Penn. Nie wiem czy dobrze obstawiam, ale to się okaże w kolejnej części. :D

      Usuń
  8. Czytałam i faktycznie mogę się zgodzić z Twoją opinią. Książka może nie jest moją ulubioną w tym gatunku, ale na pewno wystarczająco mnie zadowoliła i zaangażowała, bym uznała ją za ciekawą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mamy bardzo podobne zdanie o tej książce. :)

      Usuń
  9. Z książką pierwszy raz się spotykam, ale muszę przyznać, że fabuła książka jak dla mnie jest ciekawa. Chętnie przeczytać jak znajdę chwilę czasu :D Pozdrawiam oraz dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna, bardzo wciągająca historia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też wciągnęła i czekam już na drugi tom. :)

      Usuń
  11. Przyznam, że bardzo ciekawi mnie ta książka. Już nawet chciałam ją kupić na propozycji z okazji walentynek. Teraz widzę, że sama będę się musiała przekonać, czy warto ją było przeczytać ;)
    Jak zawsze świetna recenzja :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    Eli z https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam twórczości tej autorki, ale chyba się nie skuszę na jej poznanie... Jakoś nie zainteresował mnie opis tej książki... Lubię romanse, ale takie bardziej delikatne, mniej dosłowne, więc może dlatego mnie ta opowieść nie kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie każdy lubi tego typu książki. :)

      Usuń
  13. Powoli zbieram się do przeczytania tej książki. ;)
    Pozdrawiam. ;**

    P.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dużo o niej słyszałam, ale trochę zniechęca mnie fakt, że fabuła kręci się wokół biura, biznesmenów - jakoś odpychają mnie takie wątki :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie jest to mój gatunek literacki, ale wiem, kto takie książki lubi czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nieeee....tym razem nie dla mnie...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie do końca mój klimat- ale to z pewnościa lekka pozycja na wieczór :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka należy do tych lekkich właśnie, ale i takie czasem są mi potrzebne. :)

      Usuń
  18. Zapowiada się ciekawie, zachęciłaś mnie tą recenzją ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz takie klimaty to może Ci się spodobać. :)

      Usuń
  19. Nie przekonuje mnie ta fabuła :( Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  20. może kiedyś po nią sięgnę?:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Raczej ti nie jest typ literatury, który lubię. Tym razem spasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Do końca przekonana nie jestem, ale może dam szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Fabuła mnie przekonuje :)

    wiktoriadrawska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Ci się spodobać jeśli lubisz takie książki. ;)

      Usuń
  24. Myślę, że mnie także fabuła tej książki by przyciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  25. No i takie wciągające książki z interesującym zakończeniem uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Myślę, że mogłabym się na nią skusić. :)
    Jestem jej ciekawa! :)

    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest całkiem niezła, a szczególnie zakończenie. :D

      Usuń
  27. Lubię różne książki więc spróbuje. Opis przekonujący. Tytuł też ciekawy. Pozdrawiam Cię.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger