piątek, 31 stycznia 2020

Wioska kłamców - Hanna Greń

Tytuł: Wioska kłamców

Autor: Hanna Greń

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Ilość stron: 334

Wiele dobrego słyszałam o książkach autorki i miałam w planach poznanie jej twórczości. Z chęcią sięgnęłam po najnowszą powieść Hanny Greń, chciałam sprawdzić czy mi również się spodoba. Czy tak właśnie było?

Była policjantka Dioniza Remańska postanawia odszukać zabójcę swojego ojca. Chociaż skazano dwóch mężczyzn oskarżonych o tę zbrodnię to jednak Diona nie wierzy, że to oni są winni. Przyjeżdża do rodzinnej wsi skazanych mężczyzn i na własną rękę próbuje odnaleźć prawdziwego mordercę. Jednak we wsi Strzygom jest sporo tajemnic i kłamstw, mieszkańcy niechętnie patrzą na obcych. Czy uda się jej odkryć prawdę i znaleźć zabójcę?

Już od pierwszych stron zwróciłam na uwagę na lekki i przyjemny styl pisania autorki, dzięki któremu naprawdę dobrze czytało mi się tę książkę. Od razu wciągnęłam się w fabułę, razem z główną bohaterką próbowałam rozwiązać zagadkę zabójstwa. Spodobała mi się skonstruowana przez autorkę intryga i chociaż nie ma tutaj co chwilę zwrotów akcji i szybkiego tempa to jednak ta historia wciąga. W tego typu książkach lubię jak autorzy czymś zaskakują, więc byłam ciekawa czy i tym razem tak będzie. Trochę się domyślałam zakończenia, ale niewiele udało mi się odgadnąć, finał jednak mnie zaskoczył, a najbardziej motyw zbrodni. Jedyne czego mi zabrakło to trochę bardziej mrocznego klimatu tytułowej wioski, ale mogłam przymknąć na to oko, bo całość mnie do siebie przekonała. "Wioska kłamców" to dla mnie lekki kryminał z ciekawą intrygą i z wątkami obyczajowymi, z którym miło spędziłam czas. Podoba mi się również to, że można tutaj znaleźć miejscowe legendy i opowieści o czarownicach, dla mnie był to ciekawy dodatek do fabuły, który nadawał jej pewnej tajemniczości. Społeczność tej niewielkiej wsi i okoliczni mieszkańcy niby nie wierzą tak do końca w zasłyszane historie, ale jednak są takie osoby, które uważają, że w tych opowieściach może być trochę prawdy. Ludzie we wsi są nieufni i zdarza się, że otwarcie kłamią, ale dlaczego? Co się tak naprawdę za tym kryje?

Główna bohaterka Dioniza odeszła z pracy w policji. Jej zamordowany ojciec również był policjantem, który niespodziewanie został zabity. Kobieta chce poznać prawdę i dlatego wyjeżdża do wioski, w której mieszkają rodziny skazanych mężczyzn. Ona sama również nie wierzy w ich winę, zabójstwo jej ojca było za bardzo zagadkowe. Diona to pewna siebie kobieta, z silnym charakterem. Trochę mnie zdziwiło, że bez żadnych przeszkód prowadziła śledztwo, że pomagali jej miejscowi policjanci, ale nie uznałabym tego jako minus tej książki. Polubiłam Dionizę, chociaż czasem trochę denerwowało mnie jej zachowanie, gdy narażała się na niebezpieczeństwo, ale nie można zaprzeczyć, że to odważna bohaterka, która próbuje osiągnąć wyznaczony cel. W jej prywatnym śledztwie pomaga jej m.in. miejscowy policjant Marcin, którego też bardzo polubiłam. Ten młody mężczyzna również nie wierzy w winę skazanych, więc angażuje się w odkrywanie prawdy. Warto wspomnieć też o starszej pani, którą nazywa się Mirabelką. Przyjemnie czytało mi się o niej, o jej domowej kuchni i jej specjałach i żałuję, że nie pojawiała się jeszcze częściej. Książka ta jest początkiem nowej serii, więc ciekawa jestem dalszych losów bohaterów.

Naprawdę dobrze czytało mi się tę książkę, bo tak jak już wspomniałam, autorka ma lekki styl pisania. Każdy z rozdziałów czyta się szybko, zanim się obejrzałam to zaczynałam już kolejny. Nie ma tutaj zbędnych opisów, a narrację mamy trzecioosobową.

"Wioska kłamców" to książka z ciekawą intrygą, która wciągnęła mnie już od pierwszych stron. To lekki kryminał, w którym znaleźć można również wątki obyczajowe. Zakończenie wcale nie jest oczywiste, niejedną osobę na pewno zaskoczy. Zabrakło mi trochę bardziej mrocznego klimatu, ale całość naprawdę mi się spodobała i na pewno sięgnę też po inne książki autorki.

"Strzygomianie nie chcą rozmawiać z obcymi o przeszłości, a jeśli już nie mają innego wyjścia, po prostu kłamią."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:

91 komentarzy:

  1. Ciekawe czy mi się spodoba. Intryguje mnie ta książka, odkąd o niej usłyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem taki lekki kryminał się sprawdza się jako przerywnik od cięższej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oby polska pisarka uratowała gatunek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są też dobre polskie kryminały, ostatnio często na takie trafiam. ;)

      Usuń
  4. Uwielbiam takie lekkie książki, a jeszcze w połączeniu z kryminałem - cudownie. Zainteresowałaś mnie również wstawkami o czarownicach i legendami. Zapiszę sobie ten tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Tobie również książka się spodoba. :)

      Usuń
  5. Lubię tego typu filmy, ale książki jeszcze żadnej z takiego gatunku nie przeczytałam :D
    Zapraszam :)
    ania-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Male miejscowości ,wioski w kryminałach są dla mnie dobrym zwiastunem ☺
    Szkoda że w tej powieści zabrakło Ci tego klimatu , ale chętnie po "Wioske kłamców" sięgnę ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę napięcia zabrakło, ale i tak książka mi się spodobała. ;)

      Usuń
  7. Muszę wreszcie poznać twórczość tej autorki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Dam jej szanse, ale nie prędko po nią sięgnę. Z chęcią poznam twórczość tej autorki.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Mi styl pisania autorki przypadł do gustu. ;)

      Usuń
  9. Ciekawe czy mnie przypadła by do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już sama okładka i tytuł dość ciekawy, a piszesz, że miło się czyta, to już naprawdę dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze czyta się tę książkę, fabuła też potrafi wciągnąć. ;)

      Usuń
  11. Chętnie przeczytam jak zmniejszy się stosik w telefonie i na półkach :) zapisuję sobie tytuł i autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka zbytnio nie w mojej tematyce, ale może dam jej szansę :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Może kiedy trochę opadnie szum wokół tej książki, to się za nią wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz jest najnowszą książką autorki, więc pewnie trochę się jeszcze o niej będzie pisać. ;)

      Usuń
  14. Czytałam i podobała mi się, choć w fotel nie wbiła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie mój gatunek, więc sobie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Juz od jakiegoś czasu ostrzę sobie pazurki na ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa czy książka Ci się spodoba. ;)

      Usuń
  17. Ja się niestety zawiodłam na tej autorce. Także za tę książkę też podziękuję :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka wydaje się bardzo ciekawa. Ksiażek tej autorki jeszcze nie cztałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej też nie znałam książek autorki. ;)

      Usuń
  19. Interesująca, ale póki co omijam kryminały. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię takie połączenie kryminału z obyczajówką, chętnie przeczytam w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również takie połączenie się spodobało. ;)

      Usuń
  21. Mam nadzieję, że znajdę w końcu czas na poznanie tej autorki 😊
    Pozdrawiam
    subjektiv-buch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. mam ją w planach, ty bardziej, że do tej pory nie miałam styczności z twórczością tej pisarki ;) ale podoba mi się pomysł na fabułę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też pomysł się spodobał, wykonanie też. ;)

      Usuń
  23. Lubię tą autorkę, ciekawie pisze :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Książka to absolutnie moje klimaty( jestem też ciekawa tego watku z czarownicą ) BArdzo ciekawa recenzja :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Polecam jeśli lubisz takie klimaty. ;)

      Usuń
  25. Moja mama czytała i mówi, że książka bardzo dobra :) warto to sprawdzić ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się podobała, więc mogę polecić. ;)

      Usuń
  26. Kiedyś lubiłam książki autorki, a potem zaczęłam się wkurzać, bo zaczęło w kolejnych pozycjach być więcej obyczajówki, niż kryminału.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam innych książek autorki, więc nie mam porównania. Mi akurat wątek obyczajowy przypadł do gustu. ;)

      Usuń
  27. "Nie ma zbędnych opisów" - i tym kupiłaś mnie ostatecznie. Jeśli na nią trafię, to sięgnę :)


    PS. Zapraszam na konkurs (info na blogu po prawej :))

    OdpowiedzUsuń
  28. Mrrr mam mega chęć na jakiś kryminał! Dlaczego by więc nie sięgnąć po "Wioskę kłamców"! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kryminał, w którym znaleźć można też wątek obyczajowy. Dla mnie to ciekawe połączenie. ;)

      Usuń
  29. Bardzo lubię sięgać po lekkie kryminały, ten zapowiada się fajnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Będą miała ją na uwadze :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie jest to może coś na co się napaliłam ale myślę, że mogłabym spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja teraz zaczęłam czytać fajne romansidło :D
    Zapraszam :)
    ania-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam takie książki co wciągają już od pierwszych stron :) Przeczytałam kilka takich :) Tej nie znam jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wciągnęła, może z Tobą będzie podobnie. ;)

      Usuń
  34. Słyszałam o autorce, o tym że ma lekkie pióro i wspaniałe powieści. Nie znam tej książki, ale naprawdę prezentuje się ciekawie i zachęcająco :) Wspaniała recenzja :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;) Też wcześniej wiele dobrego słyszałam o książkach autorki, chcę sprawdzić jakie będą pozostałe. ;)

      Usuń
  35. Zapisuję sobie tą książkę na liście do przeczytania. Na razie jednak muszę uporać się z rosnącym stosem książek na mojej komodzie, które czekają na przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, bo sama też mam spory stos książek do przeczytania. :D

      Usuń
  36. Czyli jest ciekawa od początku, do końca. Uwielbiam książki z nieoczywistym zakończeniem. To już druga pozytywna recenzja tej pozycji, jaką mam okazję ostatnio czytać. Coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zakończenie zaskoczyło, nie spodziewałam się akurat takiego rozwiązania. ;)

      Usuń
  37. Nie znam autorki, ale brzmi ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Zapowiada się świetnie. Zwrócę na tą autorkę większą uwagę. Lubię kryminały więc pewnie mi podejdzie. Ciekawa recenzja zachęca do lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest szansa, że książka się spodoba. Mi czytało się ją naprawdę dobrze. ;)

      Usuń
  39. Mam w planach książki tej autorki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja, chcę przeczytać również pozostałe. ;)

      Usuń
  40. As stated by Stanford Medical, It is indeed the ONLY reason women in this country get to live 10 years longer and weigh 19 kilos lighter than we do.

    (And realistically, it is not about genetics or some secret diet and EVERYTHING related to "how" they eat.)

    P.S, What I said is "HOW", and not "WHAT"...

    Tap on this link to see if this quick test can help you unlock your real weight loss potential

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger