poniedziałek, 1 czerwca 2020

Pokaż mi - Marcel Moss

Tytuł: Pokaż mi

Autor: Marcel Moss

Wydawnictwo: Filia

Ilość stron: 381

Skusiłam się na tę książkę, bo przeczytałam, że jest to thriller erotyczny i to najbardziej mnie zaintrygowało. Nie czytałam poprzednich książek autora, więc nie wiedziałam czego się spodziewać. Okazało się, że zostałam pozytywnie zaskoczona, bo książka okazała się naprawdę dobra!

Łukasz ma problemy nie tylko w życiu prywatnym, ale również w zawodowym. Za namową przyjaciela instaluje na telefonie aplikacje POKAŻ MI, w której użytkownicy zabiegają o tajemniczą Królową. Zdobywają punkty wykonując najróżniejsze zadania, nawet erotyczne. Łukasz zaczyna angażować się w znajomość z Królową, chce zdobyć jak najwięcej punktów i się z nią spotkać. Kiedy jest już blisko celu nagle zostaje wplątany w kryminalną intrygę, która odkrywa przed nim przerażającą prawdę.

Wciągnęłam się w tę książkę już od pierwszej strony do tego stopnia, że ciężko było mi ją odłożyć, bo ciągle się zastanawiałam co wydarzy się dalej. Tutaj napięcie wyczuwalne jest od początku i nie opuszcza czytelnika do ostatnich stron. Już sam pomysł na fabułę jest bardzo oryginalny, jeszcze z czymś takim się nie spotkałam. Główny bohater wraz z innymi użytkownikami wykonują zadania z aplikacji, które wymyśla tajemnicza Królowa. Niektóre z nich są naprawdę szokujące, więc byłam ciekawa czy Łukasz odważy się je wykonać. Z dużym zainteresowaniem czytałam również o życiu głównego bohatera, o jego wyborach i rozwijającej się znajomości z Królową. Chciałam dowiedzieć się o co tak naprawdę chodzi z tą aplikacją i czy uda się Łukaszowi spotkać tajemniczą kobietę. Z każdą kolejną stroną robi się coraz bardziej dziwnie i przerażająco, sama już nie wiedziałam co myśleć. Miałam różne domysły i podejrzenia, ale autor kompletnie mnie zaskoczył. Myślałam, że domyślam się jaki może być finał, ale okazało się, że bardzo się pomyliłam. Uwielbiam książki, w których zakończenie tak bardzo zaskakuje i ta właśnie taka jest. Finał mnie zszokował, na pewno długo będę pamiętać o tej pozycji, takiej historii chyba nie da się zapomnieć. Podoba mi się również to, że autor wprowadził retrospekcje. Poznajemy nie tylko teraźniejsze wydarzenia, ale mamy również te, które wydarzyły się trochę wcześniej i te z dzieciństwa. Rozdziały o przeszłości również czytałam z dużym zainteresowaniem, to co się tam działo też było szokujące. Marcel Moss poruszył także ważny temat dotyczący Internetu i prywatności, która tak naprawdę nie istnieje, o czym boleśnie przekonał się bohater tej książki. Cała fabuła zapada w pamięć, napięcie i chęć poznania prawdy nie opuszczało mnie ani na chwilę. Ciekawa jestem poprzednich książek autora, bo po tej mam ochotę na więcej.

Główny bohater Łukasz pracuje w korporacji, ale w jego pracy następują duże zmiany, które mają na niego ogromny wpływ. Mieszka z narzeczoną Jagodą, ale czegoś w tym związku mu brakuje, więc coraz częściej zastanawia się czy zaręczyny to był dobry krok. Zainstalowanie aplikacji wiele zmienia w jego życiu, ale nie spodziewał się, że zmieni je aż tak diametralnie. Coraz bardziej angażuje się w znajomość z Królową, wykonuje jej zadania, które zaczynają się od słów "pokaż mi". Coraz więcej ujawnia na swój temat i ma wrażenie, że tylko ta tajemnicza kobieta go rozumie, że ma w niej wsparcie. Z czasem jednak zadania robią się coraz dziwniejsze, a Łukasz nie potrafi się z tego wycofać. Gdy zostaje wplątany w kryminalną intrygę zaczyna coraz lepiej rozumieć swój błąd. Przez to wszytko jego relacje z najbliższymi się pogarszają, zaczyna wszystkich podejrzewać i okłamywać. Robi się niebezpiecznie i przerażająco, a to jeszcze nie koniec szokujących wydarzeń. Z dużym zainteresowaniem czytałam o losach Łukasza i razem z nim wszystko przeżywałam. Pozostali bohaterowie również są ciekawi, mnie najbardziej intrygowała postać Królowej, chciałam wiedzieć kim jest i okazało się, że prawda, która zszokowała Łukasza była szokiem również dla mnie.

Styl pisania autora bardzo mi się podoba, bo jest naprawdę lekki i książkę czyta się błyskawicznie. Retrospekcje są tutaj naprawdę świetnym dodatkiem, mają duże znaczenie. Narracja jest pierwszoosobowa, poznajemy tę historię z perspektywy Łukasza. Nie ma tu zbędnych opisów, znajdziecie tu także wiadomości Łukasza i Królowej, które z każdym rozdziałem coraz bardziej intrygują.

"Pokaż mi" to bardzo dobra książka, która wciąga i trzyma w napięciu od pierwszych stron. Podoba mi się pomysł na fabułę, jej rozwinięcie, a także szokujące i zaskakujące zakończenie, o którym długo będę pamiętać. Sięgnę na pewno po inne książki autora, a tę polecam fanom nieoczywistych thrillerów. Myślę, że ta książka będzie jedną z najlepszych przeczytanych w tym roku, bo naprawdę mocno mnie zaskoczyła i ciężko mi było się od niej oderwać.

"Miłość to najgorszy wynalazek natury. Bez względu na to, jak dobrze ogarniasz rzeczywistość dookoła siebie, w momencie, w którym stracisz czujność i zakochasz się w kobiecie, twój mózg zaczyna stopniowo tracić moc."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:

75 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie nieszablonowe opowieści. No i thriller erotyczny? To kombinacja której jeszcze nie czytałam:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też była nowość, pierwszy raz miałam do czynienia z takim połączeniem. ;)

      Usuń
  2. Brzmi ciekawie, a jeśli koniec jest zaskakujący to tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam dwie poprzednie książki tego autora. Tę również mam w planach. Jestem ciekawa czy dla mnie też będzie takim zaskoczeniem.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprzednie książki autora też na pewno przeczytam. Myślę, że też mogą mi się spodobać. ;)

      Usuń
  4. Zaintrygowałas mnie ta książka! :D Tytuł zapisuje i mam nadzieje ze niedługo ja przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto po nią sięgnąć, potrafi wciągnąć już od pierwszej strony. ;)

      Usuń
  5. Oj ja też bardzo lubię ksiazki w których domyślam się finału a autor mnie zaskakuje ☺
    Przez fabułę ,książka mi się trochę kojarzy z filmem "Sala samobójców " ☺
    Napewno jednak przeczytam ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądałam tego filmu, więc nie wiem czy jest jakieś podobieństwo. ;) Jeśli lubisz zaskakujące zakończenia to tutaj takie znajdziesz. ;)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. W takim razie warto sprawdzić czy się spodoba. ;)

      Usuń
  7. Brzmi zachęcająco, szczególnie ten nieoczywisty thriller, bo rzadko się na takie ostatnio trafia. A przynajmniej ja rzadko na takie ostatnio trafiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie thrillery ostatnio rzadko tak bardzo zaskakują, a tej książce się to udało. ;)

      Usuń
  8. Uwielbiam thrillery, ale erotycznego jeszcze nigdy nie czytałam. Po takiej rekomendacji, muszę koniecznie poznać tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thriller erotyczny to dla mnie też nowość. Bardzo ciekawe połączenie. ;)

      Usuń
  9. Książki jeszcze nie czytałam, ale autor ma ode mnie duży plus za zwrócenie uwagi na to, że prywatność w internecie nie istnieje. No i zgadzam się, że mózg zakochanego traci moc. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prywatność w sieci (a raczej jej brak) to tak naprawdę główny temat tej książki. Dobrze, że autor poruszył tę kwestię. ;)

      Usuń
  10. Nie wiem czy jest to książka dla mnie.... erotyczne wątki do mnie nie przemawiają ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi jak całkiem dobry thriller. Tylko ta erotyka mnie boli... ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to jest bardzo dobry thriller, mi tutaj erotyka nie przeszkadzała. ;)

      Usuń
  12. Zwykle nie interesują mnie erotyczne pozycje, ale ta brzmi intrygująco ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest typowy erotyk, więc może i Tobie książka się spodoba. ;)

      Usuń
  13. Książką mnie bardzo zainteresowałaś :D Będę o niej pamiętała :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli będzie okazja to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam ksiażke " Nie odpisuj", która bardzo pozytywnie oceniam, zatem na pewno siegne tez po " Nie patrz" i po " Pokaż Mi" - mega mnie t ksiażka kobieto zaintrygowałaś- uwielbiam takie nieoczywiste, zaskakujace zakończenia. Jestem pewna ,że podobnie jak Ty sie na tej ksiażce nie zawiode :-)
    pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jestem bardzo ciekawa poprzednich książek autora. Może też mnie tak zaskoczą. ;)

      Usuń
  16. czytając słowa 'thiller erotyczny' nie byłam do końca przekonana czy to może się udać, ale z tego co napisałaś, chyba naprawdę się udało i szczerze Ci powiem, że naprawdę mnie tym zaciekawiłaś.
    Pozdrawiam cieplutko i obserwuję!
    http://wyjasnij-mi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało się bardzo dobrze. ;) Ciekawe jest takie połączenie. ;)

      Usuń
  17. Jak przeczytałam "thriller erotyczny" to aż się skrzywiłam. Ale potem czytałam dalej Twoją recenzję i kurcze, przyznaję, zaintrygowała mnie ta książka. Musze się nad nią powaznie zastanowić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę dobry thriller, autor porusza również ważny temat dotyczący Internetu, a całość wyszła naprawdę ciekawie. ;)

      Usuń
  18. Bardzo mnie zaciekawiłaś! Chętnie przeczytam. Zapisuję tytuł na listę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, może Ciebie też tak mocno wciągnie. ;)

      Usuń
  19. Widzę, że wciąga na maksa. I ta fabuła...

    OdpowiedzUsuń
  20. Poszukam na legimi :) zaciekawiłaś mnie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Na początku mam zamiar przeczytać pierwszą książkę autora :D

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  22. Książkę mam już na liście "do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam ją na czytniku, więc niedługo się za nią zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto zapoznać się z jego książkami. ;)

      Usuń
  25. Najbardziej intryguje mnie to szokujące zakończenie. Postaram się więc w wolnej chwili mieć na uwadze tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorowi udało się mnie zmylić, takiego zakończenia się nie spodziewałam. ;)

      Usuń
  26. to generalnie nie mój gatunek, ale jestem w stanie zrobić wyjątek dla tego tytułu, bo naczytałam się samych pozytywnych opinii o tej książce ;) mam też w planach poprzednie powieści autora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czytałam o niej sporo dobrego, książka zbiera dużo pozytywnych opinii. ;)

      Usuń
  27. Nieźle! Zaintrygowałaś mnie, chcę to przeczytać! Swoją drogą już nie raz słyszałam o internetowych relacjach, z których raz zaczętych trudno sie wyplątać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj ten temat jest bardzo ciekawie przedstawiony. Polecam! ;)

      Usuń
  28. Trudno o książkę, która w dzisiejszych czasach będzie się wyróżniać na tle innych, a mam wrażenie, że właśnie ta ma niesztampową fabułę. Jestem zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem ta książka wyróżnia się i to bardzo. Warto dać jej szansę. ;)

      Usuń
  29. Twoja recenzja zachęciła mnie do lektury :) Lubię zaskakujące zakończenia :)

    OdpowiedzUsuń
  30. To wszystko brzmi ciekawie, może znajdę dla niej czas.

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie jestem fanką thrillerów erotycznych więc tym razem nie jest to pozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Z tą książką autora jeszcze się nie zapoznałam, ale jestem świeżo po lekturze "Utraconych, która bardzo mi się spodobała. Szczerze polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger