piątek, 10 stycznia 2020

Cicha noc. Świąteczne opowiadania kryminalne - praca zbiorowa

Tytuł: Cicha noc. Świąteczne opowiadania kryminalne

Autor: praca zbiorowa

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Ilość stron: 323

Książka zainteresowała mnie już wtedy, gdy zobaczyłam ją w zapowiedziach. Bardzo lubię klasykę kryminału brytyjskiego, więc uznałam, że to może być lektura dla mnie. Antologia zawiera w sobie opowiadania znanych autorów, ale także tych mniej znanych. Każdy może znaleźć tutaj coś dla siebie.

Atmosfera Bożego Narodzenia kojarzy się głównie z radością i magicznym czasem. Jednak może to być również czas tajemnic i wydarzeń, które potrafią zaskoczyć. Wszystkie opowiadania z tej książki utrzymane są w klimacie świąt, ale także w klimacie niepewności i napięcia. To zbiór piętnastu opowiadań cenionych pisarzy, ale także tych już zapomnianych. W każdym z nich mamy interesującą zagadkę i ciekawe jej rozwiązanie.

Znajdziecie w tej książce różne opowiadania, niektóre potrafią mocno wciągnąć, inne trochę mniej. Jednak wszystkie one są intrygujące i mają swój specyficzny klimat. Jeśli lubicie klasykę brytyjskiego kryminału to lektura powinna Was usatysfakcjonować, ja jestem z niej naprawdę zadowolona. Można znaleźć tutaj utwory różnych autorów takich jak Arthur Conan Doyle, G.K. Chesterton, J. Jefferson Farjeon, Dorothy L. Sayers, Margery Allingham i innych mniej lub bardziej znanych pisarzy. W każdym opowiadaniu pojawia się jakaś zagadka kryminalna. Czasem można się domyślić zakończenia, ale jednak nie zawsze. Niektóre mnie zaskoczyły, nie zawsze udało mi się przewidzieć rozwiązanie zagadki. Sporo przedstawionych tu historii bardzo mi się spodobało, a jeśli miałabym wybrać te, które spodobały mi się najbardziej to wybrałabym: Niebieski karbunkuł, nieznany morderca, perłowy naszyjnik, figury woskowe, herbata z mlekiem, śnieżna zagadka. Inne też były intrygujące, ale to właśnie te najbardziej zapadły mi w pamięci.

Muszę przyznać, że większości autorów też antologii nie znałam. Dzięki tej książce miałam okazję poznać nieznanych mi pisarzy i chciałabym po tej lekturze przeczytać też inne ich utwory. Zbiory opowiadań mają to do siebie, że nie da się za bardzo przywiązać do bohaterów i ich losów, bo opowiedziane historie są po prostu za krótkie. Jednak muszę przyznać, że tutaj są ciekawie przedstawieni, znajdziecie tutaj naprawdę różne osobowości i charaktery. Zagadki i intrygi są świetnie skonstruowane, jeśli lubicie brytyjskie kryminały to wiecie czego się można tu spodziewać. To głównie starsze utwory, ale czyta się je naprawdę lekko i szybko.

Podoba mi się to, że na początku każdego opowiadania znajduje się krótka notka o autorze. Pozwala nam to trochę lepiej poznać nieznanych nam pisarzy. Wszystkie historie tutaj przedstawione mają podobny klimat, czasem czułam się tak, jakbym czytała książkę napisaną przez jednego autora. Chociaż to klasyka kryminału to jednak czyta się tę pozycję naprawdę dobrze.

"Cicha noc. Świąteczne opowiadania kryminalne" to interesująca antologia, która może spodobać się nie tylko fanom klasyki brytyjskiego kryminału. W utworach znajdziecie ciekawe zagadki i mroczne tajemnice, które nie zawsze są takie oczywiste. Możecie poznać utwory znanych pisarzy, ale również tych już zapomnianych. Jestem zadowolona z lektury i moim zdaniem warto dać jej szansę.

"Poza tym Boże Narodzenie to czas wybaczania. Kapryśny los podsunął nam osobliwy problem, a samo jego rozwiązanie jest wystarczającą nagrodą."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:

69 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa alternatywa dla słodkich i ciepłych historii świątecznych. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie... coś innego chociaż antologie nie za bardzo do mnie przemawiaja ;)

      Usuń
    2. To zdecydowanie nie jest typowa książka świąteczna i to również zadecydowało o tym, że po nią sięgnęłam. ;)

      Usuń
    3. Nie każdy lubi opowiadania, ja się do nich przekonałam chociaż czasem wolałabym, żeby niektóre były trochę dłuższe. :D

      Usuń
  2. Nie przepadam za antologiami bo mam problem z nierównym poziomem różnych autorów, ale akurat ten tytuł mam juz zapisany i czeka sobie spokojnie na przyszłe święta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj też niektóre opowiadania podobały mi się bardziej, inne mniej, ale wszystkie mają bardzo podobny klimat. ;)

      Usuń
  3. Nie przepadam za opowiadaniami, ale tak jak piszesz, może dam im szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz brytyjskie kryminały to myślę, że warto dać jej szansę. ;)

      Usuń
  4. Hi, amazing blog. I follow you on gfc # 202 ,follow back?


    https://insandfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak będę miała więcej czasu, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. myślę, że taka książka o wiele bardziej do mnie przemawia z tych wszystkich świątecznych powieści, ale nie do końca odpowiada mi angielski kryminał :> więc może kiedyś się za nią zabiorę, ale póki co podchodzę do niej z dużą rezerwą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka nie jest typową lekturą świąteczną, dlatego się wyróżnia. Zawsze warto sprawdzić czy się spodoba, chociaż bardziej polecałabym ją fanom brytyjskiego kryminału. ;)

      Usuń
  7. Jakaś inna świąteczna forma, a to akurat fajne :D

    OdpowiedzUsuń
  8. W taką pogodę jak dziś, każda książka mile widziana!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam ją już w swoich planach czytelniczych. Fajnie, że są w niej krótkie notki o autorach tych antologii.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się to spodobało, można się czegoś więcej o nich dowiedzieć.

      Usuń
  10. nie czytam tego typu książek ;) wolę coś mocniejszego krwawego;p obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uważam, że książka jest dobra, ale ja wolę jednak współcześniejszą literaturę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Faktycznie dobre opowiadania, też miło je wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Polecam, może i Tobie się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię takie historie. Super alternatywa do przesłodzonych historii :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam brytyjskie kryminały, więc ta seria też pewnie przypadłaby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz takie klimaty to te opowiadania powinny Ci się spodobać. ;)

      Usuń
  16. Gdzieś już kiedyś czytałam o tej ksiażce i mnie zaciekawiła. Lubie takie ksiażki z opowiadaniami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam sprawdzić czy się spodoba. ;)

      Usuń
  17. Brytyjski kryminał rządzi!
    Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz brytyjski kryminał to polecam te opowiadania. ;)

      Usuń
  18. Chociaż nie jestem fanką opowiadań, to ten zbiorek mam w planach od jakiegoś czasu ;).

    OdpowiedzUsuń
  19. Klasyka brytyjskiego kryminału...w takim razie zdecydowanie muszę sięgnąć po te opowiadania!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, mi większość z nich bardzo się spodobała. ;)

      Usuń
  20. Nigdy jeszcze nie sięgałam po brytyjskie kryminały ,ale samo słowo "kryminały " wystarczyło by mnie zachęcić 😉
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że książka mogłaby Ci się spodobać. ;)

      Usuń
  21. Kiedy wszystkie filmy i książki o tematyce świątecznej są cukierkowe (czasami aż za bardzo) miło jest zobaczyć jakąś alternatywę. Nawet jeśli przypłaci się to koszmarami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koszmarów nie powinno się mieć po tych opowiadaniach, ale jednak pojawiają się tutaj też mroczne historie. ;)

      Usuń
  22. Tytuł zapewne jest intrygujący i zastanawiający... To nie jest moja tematyka ale nigdy nie mówie nie książce może kto wie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto spróbować, może jednak się spodoba. ;)

      Usuń
  23. dosyć ciekawa pozycja! chociaż nie wiem czy bym chciała cyztać o świątecznych kryminałach :D bałabym się, że przestanę lubić święta ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta tutaj są tłem, nie odgrywają najważniejszej roli. ;)

      Usuń
  24. Ja tę książkę uwielbiam i będę do niej wracać często :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawa książka, bardzo lubię czytać kryminały, chociaż raczej powieści, a nie opowiadania, ale może te przypadną mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy lubi opowiadania, ale te moim zdaniem są naprawdę ciekawe. ;)

      Usuń
  26. Lektura już za mną i też gorąco polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli mamy o tej książce bardzo podobne zdanie. ;)

      Usuń
  27. Tytuł od razu kojarzy mi się i z kolędą i z polskim filmem... A tu jeszcze książka...

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie słyszałam nigdy o tej książce, ale Twoja recenzja zaciekawiła mnie na tyle, że z chęcią po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz opowiadania i takie klimaty to powinna się spodobać. ;)

      Usuń
  29. Zdecydowanie jestem na tak - to świąteczna lektura w moim stylu i przynajmniej mnie nie zasłodzi. :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Widziałam ją już na portalach i mam ją na oku! Lubię opowiadania i lubię kryminały, chociaż ostatnio bardzo mało ich czytam. Myślę, że ta książka idealnie by się wpisała w moje gusta ^_^

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawa propozycja, mimo że już po świętach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej książce święta są tłem, więc można ją przeczytać również w innych miesiącach. ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger