piątek, 16 lutego 2018

Sekret, którego nie zdradzę - Tess Gerritsen

Tytuł: Sekret, którego nie zdradzę

Autor: Tess Gerritsen

Wydawnictwo: Albatros

Cykl: Rizzoli/Isles

Tom: 12

To moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki. Tak się złożyło, że zaczęłam od ostatniego tomu, ale nie było to żadnym problemem podczas czytania. Od razu dałam się wciągnąć w tę historię i chociaż autorka nawiązuje tu czasem do poprzednich tomów to jednak dobrze mi się czytało tę książkę.

Detektyw Jane Rizzoli oraz lekarka sądowa Maura Isles kolejny raz prowadzą śledztwo w sprawie zabójstwa. Znalezione ciało producentki filmowej niby wygląda normalnie, ale nie da się przeoczyć najważniejszego - kobieta trzyma na dłoni swoje gałki oczne. Od tego momentu rozpoczyna się śledztwo, ale pojawia się coraz więcej niewiadomych. Po kilku dniach znalezione zostaje ciało mężczyzny, z którego piersi wystają trzy strzały. Maura i Jane zaczynają podejrzewać, że te dwa zabójstwa mogą się ze sobą łączyć. Okazuje się też, że sprawa wiąże się z ośrodkiem wychowawczym dla dzieci, który został zamknięty dwadzieścia lat temu i że jest osoba, która mogłaby powiedzieć o tym więcej, ale nawet w obliczu zagrożenia nie chce zdradzić tajemnicy.

Akcja w tej książce toczy się dwutorowo. W kilku rozdziałach jest narracja pierwszoosobowa. Narratorem jest Holly - młoda kobieta, która skrywa pewien sekret. Muszę przyznać, że autorka świetnie wykreowała tę postać. Jest ona wyrazista, ale od samego początku uważałam, że jest też jakaś dziwna. Poznajemy jej najskrytsze myśli i jej osobowość. Czytając o tej bohaterce czułam pewien niepokój, nie wiedziałam czego mogę się po niej spodziewać.
W innych natomiast rozdziałach możemy obserwować dochodzenie i skupiamy się na Maurze i Jane. Autorka wprowadziła również pewne fakty z życia osobistego bohaterek, co dla mnie było ciekawym pomysłem, bo dzięki temu mogłam bardziej je poznać.

Fabuła w tej książce jest naprawdę ciekawa. Nie mogę nie wspomnieć o świetnie wymyślonej intrydze i sprawnie przeprowadzonym dochodzeniu. Tess Gerritsen wprowadziła motyw religijny - męczenników, który okazuje się być kluczem do rozwiązania zagadki. Pomysł ten bardzo mi się spodobał i z zainteresowaniem o tym czytałam. Na kartach tej książki panuje tajemnicza atmosfera, wciąż pojawiają się nowe fakty, które potrafią namieszać. Ciężko mi było oderwać się od tej lektury. Z każdą kolejną stroną byłam coraz bardziej ciekawa jak to wszystko się zakończy. Autorka wodzi za nos czytelnika i w pewnym momencie sami już nie wiemy co jest prawdą, a co nie.

''Sekret, którego nie zdradzę'' to moim zdaniem naprawdę dobra książka. Świetna intryga, wciągająca fabuła, dobrze wykreowani bohaterowie i ciekawie poprowadzone śledztwo tworzą interesującą całość. Autorka potrafiła mnie nie raz zaskoczyć. Zakończenie mnie zdziwiło i muszę przyznać, że takiego się nie spodziewałam. Styl pisania Tess Gerritsen jest przystępny i łatwy w odbiorze i naprawdę dobrze i szybko czytało mi się tę książkę. Nie mam porównania z poprzednimi częściami tej serii, ale na pewno niedługo się z nimi zapoznam. Jeśli lubicie takie klimaty to polecam tę pozycję. Mnie usatysfakcjonowała i na pewno sięgnę po inne książki tej autorki.

''Jest taki stary wiersz: Och! Jak splątaną sieć pleciemy, gdy pierwszy raz oszukać chcemy. Tylko że w rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie. Prawdziwe problemy nie biorą się z oszustwa; mają źródło w prawdzie.''

87 komentarzy:

  1. Po twórczość tej autorki pragnę sięgnąć od dawna i w tym roku powinno mi się udać :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dość długo zabierałam się za książki tej autorki, a teraz wiem już, że muszę sięgnąć po inne jej pozycje. ;)

      Usuń
  2. Czytałam jedną książkę Gerritsen i bardzo mi się podobała. Po tę też chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam w planach inne książki tej autorki. ;)

      Usuń
  3. Wszyscy się tą Tess podniecają, a ja jakoś nie bardzo. Prawie nie czytam kryminałów, czy thrillerów więc raczej ta pozycja też nie znajdzie się na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. :) Każdy ma inny gust i sięga po takie książki, które lubi. :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię tą serię i z chęcią po nią sięgam. Obecnie jestem dopiero po 6 części, ale niedługo wszystko nadrobię. :) Ta część równiez wydaje się interesująca. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede mną też jeszcze poprzednie części tej serii i jestem ich naprawdę ciekawa. ;)

      Usuń
  5. Wiele dobrego czytałam o twórczości tej autorki, ale sama jeszcze nie poznałam żadnej jej książki. Muszę koniecznie nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i Tobie spodoba się twórczość autorki, bo ja po przeczytaniu tej książki chętnie sięgnę po inne jej pozycje. :)

      Usuń
  6. Dobra kreacja bohaterów to podstawa.Fajnie, że można tu tutaj odnaleźć.W związku z tym, jeśli będę miała ochotę na powieść tego gatunku, przyjrzę się bliżej twórczości autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wykreowani bohaterowie to rzeczywiście bardzo duży plus. ;)

      Usuń
  7. Myślę, że kiedyś sięgnę po jakąś książkę tej autorki, bo słyszałam dużo pozytywów o jej twórczości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto poznawać nowych autorów. :)

      Usuń
  8. Uwielbiam twórczość tej autorki, więc chętnie sięgnę po powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja chętnie sięgnę po poprzednie części tej serii. ;)

      Usuń
  9. Uwielbiam książki tej pani. Są idealne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi ta książka naprawdę się spodobała i na pewno sięgnę po kolejne. ;)

      Usuń
  10. To jest niemożliwe, ile fajnych książek jest do przeczytania.... a doba ma tylko 24 godziny!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Jeśli ktoś lubi takie klimaty to książka powinna się spodobać. ;)

      Usuń
  12. słyszałam wiele dobrego o intrydze w tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książki tej pisarki to moje "must read". :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam książek tej autorki...chyba się skuszę do zapoznania z jej twórczością :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja uwielbiam tę autorkę! Mam w domu sporo jej książek, na kolejną przesyłkę już czekam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też polubiłam tę autorkę i jestem ciekawa innych jej książek. ;)

      Usuń
  16. No ciekawa książka. Lubię takiego rodzaju tematykę. Już kiedyś chciałam ją zakupić. Super recenzja.
    Zapraszam do siebie na nową recenzję Cudownego chłopca:
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/02/wszyscy-powinnismy-przynajmniej-raz-w.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz takie klimaty to książka może Ci się spodobać. ;)

      Usuń
  17. Wiecznie sobie obiecuję, że w końcu zabiorę się za książki Tess Gerritsen i jakoś mi nie po drodze, ale o tym konkretnym tomie słyszałam sporo w ubiegłym roku i tak jak ty, również zacznę swoją przygodę z tą autorką właśnie od niego bo wydaje mi się że fabularnie historia powinna mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też długo zabierałam się za książki tej autorki, zdecydowanie za długo. :D

      Usuń
  18. "Sekret, którego nie zdradzę" to tak samo moja pierwsza przygoda z autorką :) fajnie, że można czytać ostatnią część cyklu nie mając znajomości poprzednich tomów, mnie jednak Tess tak zachęciła, że mam zamiar sięgnąć po inne książki autorki,
    Pozdrawiam bookinoman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mamy podobnie, bo też chcę sięgnąć po inne książki autorki. ;)

      Usuń
  19. Od tyłka strony zaczęłaś :D no ładnie :D i jeszcze Ci się spodobała! Takie typu książki to nie moja bajka, chociaż jak już mam okazję to po nie sięgam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Już tyle próbuję przeczytać coś tej autorki a do dzisiaj nic. Ale dzięki Tobie przypomniałam sobie o niej ponownie :D Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to właśnie dobry czas na zapoznanie się z książkami autorki. :D

      Usuń
  21. nie czytałam jeszcze nic tej autorki, ale wiele o niej słyszałam, a fabuła mnie zaciekawiła :)
    pozdrawiam
    cherryladyreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabuła naprawdę jest ciekawa i myślę, że wielu osobom spodoba się ta książka. ;)

      Usuń
  22. Jakoś nie mogę się zebrać i wziąść za książki tej autorki choć nie pierwszy raz próbuję... Zwykle kończy się na chęciach. Mam nadzieję, że w końcu uda mi się zapoznać z jej twórczością. Ma ona już bowiem bardzo ogromny dorobek literacki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, napisała już trochę książek i jestem ich bardzo ciekawa. ;)

      Usuń
  23. Akurat nie mój gatunek (i w ogóle nie mogę się do niego przekonać), ale moja mama jest nią zachwycona, a to bardzo wymagający czytelnik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba mam trochę podobny gust czytelniczy do Twojej mamy. ;)

      Usuń
  24. PO raz kolejny okładka tej książki coś mi mówi :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja też jeszcze nie czytałam nic Tess Gerritsen i tak zbieram się i zebrać nie mogę :) Mam nadzieję, że w końcu się uda!

    Pozdrawiam!
    Dominika
    domciachoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobnie i w końcu udało mi się sięgnąć po książkę tej autorki. ;)

      Usuń
  26. Mam w planach poznać się bliżej z tą autorką :)


    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Zdecydowanie to coś dla mnie, zapisuję w kajeciku;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz takie klimaty to jest szansa, że książka Ci się spodoba. ;)

      Usuń
  28. Uwielbiam autorkę, ale tej książki jeszcze nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli uwielbiasz autorkę to może i ta książka Ci się spodoba. ;)

      Usuń
  29. Jestem nią naprawdę mocno zaintrygowana. Z Twojej recenzji wynika jakby ten kryminał był inny od wszystkich. No i lubię postaci, które się czymś wyróżniają a nie są tylko kopią kogoś innego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i Tobie spodoba się ta książka, bo ja czytałam ją z zainteresowaniem i chcę sięgnąć po inne pozycje tej autorki. ;)

      Usuń
  30. Ta książka na pewno by mi się spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz takie klimaty to możliwe, że Ci się spodoba. ;)

      Usuń
  31. Nie czytałam jeszcze ani jednej książki tej autorki, ale słyszałam o niej tylko dobrego, że chyba czas nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo lubię książki Tess Gerritsen, skusze się więc i na tę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja skuszę się na pewno na poprzednie tomy tej serii. ;)

      Usuń
  33. Z Gerritsen mam mieszany romans - 1:1. Więc na pewno kiedyś jeszcze coś przeczytam, być może nawet to, choć raczej skłaniam się teraz ku Chirurgowi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam zamiar sięgnąć po inne książki autorki i zacznę na pewno ten cykl od początku. :D

      Usuń
  34. Skoro ten tom (moim zdaniem najsłabszy, odbiegający od wcześniejszych) przypadł Tobie do gustu, to zdecydowanie sięgnij po wcześniejsze części, rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam właśnie porównania do poprzednich tomów, ale na pewno po nie sięgnę skoro są jeszcze lepsze. :)

      Usuń
  35. Czytałam inną książkę z tej serii (Umrzeć po raz drugi) i również polecam, Tess świetnie pisze.

    OdpowiedzUsuń
  36. Kolejna wspaniała książka w dorobku Tess ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejne książki autorki też chętnie przeczytam. :)

      Usuń
  37. Kilka książek miałam okazję poznać. Może nie są odkrywcze, ale muszę przyznać, że czyta się je z wielką lekkością, więc jako przyjemna lektura na wieczorny relaks bardzo się nadaje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dla mnie ta książka również była przyjemną lekturą. :)

      Usuń
  38. Nie czytałam żadnej książki tej autorki, ale po twojej recenzji mam zamiar wyszukać jakiś ciekawy tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że i Ty polubisz twórczość autorki. ;)

      Usuń
  39. Tess Gerritsen to gwarancja dobrej i wciągającej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  40. Skoro tak bardzo podobała Ci się ta część to musisz sięgnąć po poprzednie tylko koniecznie od początku, niestety już troszeczkę zepsułaś sobie perypetie życiowe naszych bohaterek, bo wiesz rzeczy, o których w pierwszych częściach nie śniło się najśmielszym czytelnikom, ale mimo wszystko i tak warto ;)
    Pozdrawiam
    KSIĘGOZBIÓR

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie trochę żałuję, że zaczęłam od ostatniej części, ale mimo tego wiem, że na pewno sięgnę również po te poprzednie. :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger