piątek, 17 września 2021

Histeria - Izabela Janiszewska

Tytuł: Histeria 

Autor: Izabela Janiszewska
 
Wydawnictwo: Czwarta Strona
 
Cykl: Larysa Luboń i Bruno Wilczyński
 
Tom:
 
Ilość stron: 393
 
Pierwsza część tego cyklu bardzo mi się podobała, więc z zaciekawieniem sięgnęłam po kolejną. Muszę przyznać, że ta również okazała się wciągająca już od pierwszych stron. Kolejny raz zostajemy wciągnięci w wir interesujących wydarzeń, o których chce się czytać.

Komisarz Bruno Wilczyński nadal nie może wsadzić za kratki psychopatycznego mordercy. Pojawia się jednak nowa sprawa, którą musi poprowadzić. Młoda kobieta zostaje brutalnie zamordowana, a sprawca wciąż umyka policji. Larysa Luboń wpada na trop mężczyzny w masce, który prześladuje mieszkańców Warszawy. Czy naprawdę jest tak niebezpieczny jak o nim mówią? Czy Bruno znajdzie mordercę?

Pierwsza część tego cyklu bardzo mi się spodobała i z zainteresowaniem sięgnęłam po kolejny tom. Ten również przypadł mi do gustu, tutaj też sporo się dzieje i nie ma nudy. Bohaterowie muszą zmierzyć się z nowymi tajemniczymi sprawami, które są trudne do rozwikłania. Bruno zajmuje się morderstwem młodej kobiety, a Larysa szuka mężczyzny w masce, o którym robi się coraz głośniej. Obie te sprawy mnie zaintrygowały i byłam bardzo ciekawa jaki będzie ich finał. Podoba mi się to, że autorka porusza tutaj ważne tematy, takie jak przemoc psychiczna, trudna przeszłość, która ma wpływ na późniejsze życie człowieka. Z pozoru zwyczajni ludzie skrywają mroczne sekrety, które mogą mieć różne konsekwencje. Podobnie jak to było w pierwszym tomie tak i tutaj zabrakło mi trochę większego napięcia i zwrotów akcji, ale to i tak ciekawa książka, która wciągnęła mnie od samego początku. Jeśli chodzi o zakończenie to nie spodziewałam się takiego, chociaż w pewnym momencie zaczęłam się domyślać o co może chodzić. Autorka zgrabnie połączyła ze sobą rozgrywające się wydarzenia, które na początku mocno mnie zmyliły. Chociaż mamy tutaj dwa główne wątki to jednak nie brakuje tutaj również pobocznych, które są równie ciekawe. Przeczytacie tutaj także o policjantce z pewnymi problemami, o bracie Larysy, który wplątał się w niemałe kłopoty. Dzięki tym wątkom pobocznym jest jeszcze ciekawiej, miło spędziłam czas z tą książką i niedługo zabieram się za kolejną część, aby poznać dalsze losy bohaterów. 

W tej części ponownie spotykamy Bruna i Larysę. To dość specyficzni bohaterowie, których jedni lubią, a inni nie. Chociaż mnie czasem irytują swoim zachowaniem to jednak lubię o nich czytać. Bruno i Larysa są w pewien sposób do siebie podobni. Oboje mają twarde charaktery, są pewni siebie, ale za ta maską skrywają się zupełnie inne osoby. W tej części Bruno nadal próbuje wsadzić za kratki bezwzględnego mordercę, który wciąż mu umyka. Jakby tego było mało, pojawia się następna sprawa, w której trzeba odnaleźć zabójcę. Ktoś brutalnie morduje kobiety, które łączy jedno - każda z nich ma dzieci. Dlaczego ktoś je morduje? Larysa tropi tajemniczego mężczyznę w masce, który prześladuje mieszkańców Warszawy. Z kolei jej brat wplątał się w duże kłopoty i nie wie jak z nich wybrnąć. Spotkacie tutaj wielu bohaterów, ale nie ma żadnego problemu z ich odróżnieniem. Każdy z nich jest inny i każdy ma swoją rolę do odegrania. O każdym z bohaterów czytałam z zainteresowaniem i z chęcią poznam dalsze ich losy. 

Tak jak w poprzednim tomie tak i tutaj mamy narrację trzecioosobową. Styl pisania autorki jest lekki, a jeśli pojawiają się jakieś opisy to nie są przytłaczające czy nudne. Nadal utrzymany jest mroczny i tajemniczy klimat, który lubię w kryminałach. 

"Histeria" to udana kontynuacja, która również mi się spodobała. W tej części też zabrakło mi większego napięcia i zwrotów akcji, ale całość oceniam na duży plus. Fabuła mnie wciągnęła, sporo się tutaj dzieje i nie nudziłam się ani chwilę. Ciekawa jestem kolejnej części, po którą niebawem sięgnę. Jeśli lubicie kryminały to ten cykl może się Wam spodobać, ja miło spędziłam czas z tą książką.

"- Niektórzy ludzie powinni mieć po dwa konta na Facebooku, po jednym na każdą twarz (...)".

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:
 

 

42 komentarze:

  1. Nie znam tej serii i twórczości autorki. Jednak na razie nie jest mi z nią po drodze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiałabym przeczytać pierwszą część, ale wydaje się ciekawa ta seria.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma tej serii nic co by mnie jakoś specjalnie mocno przyciągnęło, co nie znaczy, że nie dałabym książce szansy gdybym miała okazje. Po prostu w kryminałach bywam wybredna i szukam czegoś mocno intrygujacego w fabule :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Zawsze warto sprawdzić, może się spodoba. ;)

      Usuń
  4. Seria wydaje się bardzo ciekawa :) chętnie sięgnę najpierw po pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że kontynuacja się udała ❤

    OdpowiedzUsuń
  6. Być może zapoznam się z tą serią :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o tej części, mnie ogólnie książki od czwartej strony, coś nie pokazują się w zapowiedziach, jakby wydawnictwo gdzieś się ukrywało .. hmm, dziwne ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z zapowiedziami Czwartej Strony jestem na bieżąco dzięki Instagramowi. ;)

      Usuń
  8. Seria wydaje się być ciekawa, ale na ten moment mam inne książki do przeczytania :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam w planach tę serię. Jestem jej ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Póki co w planach nie mam, ale kto wie? Jesienne wieczory bywają nieznośnie długie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Co prawda masz drobne uwagi co do tego tytułu, ale i tak z chęcią bym przeczytała ten cykl :) Plus okładka bardzo przyciąga wzrok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Minusów jest mało, ogolenie to naprawdę ciekawy cykl! ;)

      Usuń
  12. Zdecydowanie seria dla mnie - idzie jesień i na pewno będę miaął więcej czasu na książki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie właśnie ostatnio jakoś tego czasu brakuje. ;)

      Usuń
  13. Tej autorki jeszcze nie znam. Trochę szkoda, że czytelnik nie jest utrzymywany w napięciu i nie ma zwrotów akcji. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakieś zwroty są, ale mogłoby być ich jeszcze więcej. ;)

      Usuń
  14. Już od jakiegoś czasu chce zmierzyć się z tą serią...

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam w planach, ale chcę zacząć od pierwszego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cykl kojarzę, ale do tej pory nie udało mi się go przeczytać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może niedługo się uda i sprawdzisz czy wpisuje się w Twój gust. ;)

      Usuń
  17. Ostatnio znowu mam ochotę na kryminały, bo jesień. Więc z chęcią przeczytam tę serię w szczególności, że mamy tu motyw psychopaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wszystkie trzy części, może też będziesz zadowolona. ;)

      Usuń
  18. Nie słyszałam o tej serii, ale czuję się zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger