poniedziałek, 18 października 2021

Dziewczyna z wiatrem we włosach - Anna Szczęsna

Tytuł: Dziewczyna z wiatrem we włosach

Autor: Anna Szczęsna

Wydawnictwo: Kobiece 

Cykl: Między stronami życia 

Tom:

 

Nie tak dawno miałam okazję przeczytać pierwszy tom tego cyklu, czyli książkę "Dziewczyna, która patrzyła w słońce". Na tyle mi się spodobała, że z niecierpliwością czekałam na kolejną część i właśnie skończyłam ją czytać. Twórczość autorki była mi już znana, więc wiedziałam, że to będzie bardzo klimatyczny cykl, który przypadnie mi do gustu. 

Marlena jest agentką autora horrorów Michała i przyjaciółką Justyny, autorki poczytnych romansów. Robi wszystko, aby wyciągnąć ich z twórczej niemocy po tym co się ostatnio wydarzyło. Niespodziewanie jednak pojawia się jej brat, który kolejny raz ma niemałe problemy finansowe. Marlena nie potrafi odmówić pomocy, przez co i ona ma kłopoty. Szansą na ratunek okazuje się nietypowe zlecenie - napisanie autobiografii milionera Seweryna Mazura. Okazuje się jednak, że podjęcie tej decyzji wiąże się z poważnymi konsekwencjami. Czy Marlena sobie z nimi poradzi?

W poprzedniej części głównymi bohaterami byli Justyna i Michał. W tej również pojawiają się bardzo często, ale tutaj równie ważną rolę odgrywa Marlena, którą poznałam już w poprzednim tomie. Bardzo się cieszę, że jest jej tutaj więcej, bo nie da się ukryć, że to ciekawa postać, o której czyta się z zainteresowaniem. Wspomniałam przy recenzji poprzedniej książki z tego cyklu, że podoba mi się to, że mamy tutaj sporo literatury. Zarówno Michał jak i Justyna są pisarzami, a ja lubię takie książkowe wątki. Historia bohaterów jest przede wszystkim o miłości i przyjaźni, ale nie brakuje tu również innych wątków. Autorka porusza ciekawe tematy, m.in. te opowiadające o poczuciu odpowiedzialności, o poświęceniu, o wyborach, które nie zawsze są dla nas dobre. Wszystko to napisane jest w sposób klimatyczny, to taka ciepła historia, którą chce się czytać. Nie brakuje tutaj także urokliwego Torunia w tle, który został przedstawiony w interesujący sposób. Bohaterowie mierzą się z wieloma problemami, które naprawdę mogą się wydarzyć. Dodaje to realności tej powieści, ma się wrażenie, że Michał, Justyna i Marlena naprawdę istnieją. Podoba mi się styl pisania autorki. Chociaż nie ma tutaj dynamicznej akcji to książka czyta się niemal sama, bo fabuła intryguje od pierwszych stron. Wiedziałam jak się zakończy ta część, ale nie zabrało mi to przyjemności z czytania. Wiem, że powstać ma kolejną część i jestem bardzo ciekawa kogo w niej spotkam i co jeszcze wydarzy się w życiu bohaterów, więc znów czekam z niecierpliwością na kontynuację. 

Znów spotykamy znanych nam z poprzedniej części bohaterów. Michał i Justyna przechodzą pewien kryzys, co odbija się na ich pracy. Oboje nie mają chęci do pisania, zaniedbali nie tylko swoje książki, ale również siebie. Justyna znana nam była przecież jako wieczna optymistka, która motywowała do działania, a tutaj nastąpiła taka zmiana. Z kolei Michał w poprzednim tomie zmienił się nie do poznania, zaczął o siebie bardziej dbać, ale wszystko to zaprzepaścił z konkretnego powodu. Czy uda im się pozbierać? Kibicowałam im bardzo i z dużym zainteresowaniem o nich czytałam. Polubiłam też Marlenę, bo to zaradna kobieta, która potrafi o siebie zadbać. Okazuje się jednak, że w pewnych sprawach jest odwrotnie i nie potrafi być już taka twarda. Problemów przysparza jej brat Krzysiek, który ciągle potrzebuje jej pomocy. Marlena nie umie odmówić, co źle wpłynie na nią i jej życie. Muszę przyznać, że Krzysiek to taka postać, która irytuje odkąd przeczyta się o nim po raz pierwszy. Wykorzystuje Marlenę i nie ma z tego powodu żadnych wyrzutów sumienia, a wręcz przeciwnie! Z jednej strony rozumiałam jej potrzebę pomocy, a z drugiej byłam na nią zła, że znów dała się wykiwać. Pomóc może zlecenie od milionera Seweryna, ale okazuje się, że mogą być tego poważne konsekwencje. Spodziewałam się jakie i się nie pomyliłam, ale to dobrze! W końcu w życiu Marleny dzieje się coś dla niej nietypowego, dlatego też chętnie o nich czytałam. Ważną postacią w tym cyklu jest również Beata. Jest kreatorką wnętrz i samotnie wychowuje dorastającą córkę. I tak sobie myślę, że to może ona będzie odgrywać najważniejszą rolę w kolejnej części? Chciałabym, aby tak właśnie było, z chęcią i tę bohaterkę poznałabym bliżej. Każda z postaci tego cyklu jest ciekawa i chociaż czasem lekko denerwują swoimi wyborami to jednak nie da się ich nie lubić. Z przyjemnością poznam dalsze ich losy. 

Narracja prowadzona w trzeciej osobie, tak jak to było w poprzedniej części. Styl pisania autorki bardzo mi się podoba. Mamy tutaj trochę przemyśleń bohaterów, ale nie są nużące, bo autorka umiejętnie operuje słowem i emocjami i z przyjemnością się to czyta. 

"Dziewczyna z wiatrem we włosach" to bardzo udana kontynuacja, która podobała mi się jeszcze bardziej niż pierwsza część. Obie są bardzo dobre, ale ta wciągnęła mnie jeszcze mocniej. To ciepła historia o miłości i przyjaźni, ale nie brakuje tutaj także problemów codziennego życia. Losy bohaterów angażują od pierwszych stron, z zainteresowaniem się o nich czyta. To idealna lektura na każdą porę, będzie odpowiednia również na jesień. Polecam ją w szczególności fanom literatury obyczajowej, ale nie tylko. 

"Łatwo coś przyrzec pod wpływem chwili i emocji. Ludzie zbyt lekko obiecują złote góry, a potem rzeczywistość weryfikuje te piękne słowa."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni internetowej Tania Książka, w której znaleźć można wiele ciekawych książek dla kobiet.




 

73 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jeszcze nie znam twórczości tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam pozytywne recenzję, mam w planach przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie ksiażka w moim stylu, wiec tytuł zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo interesujaca książka:) dzięki za polecenie

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, ale wydaje się całkiem ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  7. O to fajnie, że kontynuacja jest lepsza, ostatnio się to prawie nie zdarza. Po recenzji widzę, że muszę szybko nadrobić I część.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też mam za sobą tę lekturę, ale mnie się podobała mniej niż pierwszy tom. Może dlatego, że mnie tu irytowała Justyna i też miałam nadzieję na nieco więcej kulisów pracy agentki literackiej. Ale ogólnie uważam, że to dobra książka i czekam na kolejny tom ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi właśnie ta druga, bo mam wrażenie, że więcej się działo i akcja troszkę przyśpieszyła. ;)

      Usuń
    2. A to prawda, więcej się działo, ale do mnie jakoś bardziej przemówiła nieśpieszność poprzedniego tomu ;). Ciekawe jak będzie z trzecim :)

      Usuń
    3. Ta nieśpieszność też ma swój urok. Czekam z niecierpliwością na kolejną część. ;)

      Usuń
  9. Nie moje klimaty, ale dobrze, że spełniła twoje oczekiwania ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś dla mojej bliskiej koleżanki. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie przeczytałabym tą książkę :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tytuł fajny, chyba warto poczytać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałabym poznać tę serię, bo bardzo mnie zaciekawiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta książka ciągle przewija mi się przed oczami, to chyba przeznaczenie :p

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaciekawiłaś mnie tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  16. Obie bym przeczytala :) Mam ta ksiegarnie Tania ksiazka dosc blisko siebie. Sporo fajnych ksiazek tam kupilam. Lubie serie :) Pozdrawiam Cie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię tę księgarnię, mają spory wybór i dobre ceny. ;)

      Usuń
  17. Zachęciłaś mnie do poznania tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam tej serii, więc najpierw muszę rozejrzeć się za pierwszym tomem.

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja mama wypożyczyła. Też planuję przeczytać, bo podobno bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo przyjmnie mi się ją czytało. Pochłonęłam ją bardzo szybko i już czekam z niecierpliwością na kolejną część :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Obyczajówki to ja bardzo! właśnie widziałam już te okładki, ale nie byłam pewna czy na pewno mi się spodobają. Bo miałam wrażenie, że to będą naiwne romansidła, a tutaj proszę. Znaczy warto pochylić się nad obiema częściami. Super:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Do sięgnięcia po tę książkę najbardziej zachęca mnie fakt, że pojawiają się w niej postacie pisarzy. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja jakoś nie przepadam za obyczajówkami. Dlatego sobie odpuszczę i skupię się na tym co już mam do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  24. Też lubię wątki literackie w książkach :). Zaczyna mnie kusić ta seria. Oczywiście zaczęłabym od pierwszego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, ale może sobie ją odpuszcze i zabiorę się od razu za drugą część- mam nadzieję się nie pogubić przy tym :P
    Druga część wydaje mi się zdecydowanie ciekawsza :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można też od drugiej, ale ja jednak polecam zacząć od początku. ;)

      Usuń
  26. Ja tam bym spóbowała ją przeczytać. W sensie zaczełabym od początku, ale mam nadzieję, że by mi się spodobała.
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  27. Słyszałam o "Dziewczyna, która patrzyła w słońce" i jestem jej bardzo ciekawa. Mam nadzieję, że jeśli uda mi się po nią sięgnąć, oczaruje mnie podobnie jak ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ostatnio czytam sporo obyczajówek, więc może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger