wtorek, 18 stycznia 2022

Kosmetyki naturalne DIY - Lena Sokolovska, Jovita Vysniauskiene, Migle Tylaite

Tytuł: Kosmetyki naturalne DIY 

Autor: Lena Sokolovska, Jovita Vysniauskiene, Migle Tylaite

Wydawnictwo: Kobiece 

Ilość stron: 272

Od jakiegoś czasu coraz bardziej interesują mnie kosmetyki naturalne, dlatego kiedy zobaczyłam tę książkę to wiedziałam, że będę chciała ją przeczytać. Muszę przyznać, że pozytywnie mnie zaskoczyła, znalazłam w niej sporo informacji i pięknych fotografii. 

Założycielki firmy kosmetycznej Uoga Uoga, która znana jest z wysokiej jakości produktów, dzielą się swoją wiedzą na temat naturalnych kosmetyków. To bogato ilustrowany przewodnik po świecie olejków, ziół i roślin, które mają cudowne właściwości i świetnie działają na skórę. Autorki dzielą się swoją pasją, doświadczeniem i przepisami na kremy, balsamy i inne domowe kosmetyki. 

Zacznę może od tego, że ta książka jest pięknie wydana! Znajdziecie tutaj mnóstwo ilustracji, a wszystkie przepisy i informacje są czytelnie przedstawione. Dzięki temu książkę nie tylko przyjemnie się czyta, ale też przegląda. 
Na początku mamy rozdziały, w których poznajemy autorki i ich firmę Uoga Uoga, dowiecie się dlaczego zdecydowały się produkować własne, naturalne kosmetyki. Na kolejnych stronach mamy przedstawione dokładnie składniki, jakich używa się najczęściej do produkcji tych produktów. Zostały podzielone na tłuszcze i masła, glinki kosmetyczne, olejki eteryczne, zioła, owoce i inne. Są też opisane akcesoria jakich będziemy potrzebować oraz metody wytwarzania kremów i balsamów. 

Kolejne rozdziały to przepisy, które zostały podzielone na różne kategorie. Mamy dział poświęcony pielęgnacji cery i tutaj znajdziecie przepisy na kosmetyki oczyszczające, toniki, kremy i balsamy do ust. Mamy tutaj także działy o pielęgnacji skóry, włosów, kąpieli i znajdzie się również coś dla maluchów. To nie są skomplikowane przepisy, autorki wszystko dokładnie tłumaczą, znajdziecie tu nawet informacje o tym do jakiego typu cery jest dany kosmetyk, ile czasu się go wykonuje, jak często można go używać oraz ile czasu można go przechowywać. Dzięki tej książce i odpowiednim akcesoriom będziecie mogli przygotować m.in. kremy do twarzy, toniki, balsamy do ust i do ciała, odżywki do włosów, maseczki, a nawet kule i saszetki do kąpieli. Wszystko to napisane zostało w sposób przystępny i jak najbardziej zrozumiały, więc na pewno w końcu się skuszę i spróbuję zrobić jakiś kosmetyk. Nie do każdego potrzeba specjalnych akcesoriów, są takie przepisy, do których używa się produktów dostępnych w domu. 

"Kosmetyki naturalne DIY" to pięknie wydana książka, która przybliży Wam temat naturalnych kosmetyków i dzięki której wykonacie je sami. Znajdziecie tutaj mnóstwo przepisów na kremy, balsamy, odżywki, kule do kąpieli i inne. Wszystko jest dokładnie opisane, z dbałością o szczegóły i jak najbardziej zrozumiałe. Polecam ją fanom naturalnych kosmetyków, którzy mają ochotę stworzyć coś samodzielnie. Znajdziecie tutaj sporo inspiracji. 

"Nie zapominaj o jeszcze jednej przewadze domowych kosmetyków - zawsze wiesz, co zawierają." ;)

Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni internetowej Tania Książka, w której znajdziecie same ciekawe bestsellery.
 

 

41 komentarzy:

  1. Chętnie bym zajrzała do tej książki. Lubię kosmetyki naturalne. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat bardzo mnie interesuje, więc na pewno kupię tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy temat :) chętnie zajrzę do tej książki, aby poznać więcej szczegółów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, sporo tu przepisów i pięknych zdjęć. ;)

      Usuń
  5. Warto zajrzeć do takiej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja czasem robię babeczki kąpielowe i mydła, ale kremu jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że książka na pewno spodoba się osobą, które interesują się naturalnymi kosmetykami, tym bardziej, że jest ładnie wydana :)

    OdpowiedzUsuń
  8. znajomej powiem o tym blogu. Ona na pewno wejdzie na ten blog.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałabym przeczytać tę książkę, mnie też ostatnio interesują naturalne kosmetyki 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta publikacja wydaje się być ciekawa i jak będę miała okazję to ją przejrzę i być może zakupię.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie bym sięgnęła po tę książkę, ale niestety kosmetyki naturalnie się u mnie zupełnie nie sprawdzają. Jak zapewne wiesz, naturalne składniki są dużo bardziej uczulające, a ja mam niestety dość wybredną cerę, więc u mnie sprawdzają się tylko apteczne preparaty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Nie każdy może używać takich kosmetyków, ja akurat nie mam z nimi problemów. ;)

      Usuń
  12. Hm książka jest na pewno dla fanatyków :D Również uwielbiam kosmetyki ale nie ciągnie mnie do ich wykonywania ;p
    Zapraszam również do mnie.
    Blog ♥
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie, że powstała taka książka, ale zdecydowanie nie dla mnie, temat mnie nie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie każdego interesują naturalne kosmetyki. ;)

      Usuń
  14. Hmm fajna książka. Czasami się zastanawiam czemu te Youtuberki nie wydadzą książki o tych wszystkich kosmetycznych trickach.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie nie do końca, ale zdecydowanie fani sekcji beuty powinni być z tej pozycji zadowoleni :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. zaczynam na poważnie interesować się domową produkcją kosmetyków, także myślę, że dam tej książce szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie warto, znajdziesz tutaj wiele przydatnych informacji. ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger