poniedziałek, 24 stycznia 2022

Zapomniany - Adrian Bednarek

Tytuł: Zapomniany

Autor: Adrian Bednarek

Wydawnictwo: Zaczytani 

Ilość stron: 408 

Adrian Bednarek jest jednym z tych autorów, po którego książki sięgam w ciemno. Do tej pory dokładnie pamiętam cykl o Oskarze Blajerze, który pojawił się w moich ulubionych książkach 2020 roku. Z ogromnym zainteresowaniem zabrałam się na najnowszą powieść autora, która również wywarła na mnie niemałe wrażenie! 

2005 rok. Patryk i Jędrek mają osiemnaście lat i są najlepszymi przyjaciółmi. W wolnym czasie udają poszukiwaczy talentów, zagadują młode i naiwne dziewczyny, a potem wykorzystują je w zamian za fikcyjne kontrakty. Swoje eskapady nazywają Łowami. Po kilku miesiącach takich Łowów Patryk budzi się w ciemnym lochu. Mijają dni, miesiące, a nawet lata, a mężczyzna nadal nie wie dlaczego się tam znalazł. Po tak długim czasie popada w obłęd, granica rzeczywiści i wyobraźni coraz bardziej się zaciera. Porywacz dostarcza mu żywność i produkty niezbędne do przetrwania, ale po jakimś czasie przestaje go odwiedzać. Patryk jest na skraju wycieńczenia, jest skazany na śmierć i gdy nie ma już nadziei, w jego lochu pojawiają się ludzie...

Cóż to była za książka! Już sam opis zapowiadał mroczną i intrygującą historię, ale to co dostałam przeszło moje oczekiwania! Adrian Bednarek znany jest mi z oryginalnych historii i muszę przyznać, że jest świetny w tworzeniu psychopatycznych bohaterów. Z każdą kolejną książką zaskakuje mnie na nowo, tak też było w tym przypadku. Wspomnę jeszcze o tym, że to na pewno nie jest powieść dla każdego, bo jest szokująca i czasem brutalna, ale jeśli jesteście fanami thrillerów lub książek o psychopatach to jest to lektura dla Was. Mnie takie publikacje często szokują i przerażają, ale jednocześnie dostarczają tak wielu emocji i zaskoczeń, że lubię po nie sięgać. Tutaj również nie brakuje napięcia i zwrotów akcji, autor co chwilę szokuje czymś nowym. To jedna z tych książek, od których nie mogłam się oderwać. Co ją odłożyłam to od razu chciałam wrócić do tej historii, bo tak bardzo byłam ciekawa co będzie dalej. Adrian Bednarek miał niebanalny i oryginalny pomysł na fabułę. Mamy tutaj świetnie przedstawione portrety psychologiczne postaci, mamy wydarzenia, których czytelnik się nie spodziewa. Tutaj wszystkie granice zostają przekroczone, główny bohater popada w obłęd, przez co nie wie już co jest rzeczywistością, a co jego wyobraźnia. To mroczny thriller, o którym długo będę pamiętać. I to jedna z lepszych książek, jakie czytałam w ostatnim czasie. A jeśli chodzi o zakończenie to już teraz nie mogę się doczekać kontynuacji. Historia Patryka zakończyła się w takim momencie, że od razu chciałabym sięgnąć po kolejną część!

Głównym bohaterem jest Patryk. Ten osiemnastoletni chłopak wraz z przyjacielem wymyślili sobie Łowy, podczas których wykorzystują młode i naiwne dziewczyny obiecując im niemałą karierę. Jego życie nieodwracalnie się zmienia, kiedy budzi się w ciemnym lochu. Spędza tam lata, przez co nie jest już takim samym człowiekiem jak kiedyś. Bardzo mi się podoba kreacja bohaterów i przedstawienie ich psychiki. Chociaż zarówno Patryka jak i Jędrka nie da się polubić to jednak czyta się o nich z ogromnym zainteresowaniem. Byłam bardzo ciekawa kto stoi za porwaniem Patryka, dlaczego mu się to przydarzyło. Miałam pewne przypuszczenia i niektórych rzeczy się domyśliłam, ale nie wszystkiego. Autor nie raz mnie zaskoczył i zszokował. Mamy tutaj także innych ważnych bohaterów, jak na przykład siostra Jędrka Hania. Patryk od jakiegoś czasu się z nią spotyka, a myśl o Hani pozwala mu jakoś przetrwać w lochu. Czy jeszcze kiedyś się spotkają? Z ogromnym zainteresowaniem czytałam także o życiu Patryka po tych wszystkich latach w lochu. Otaczająca go rzeczywistość była mu kompletnie obca, ale niespodziewanie z pomocą przychodzi mu pewna youtuberka, która tworzy kanał o zaginięciach. Mogłabym napisać dużo więcej o bohaterach, ale nie chcę zdradzać za dużo. Zapewniam jednak, że nie będziecie się z nimi nudzić. 

Styl pisania autora jest mi już dobrze znany. Jest lekki, nie ma zbędnych opisów, a książkę czyta się błyskawicznie. Na początku mamy rozdziały opowiadające o 2005 roku i te, które mówią o późniejszych wydarzeniach. Później jednak akcja toczy się niż tylko w teraźniejszym czasie. Narracja jest głównie pierwszoosobowa, w której to Patryk jest narratorem, ale pojawia się także trzecioosobowa. 

"Zapomniany" to kolejna świetna książka autora, od której nie sposób się oderwać. Oryginalna i mroczna fabuła wciąga już od pierwszych stron. Jeśli lubicie szokujące książki i nie obawiacie się niektórych brutalnych scen to sięgnijcie koniecznie po tę powieść, bo emocje są tu gwarantowane. Z niecierpliwością czekam na kolejną część, której nie mogę się już doczekać. Kolejna książka, o której długo nie zapomnę. 

"Ciągle przebywanie w zamknięciu dewastowało nie tylko psychikę, ale również ciało."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



65 komentarzy:

  1. Nie znam autora, nie miałam okazji nic przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem warto poznać twórczość autora. ;)

      Usuń
  2. Koniecznie muszę ją przeczytać ❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytam, bo wypożyczyłam z biblioteki i nie chcę się za dobrze nastawić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam ani książki, ani autora, ale to chyba nazwisko, któremu przyjrzę się bliżej ;) Pozostaje mi tylko sprawdzić, czy mają jakieś jego książki w miejskiej bibliotece!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem warto poznać twórczość autora, ja uwielbiam jego książki. ;)

      Usuń
  5. Mega mnie zaintrygował tytuł. Ciekawa jestem tej książki. Chętnie bym przeczytala

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieję, że autor napisze kolejną dobrą książkę, abyś mogła po nią sięgnąć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo... pierwszy raz słyszę tym wydawnictwie i o tym tytule. Chętnie bym przeczytała tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno będę czytała tę książkę. To tylko kwestia czasu.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja jeszcze nie sięgnęłam po twórczość tego autora. Muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam twórczość tego autora! Zapomnianego jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o tym tytule. Będę musiała się rozejrzeć za tą książką

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam twórczości tego autora, ale powiem Ci, że mnie zaciekawiłaś i zapiszę sobie tytuł, bo czasem mam ochotę na historie tego typu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz przeczytać czasem takie mocne książki to tę polecam. ;)

      Usuń
  13. Ostatnio właśnie czytałam kilka mrocznych fabuł. ;) Teraz chyba sięgnę po lżejsze klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam jeszcze książek tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Znam już autora, faktycznie umie stworzyć ciekawe postaci i mroczny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, autor ma talent do tworzenia takich bohaterów. :D

      Usuń
  16. Szczerze mówiąc, to zazdroszczę, że masz takich autorów których książki bierzesz w ciemno. Sama mam mało takich ulubionych autorów. Samej książki nie czytałam, ale muszę przyznać, że mnie zaintrygowałaś. Zobaczymy, może uda się ją przeczytać :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam kilku takich autorów i choć czasem trafią się słabsze książki to i tak wiem, że nie będę się nudzić. ;)

      Usuń
  17. Ja też lubię twórczość Bednarka. Czekam na coś nowego. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Podoba mi się, że jest nieprzewidywalna. Takie historie to ja chłonę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię jak autor prowadzi dobry rys psychologiczny bohaterów. Świetne są takie powieści. Jeszcze nic nie czytałam tego autora, może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autor tworzy specyficznych bohaterów, ale jednocześnie takich, o których chce się czytać.

      Usuń
  20. Książka idealna dla wymagających czytelników, którzy cenią sobie pokręcone umysły. Myślę, że w przyszłości sięgnę po inne książki autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Czytałam inną książkę tego autora i niestety się uprzedziłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto sprawdzić inne, trochę ich już jest. ;)

      Usuń
  22. Nie znam jego książek chętnie sięgnę i poznam twórczość autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam ją w planach i już na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bednarek cały czas przede mną, może w tym roku uda mi się coś przeczytać z jego twórczości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto sprawdzić książki autora. ;)

      Usuń
  25. Czytałam tylko jedną książkę Bednarka Dziedzictwo zbrodni, ale na tym nie poprzestanę. Swoją drogą ten kryminał też mogę polecić. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam. ;) "Dziedzictwo zbrodni" to całkiem inne klimaty, w tej książce autor stworzył coś nowego niż dotychczas. ;)

      Usuń
  26. Przeczytałam jego opowiadanie z antologii i muszę przyznać, że mnie zaintrygował! Myślę, że chciałabym poznać książki tego autora bliżej, także jak nadarzy się okazja to koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto! Dla mnie każda książka autora jest bardzo dobra. ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger