poniedziałek, 28 marca 2022

Zapomniany. W matni strachu - Adrian Bednarek

Tytuł: Zapomniany. W matni strachu 

Autor: Adrian Bednarek

Wydawnictwo: Zaczytani

Cykl: Zapomniany

Tom: 2

Ilość stron: 381

Wspominałam już nie raz, że po książki Adriana Bednarka sięgam w ciemno. Pierwsza część "Zapomnianego" bardzo mi się podobała i nie mogłam doczekać się kontynuacji. W końcu się doczekałam i mogłam poznać dalsze losy bohaterów. To kolejna ciekawa książka, która zostanie na dłużej w mojej pamięci. 

Patryk Kamiński, który spędził w zamknięciu dziesięć lat nie jest już anonimowy i robi karierę u boku popularnej youtuberki Diany Mazur. Nie może jednak zaznać spokoju, bo ciągle dręczą go obawy, że jego dawny przyjaciel Jędrek będzie chciał się zemścić. Patryk żałuje, że nie zakończył tej sprawy i nie zabił seryjnego mordercy kiedy miał ku temu okazję. Jędrek uciekł z przygotowanego dla niego więzienia, a Patyk i Diana muszą szybko go odnaleźć, zanim on znajdzie ich. Kto pomógł uciec Sokołowskiemu? Komu można wierzyć? 

Poprzednia część zakończyła się w takim momencie, że od razu chciałam sięgnąć po kontynuację, bo tak bardzo byłam ciekawa dalszych losów bohaterów. Na szczęście nie musieliśmy długo czekać, aby poznać dalszą część tej historii. Jeśli znacie książki autora to wiecie, że nie brakuje w nich psychopatów i szokujących wydarzeń i tak też jest w tym cyklu. Obie części wciągają od pierwszych stron, szokują i trzymają w napięciu. Sporo tutaj mrocznych scen, niepewności i ciekawych zwrotów akcji. W tym tomie jest trochę spokojniej, ale i tak dużo się dzieje i nie brakuje tutaj nieprzewidzianych wydarzeń. Historia Patryka i Jędrka z pewnością jest bardzo oryginalna, ja nie spotkałam się jeszcze z czymś podobnym. Mamy tutaj skrzywdzonego mężczyznę, który dziesięć lat spędził w zamknięciu przetrzymywany przez nieznanego sprawcę i jego byłego przyjaciela, który okazał się seryjnym mordercą i właśnie uciekł z przygotowanego więzienia. To wybuchowa mieszanka, która nie pozwala się nudzić ani chwili. Drugoplanowe postacie również odgrywają ważne role, fabuła jest ciekawie skonstruowana, a całość jest ogromnie wciągająca. To taki cykl, który pozostanie w mojej pamięci na długo, bo o takiej historii trudno byłoby zapomnieć. Fani thrillerów powinni być zadowoleni, jeśli nie boicie się mocnych książek to zdecydowanie polecam cykl o Zapomnianym. 

Główny bohater Patryk po dziesięciu latach spędzonych w zamknięciu w końcu zaczyna normalnie żyć. Razem z youtuberką Dianą robią karierę i planują wspólne życie. Jednak ich spokój burzy ucieczka Jędrka, któremu Patryk przygotował specjalne więzienie. Coś powstrzymało go przed zabiciem byłego przyjaciela i jednocześnie seryjnego mordercy, a teraz i on i Diana żyją w strachu. Postanawiają odnaleźć Jędrka zanim on znajdzie ich, ale bardzo trudno trafić na jego trop. Ktoś pomógł mu uciec i nie wiadomo kto to był i jak dużo wie... Muszę przyznać, że bohaterowie są naprawdę ciekawie wykreowani. Dobrze poznajemy ich psychikę i motywy postępowania. Wiemy, że to głównie czarne charaktery, ale ich losy wciągają od pierwszych stron i trudno oderwać się od tej książki. Również poboczni bohaterowie jak Diana i siostra Jędrka Hania są bardzo ciekawi. Bez nich nie byłoby tej historii, bo one również odgrywają bardzo ważne role. Losy wszystkich bohaterów są skomplikowane i nie ma co się dziwić patrząc na to co ich spotkało. To historia smutna, przerażająca i szokująca, opowiadająca przede wszystkim o strachu, zemście i cierpieniu. Każdy z bohaterów wiele w życiu przeszedł, ich charaktery naznaczone są przeszłością i bólem i już nigdy nie zaznają spokoju. To wszystko sprawia, że ich losy zapadają w pamięć i trudno odłożyć książkę zanim nie pozna się zakończenia. 

Styl pisania autora jest mi już dobrze znany. Podoba mi się lekkie pióro, brak niepotrzebnych opisów i pojawiające się zwroty akcji, które nagle zmieniają całą fabułę. Narracje mamy dwie: trzecioosobowa opowiadająca o bohaterach i pierwszoosobowa, w której poznajemy tę historię z perspektywy Patryka. 

"Zapomniany. W matni strachu" to udana kontynuacja, na którą z niecierpliwością czekałam. Dostałam to na co czekałam, czyli wciągającą fabułę, szokujące wydarzenia i ciekawych bohaterów. Nie brakuje napięcia, pojawiają się zwroty akcji (choć jest ich mniej niż w poprzedniej części) i chociaż wydaje mi się, że ta część jest trochę spokojniejsza to i tak bardzo mi się podobała. Historia bohaterów na pewno zostanie na dłużej w mojej pamięci, a za jakiś czas z chęcią do niej powrócę. Odrobinkę zabrakło mi czegoś mocniejszego, do czego przyzwyczaił nas autor w swoich książkach, ale mogę przymknąć na to oko, bo całość przypadła mi do gustu. Czekam na kolejne książki autora, po które na pewno sięgnę. 

"Kiedy nie potrafisz zabić mordercy, sam stajesz się ofiarą..."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:


44 komentarze:

  1. Nie wiem czy się kidys skusze ponieważ mnie jakoś tak nie kusi :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ mam ochotę na tę pozycję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, chyba zacznę od pierwszej części :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam jeszcze do nadrobienia pierwszą część, ale na pewno przeczytam obie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba nie dla mnie, ale wiem, komu mogę polecić tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie miałam okazji poznać twórczości autora mimo, że bardzo jest ciekawa. Może w końcu nadrobię zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu zapoznać się z twórczością autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę poznać kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze muszę poznać tom pierwszy, ale wiedząc, że jest już wydana kontynuacja i że trzyma poziom, za książkę wezmę się szybciej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam w planach tom pierwszy na początek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy tom jeszcze przede mną ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie kojarzę poprzedniego tomu, ale opis tego brzmi szokująco i intrygująco!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam pierwszej części i chyba czas to nadrobić :) Historia wydaje się ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dawno nie czytałam tego gatunku.... i nie wiem czemu, bo lubię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie chętnie i często sięgam po thrillery. ;)

      Usuń
  15. W takim razie muszę koniecznie sięgnąć po coś tego autora, bo jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z jego twórczością. Po tej recenzji już widzę, że warto ^^.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszałam o poprzedniej części tej książki, ale tak mi zareklamowałaś samą tę książkę i poprzednią i w ogóle samego autora, że zapisuję ten tytuł i będę polować na nią w wolnej chwili!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zainteresowałam, bo to naprawdę dobra historia. ;)

      Usuń
  17. Nie znam autora, ale widzę, że to książka w sam raz dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam jeszcze ani jednej książki tego autora, choć nazwisko nie jest mi obce.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie jestem fanką tego pisarza

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam dopiero w planach książki Bednarka, ciekawią mnie jego książki ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger