poniedziałek, 21 marca 2022

Dziewczyna z głową w chmurach - Anna Szczęsna

Tytuł: Dziewczyna z głową w chmurach

Autor: Anna Szczęsna 

Wydawnictwo: Kobiece 

Cykl: Między stronami życia 

Tom:

Ilość stron: 427

Dwa poprzednie tomy tego cyklu mi się podobały, więc z chęcią sięgnęłam po ostatni. Byłam ciekawa czy też przypadnie mi do gustu i czy będę miło go wspominać. Muszę przyznać, że te część okazała się dla mnie najlepsza ze wszystkich! Dlaczego? Zapraszam na recenzję. 

Beata jest projektantką wnętrz, która samotnie wychowuje trzynastoletnią Lilkę. Kobieta nie utrzymuje kontaktów z rodzicami, ale zawsze może liczyć na swoją ukochaną ciocię Weronikę. Nagła śmierć ciotki jest ogromnym ciosem, po którym ciężko się podnieść. Beata musi teraz zmierzyć się z wieloma swoimi lękami, a na domiar złego pojawia się nagle ojciec jej córki, który chce nawiązać z nią kontakt. Kobieta jest zdruzgotana i ma wrażenie, że całe jej dotychczasowe życie właśnie się rozpada. Czy uda się jej stanąć na nogi? Czy Justynie i Marlenie uda się pomóc Beacie?

Tak jak przypuszczałam w tej części fabuła skupia się głównie na Beacie. W pierwszej poznaliśmy dokładniej Justynę i Michała, w drugiej Marlenę, więc przyszedł czas na Beatę, ale mimo tego że to ona jest tutaj główną bohaterką to o pozostałych również tutaj dużo czytamy. Autorka nie pomija Justyny, Michała i Marleny, ich losy są kontynuowane. Ta część podobała mi się najbardziej, bo wzbudziła we mnie najwięcej emocji, sporo się tutaj dzieje, a problemy Beaty bardzo mnie poruszyły. To życiowa opowieść nie tylko o przyjaźni i miłości, ale także o stracie, o lęku, o bolesnej przeszłości. Pokazuje nam jakie przewrotne i nieprzewidywalne jest życie, jak w jednej chwili dużo może się zmienić. Bohaterki mierzą się z takimi problemami, z którymi mierzy się wiele osób, co sprawia, że ta historia wydaje się tak realna. Nie ma tutaj dynamicznej fabuły, ale absolutnie mi to nie przeszkadzało. O ile w pierwszej części troszkę brakowało mi odrobinę szybszej akcji tak tutaj tak nie było. Wciągnęłam się w tę historię od początku do końca, kibicowałam Beacie i razem z nią przeżywałam jej smutki. Z przyjemnością czytałam też o pozostałych bohaterach, u których nastąpiły duże zmiany. Muszę przyznać, że naprawdę miło spędziłam czas z tym cyklem. Jeśli lubicie książki obyczajowe to zdecydowanie warto jest sięgnąć po te powieści. 

Jak już wspomniałam, główną bohaterką tej części jest Beata. Wychowuje trzynastoletnią córkę sama, jest projektantką wnętrz i jej życie wydaje się poukładane. Do momentu jednak, kiedy umiera jest ukochana ciocia, która od wielu lat była dla niej ogromnym wsparciem. Niedługo po tym pojawia się ojciec jej córki, który koniecznie chce poznać Lilkę. Beata ma wrażenie, że jej życie się rozpada, że straci córkę, która już zaczęła się od niej oddalać. Wydawałoby się, że została sama ze swoimi problemami, ale ma przecież jeszcze przyjaciół. Justyna, Marlena, a Nawet Michał angażują się w jej losy i chcą jej pomóc, ale czy to im się uda? Każda część opowiada głównie o miłości, ale w poprzednich była to miłość w związkach, a ten tom opowiada przede wszystkim o miłości rodzicielskiej. Nie sposób nie współczuć Beacie i jej nie kibicować, to taka bohaterka, która da się lubić. Zresztą polubiłam tutaj większość bohaterów, łącznie z mamą Michała, która mogłaby pojawiać się jeszcze częściej. W tle nadal mamy wątki dotyczące pisania książek, bo przypominam, że dwójka bohaterów to autorzy poczytnych książek - romansów i horrorów. Każdy z bohaterów wnosi coś do fabuły i szkoda, że to już ostatnia część ich przygód, ja bym chętnie sięgnęła również po następną część. :D

Bardzo lubię styl pisania autorki. Jest lekki, dzięki czemu przyjemnie czyta się tę książkę. Narracja tutaj jest trzecioosobowa. Podoba mi się klimat tego cyklu. To takie ciepłe, czasem smutne i dające nadzieję opowieści, które miło się wspomina. 

"Dziewczyna z głową w chmurach" to bardzo dobre zakończenie tego cyklu. Mi ta część podobała się najbardziej, bo wzbudza najwięcej emocji i porusza. Każdy z tomów jest ciekawy i chociaż w każdym głównym bohaterem jest ktoś inny to jednak pozostałe wątki są kontynuowane, dlatego polecam zacząć cykl od początku. To książka przede wszystkim o miłości, ale także o przyjaźni, nadziei, lęku i trudnej przeszłości. Polecam te powieści przede wszystkim fanom literatury obyczajowej, ale nie tylko. 

"Świat jest tak skonstruowany, że nie unikniesz cierpienia."

"Trzeba iść dalej. Bez względu na wszystko. To jest nasza rola. Podnosić się po każdym upadku i się nie poddawać."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni internetowej Tania Książka.



59 komentarzy:

  1. Nie znam tego cyklu, ale faktycznie zapowiada się jako ciekawa obyczajówka po którą w wolnej chwili warto sięgnąć :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za cyklami, a już zwłaszcza obyczajówkowymi, chociaż zdarzają się wyjątki, że trafiają w mój gust i każda część jest intersująca. Niestety, to rzadkość, więc raczej ich unikam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie każdy lubi książki obyczajowe. ;)

      Usuń
  3. Przede mną wciąż tom I, ale to dlatego, że lubię tego typu literaturę czytać ciągiem, bo się zżywam z bohaterami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię czytać ciągiem, ale czasem trzeba trochę poczekać na kolejną część. ;)

      Usuń
  4. Ten cykl planuję poznać za jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam ani autorki, ani tego cyklu, lecz teraz z chęcią się zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam , ale mnie zainteresowałaś.

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dawna mam ochotę na tę serię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, to naprawdę przyjemny cykl. ;)

      Usuń
  8. Zapiszę sobie tytuł, ale na razie mam za dużo innych książek do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mnie zachęciłaś do przeczytania całej trylogii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taka lekka trylogia, którą warto poznać. ;)

      Usuń
  10. Raczej nie dla mnie, ale wiem komu mogę polecić tę serię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś to lubi obyczajówki będzie zadowolony. ;)

      Usuń
  11. Chętnie przeczytam. Przydałaby mi się odskocznia na taką lekturę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten cykl będzie na pewno miłą odskocznią. ;)

      Usuń
  12. Musiałabym zacząć od 1 tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba nie znam twj serii, no pierwszy raz się u Ciebie spotykam:) Być może kiedyś sprawdza czy i mi przypadnie do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurczę jakoś tak nie umiem się przekonać do tych książek z wydawnictwa Kobiecego, ale może pora się przełamać, bo fajnie się zapowiada!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadłam tylko zaprosić na najnowszy post!

      Usuń
    2. A ja właśnie lubię książki tego wydawnictwa. ;)

      Usuń
    3. Nadrobiłam najnowszy post! :)

      Usuń
  15. Jakoś ten cykl mi umknął, ale zawsze da się to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znam dwóch poprzednich książek niestety ;<

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam tej serii i raczej chyba nie poznam, tym bardziej, że ostatnio z wolnym czasem u mnie krucho.

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę, że z przyjemnością bym przeczytała tę serię. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Od czasu do czasu sięgam po tego typu ksiązki. Być może i tan cykl u mnie zagości

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam w planach tę książkę, bo po lekturze pierwszych dwóch tomów ciekawa jestem zakończenia losów bohaterów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi zakończenie jak najbardziej przypadło do gustu. ;)

      Usuń
  21. Brzmi bardzo zachęcająco ;D

    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili ;) (nie mam profilu bloggera, dlatego zostawiam link)
    Blog
    Jeśli masz chwilę i czytasz mojego bloga, proszę o odpowiedź w ankiecie ;) Pozwoli mi to bardziej dopasować treści.
    Ankieta

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam serdecznie ♡
    Fajny taki cykl, ja w ogóle jestem fanką takich obyczajówek, to świetne lektury na letnie dni, podczas odpoczynku w cieniu pod jabłonką :) Tytuł sobie zapisuję, na pewno się przyda :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  23. Myślę, że ten cykl przypadłby mi do gustu :) Lubię takie lekkie ksiażki :) Super, że ta część okazala się najlepszą bo przeważnie im dalej tym gorzej, a tu miłe zaskoczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie zdarza się to często, że kolejne części są jeszcze lepsze. ;)

      Usuń
  24. Nie jest to literatura w moim guście, ale cieszę się, że Tobie się podoba :) bo to przecież najważniejsze ;)
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  25. Książka idealna dla mnie. Chętnie przeczytam wszystkie części. Z chęcią też dodaję bloga do obserwowanych - inspiracje książkowe są jak najbardziej w moich zainteresowaniach, więc będę zaglądać, by poczytać co polecasz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, będzie mi miło jeśli jeszcze do mnie zajrzysz. ;)

      Usuń
  26. Obyczajówki to moje klimaty, ale tej Autorki jeszcze nie znam. :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger