środa, 15 lutego 2023

Zamknięte drzwi - Freida McFadden

Tytuł: Zamknięte drzwi

Autor: Freida McFadden

Wydawnictwo: Czwarta Strona 

Ilość stron: 348

Rok wydania: 2023


Ostatnio bardzo często sięgam po jeden z moich ulubionych gatunków, czyli po thrillery psychologiczne. "Zamknięte drzwi" to książka, która bardzo zaciekawiła mnie swoim opisem i cieszę się, że zdecydowałam się ją przeczytać, bo to naprawdę wciągająca lektura i to już od pierwszych stron!

Jedenastoletnia Nora nie ma pojęcia co dzieje się za drzwiami prowadzącymi do piwnicy. Jej ojciec dokonywał tam okrutnych zbrodni, zabił ponad trzydzieści młodych kobiet. Po dwudziestu sześciu latach Nora prowadzi spokojne życie pod nowym nazwiskiem i jest uznanym chirurgiem. Jest ojciec odsiaduje wyrok i nikt nie wie, że jest ona córką seryjnego mordercy. Jednak pewnego dnia dowiaduje się, że jej pacjentki zostały zamordowane w ten sam przerażający sposób, w jaki zabijał jej ojciec. Nora jest przekonana, że ktoś dowiedział się kim ona jest i chce ją wrobić. Nie jest przecież taka jak jej ojciec, nikt nie ma żadnych dowodów, że zrobiła coś złego. Wszystko jednak może się zmienić, jeśli ktoś zajrzy do jej piwnicy...

Muszę przyznać, że opis zrobił na mnie duże wrażenie i byłam bardzo ciekawa fabuły. I tak jak myślałam, wciągnęłam się już od pierwszych stron! To taka książka, od której ciężko się oderwać, bo chce się wiedzieć jak się to wszystko potoczy dalej. Czytałam o Norze z dużym zainteresowaniem, co chwilę zmieniałam swoje domysły i do samego końca nie byłam pewna czy udało mi się odgadnąć o co tutaj chodzi. Pod koniec książki wydawało mi się, że jestem pewna wyjaśnienia i jakie było moje zaskoczenie, gdy się okazało, że się myliłam! Autorka sprytnie potrafi zmylić czytelnika, takiego finału zupełnie się nie spodziewałam! Właśnie takie thrillery lubię najbardziej, w których są zwroty akcji, pojawia się duży element zaskoczenia i wyczuwalne jest napięcie. Tutaj wszystko to dostałam. Byłam bardzo ciekawa kto zabija pacjentki Nory i dlaczego komuś zależy, żeby ją wrobić. Główną bohaterkę spotykają coraz dziwniejsze rzeczy, nie brakuje tutaj niepewności i tajemniczości, co jest dużym plusem. Fabuła jest świetnie poprowadzona, nie wiadomo co wydarzy się za chwilę, czego możemy się spodziewać. Oprócz teraźniejszych wydarzeń są też rozdziały opowiadające o wydarzeniach rozgrywających się 26 lat temu, co jest świetnym uzupełnieniem fabuły. Te rozdziały dodają jeszcze więcej niepewności, przez nie zastanawiamy się czy na pewno Nora jest taka niewinna? Czy na pewno nie odziedziczyła pewnych cech swojego ojca?

Nora jest cenionym chirurgiem i żyje spokojnie pod nowym nazwiskiem. Przez wydarzenia z przeszłości nie chce nawiązywać bliższych relacji z ludźmi, nie myśli też o związkach. Boi się odrzucenia i nie chce, żeby ktokolwiek wiedział, że jest córką seryjnego mordercy. Jest przekonana, że nie jest taka jak jej ojciec, że nie mogłaby nikogo skrzywdzić. Jednak pewność trochę maleje, gdy wokół niej zaczynają dziać się dziwne rzeczy i gdy zamordowane zostają jej pacjentki. Nora jest specyficzną bohaterką, której niby chcemy wierzyć, ale z drugiej strony jej osobowość daje nam do myślenia. Poznając ją z rozdziałów, w których była jedenastoletnią dziewczynką i w tych teraźniejszych, zaczynamy się zastanawiać czy na pewno jest tak krystalicznie czysta. Sama już w pewnym momencie nie wiedziałam czy jest ofiarą czy wręcz przeciwnie. Autorka świetnie wykreowała tę postać, dzięki czemu nic nie było tutaj pewne. Ktoś zabija młode dziewczyny w sposób, w jaki swoje ofiary zabijał ojciec Nory, a odwiedzający ją detektyw zdaje się nie wierzyć w jej niewinność. Nora ma sporo do stracenia, musi dowiedzieć się kto za tym wszystkim stoi. Z dużym zainteresowaniem śledziłam losy głównej bohaterki i dałam się porwać tej historii od początku do końca. Jedyny minus jest taki, że skończyła się za szybko, przeczytałam tę książkę w dwa dni. ;)

Styl pisania autorki jest tak lekki, że czyta się ten thriller błyskawicznie! Nie ma tu wielu opisów, mamy trochę przemyśleń bohaterki, ale są tak ciekawe, że chce się je czytać. Narracja jest tutaj pierwszoosobowa, poznajemy fabułę z perspektywy Nory, zarówno wydarzenia teraźniejsze jak i te, który miały miejsce dwadzieścia sześć lat temu.

"Zamknięte drzwi" to bardzo wciągający thriller, który ciężko jest odłożyć, bo chce się wiedzieć co będzie dalej i jak się to zakończy. Historia Nory jest intrygująca od pierwszych stron, nie brakuje tu napięcia, niepewności i zaskoczeń. Największym zaskoczeniem jest oczywiście zakończenie, którego zupełnie się nie spodziewałam. Jeśli lubicie nieoczywiste książki z ciekawą fabułą to polecam tę powieść. Świetnie spędziłam z nią czas i mam nadzieję, że zostaną wydane kolejne tej autorki, po które z chęcią sięgnę. 

"Nie jestem taka jak on. Nie jestem. To znaczy, tak. Są elementy jego osobowości, które posiadam. I oczywiście, jesteśmy do siebie podobni. Ale to wszystko. Ja jestem inna. Nie jestem potworem jak on."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:




26 komentarzy:

  1. Uwielbiam thrillery i ten mnie bardzo zaciekawił.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chciałam książkę przeczytać, ale muszę się wstrzymać. Przeczytałam pewną recenzję, w której ktoś, pewnie niechcący, tak skonstruował zdanie, że "wypaplał" zakończenie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie! Zakończenie jest tutaj najlepsze. Spróbuj może za jakiś czas, bo to świetna książka. ;)

      Usuń
  3. Jeden z moich ulubionych gatunków. Chętnie przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety po ten gatunek obecnie bardzo rzadko sięgam, a kiedyś przeważał na mojej półce. Miło jednak poznać twoją opinię o tej książce. Super, że ci przypadła do gustu.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, u mnie ten gatunek ostatnio wygrywa. ;)

      Usuń
  5. Thriller napisany lekkim stylem? To na pewno coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, mi bardzo przypadła do gustu ta książka. ;)

      Usuń
  6. Brzmi ciekawie. Czasem sięgam po thrillery psychologiczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi intrygująco, zapiszę sobie na później, bo na razie mam w kolejce do przeczytania kilka książek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie przeczytam. Ciekawa recenzja.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Może kiedyś i ja przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. po takiej recenzji nic, tylko czytać!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy thriller. Przeczytam na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojejku to jest ten typ książki który uwielbiam. Z ogromną chęcią przeczytam. Już umieram z ciekawości o co chodzi i kto jest kim 😀

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger