sobota, 6 kwietnia 2019

Niewyjaśnione tajemnice - Joel Levy

Tytuł: Niewyjaśnione tajemnice

Autor: Joel Levy

Wydawnictwo: Alma - Press

Lubię czytać o różnych tajemnicach, zagadkach i legendach, więc gdy przeczytałam opis tej książki to wiedziałam, że chcę ją przeczytać, że to może być  naprawdę ciekawa pozycja. Dawno nie czytałam podobnej książki i liczyłam na to, że ta mnie zainteresuje.

"Niewyjaśnione tajemnice" to intrygująca publikacja, w której możemy znaleźć najróżniejsze historie i dziwne wydarzenia, które pochodzą z różnych epok i regionów świata. Są tutaj nie tylko te starożytne zagadki, ale również te współczesne.

Znajdzie się na pewno wiele osób, które interesują się dziwnymi zjawiskami czy różnymi sekretami. Często najbardziej ciekawe są te trudne to wyjaśnienia, czasem okazuje się, że w zasłyszanych legendach jednak jest trochę prawdy. Rozwiązywanie zagadek i doszukiwanie się prawdy daje sporo satysfakcji, nic więc dziwnego, że różne tajemnice, nawet te z całego świata tak bardzo intrygują. Muszę przyznać, że i ja dałam się wciągnąć w te wszystkie opisane tutaj wydarzenia, zaczęłam się zastanawiać jak to było naprawdę. O kilku z nich nie słyszałam, inne były mi już trochę znane, ale po przeczytaniu różnych teorii na ich temat wiem o nich teraz więcej niż wcześniej. Już tytuł mówi nam o tym, że znajdują się tutaj tajemnice niewyjaśnione, które wzbudzają nadal zainteresowanie. Autor jednak stara się wskazać nam możliwe wyjaśnienia, opisuje różne teorie i wnioski. Wszystko jest tutaj przedstawione przystępnym językiem, jest dokładnie wyjaśnione, dzięki czemu bez problemu można zrozumieć opisane tutaj wydarzenia.

Książka została podzielona na rozdziały, takie jak: tajemnicze miejsca, tajemnicze zdarzenia, dziwne doniesienia oraz zagadkowe artefakty. Dzięki temu wszystko jest tutaj tematycznie posegregowane. Na kartach tej pozycji można dowiedzieć się więcej o Atlantydzie, o Bursztynowej Komnacie, o potworze z Loch Ness, o UFO, płaczących posągach, o Trójkącie Bermudzkim  i wielu innych ciekawych zjawiskach. Wszystkie były dla mnie ciekawe, dowiedziałam się sporo faktów, o których wcześniej nie słyszałam. Nie wiedziałam nic o przestępcy, który wyskoczył z lecącego samolotu i zniknął, o młodym mężczyźnie bez przeszłości, który pojawił się nagle na ulicach Norymbergi. Dzięki tej publikacji nie tylko poznałam różne teorie, ale również dowiedziałam się czegoś nowego. Przy każdej opisanej sprawie znajdują się zdjęcia, mapki i różne ilustracje, dodatkowo są jeszcze dodane odlotowe teorie, które zostały wymyślane na przestrzeni wielu lat.

"Niewyjaśnione tajemnice" to ciekawa książka, która zaintryguje nie tylko te osoby, które interesują się różnymi zjawiskami i zagadkami. To pozycja dla każdego, kto chce poczytać o tych znanych tajemnicach lub o tych, o których jeszcze nie słyszał. Jestem zadowolona z lektury, chętnie będę sięgać po kolejne takie książki.

''Tajemnica jest zagadką, która może mieć swoje rozwiązanie, sekretem, który może zostać ujawniony, legendą zawierającą ziarno prawdy. Tajemnica otwiera pole dla odpowiedzi, ale napięcie pomiędzy zagadką a jej wyjaśnieniem nie znika tak łatwo.''

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:

71 komentarzy:

  1. Bardzo lubię czytać o różnych dziwach, zagadkowych sprawach, niewyjaśnionych zdarzeniach więc ta książka to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, masz rację, że znajdzie się wiele osób, które interesują się niewyjaśnionymi rzeczami, zagadkami - chociażby ja i właśnie z tego powodu momentalnie zachęciła mnie ta książka, a nie słyszałam o niej wcześniej. Szczególnie, że zawiera te starożytne i współczesne zagadnienia, a po co się ograniczać do jednej epoki? ;) Zachęciłaś mnie bardzo, a "młody mężczyzna bez przeszłości" już samo to brzmi intrygująco! Wyczuwam niemało kilogramów wiedzy w tej pozycji:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to też mi się podoba w tej książce, że są tutaj zarówno te starożytne jak i współcześnie zagadnienia. Myślę, że osoby lubiące niewyjaśnione tajemnice powinny być zadowolone. Również pozdrawiam. :)

      Usuń
  3. Zaciekawiła mnie ta tematyka, lubię czytać o dziwnych rzeczach i zjawiskach niewyjaśnionych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie książka powinna Ci się spodobać. :)

      Usuń
  4. Trafiłaś w punkt! Już jako dziecko zaczytywałam się w tego typu publikacjach a jeśli mialy obrazy, zdjęcia itp. to jeszcze lepiej. Zawsze to wszystko było dla mnie fascynujące i nadal jest - nadal bardzo to lubię a w szczególności jeśli chodzi o starożytność ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam, że książka może Cię zainteresować. :) Nie ma tutaj konkretnych wyjaśnień, ale autor opisuje różne teorie, dzięki czemu możemy dowiedzieć się więcej o wielu rzeczach. :)

      Usuń
  5. Wiele słyszałam o tej ksiażce. Mam ochotę ją przeczytać :)
    Pozdrawiam :)
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi również przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. i to są moje tematy! Uwielbiam takie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie książki uwielbiam, chociaż zwolenniczką teorii spiskowych nie jestem;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana moja, właśnie czuję się jak ryba, która połknęła przynętę :) To ewidentnie książka dla mnie, a muszę przyznać dawno nie czytałam takiej literatury, chyba czas nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dawno nie czytałam takich książek i dlatego byłam jej tak bardzo ciekawa. Polecam. :)

      Usuń
  10. Fajne! Na pewno by mi się spodobało ;) Aczkolwiek ja po takich książkach lub filmach się boję :D Bo wierzę w te wszystkie nieprawdopodobne teorie i potem nerwowo się rozglądam w poszukiwaniu np. duchów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że po przeczytaniu tej książki byś się raczej nie bała. Nie jest strasznie. :)

      Usuń
  11. Myślę, że książka mi także przypadłaby do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że mogłabym ją przeczytać :) Byłaby to ciekawa odmiana :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam zagadki, zwłaszcza te niewyjaśnione, więc z chęcią sięgnę po tę książkę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  14. Z jednej strony to nie jest mój ulubiony gatunek, z drugiej od czasu do czasu lubię sięgnąć po jakieś wątki skupione na tajemnicach, niewyjaśnionych zagadnienia itd. Daje to fajny dreszczyk emocji. Więc nie mówię tej książce "nie".

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię poznawać kolejne, nowe ciekawostki, więc chętnie się skuszę na tę obiecującą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja również bardzo lubię takie tajemnicze historie ;) Ciekawie się zapowiada!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapowiada się bardzo ciekawie- lubię czytać o takich tajemniczych miejscach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest szansa, że książka Ci się spodoba. ;)

      Usuń
  18. Brzmi ciekawe. Z pewnością dowiedziałabym się z tej pozycji wielu nowych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno, też o wielu sprawach tutaj opisanych wcześniej nie słyszałam. :)

      Usuń
  19. Nie moja tematyka, ale czasami warto zrobić odskocznię i przeczytać coś innego. Może akurat się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawa pozycja, dzięki za Twoje recenzje, nie jestem w stanie przeczytać wszystko, co wychodzi na rynku, a takie recenzje mile widziane:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo lubię taką tematykę, a książka kilka razy przewijała się już na blogach ;) tytuł na pewno zapamiętam i będę miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dać tej książce szansę, może i Tobie się spodoba. :)

      Usuń
  22. nie czytałam, ale czuję się skuszona recenzją:)

    OdpowiedzUsuń
  23. oooo, książka zapowiada się bardzo, bardzo ciekawie :) chyba większość z nas ma zamiłowanie do zagadek, niewyjaśnionych historii, zdarzeń, do tajemnic... wydaje mi się że ludzka natura jest bardzo ciekawska a moja to już w szczególności :) wspaniała recenzja, aż mam ochotę na tę książkę!
    Pozdrawiam cieplutko <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślę, że jest wiele osób, które lubią czytać o takich tajemnicach. I ta książka idealnie się sprawdzi. :)

      Usuń
  24. ooo też lubię takie książki <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię takie pozycje z których można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie przepadam za takimi książkami, ale polecę osobie, której może się spodobać :D Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. coś czuję, że jest to książka dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie słyszałam o tej książce, ale zaciekawiłaś mnie. Chętnie po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam,
    Fantastic Chapter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz takie klimaty to może Ci się spodobać. :)

      Usuń
  29. Uwielbiam takie niewyjaśnione zagadki, choć o tych podstawowych wielokrotnie już czytałam. Chętnie bym kiedyś spojrzała do tej książki, bo naprawdę wydaje się być intrygująca. Poza tym najbardziej zachęcają mnie te teorie, co mogło się stać z niektórymi obiektami :D.
    Pozdrawiam

    http://demoniczne-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autor opisuje te prawdopodobne teorie i wspomina też o tych dziwnych, można dzięki temu dowiedzieć się więcej o konkretnym temacie. :)

      Usuń
  30. lubię takie tajemnicze klimaty, na pewno wezmę tę książkę pod uwagę <3

    OdpowiedzUsuń
  31. Chyba się na nią skuszę :)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  32. Gdzieś niedawno mignęła mi ta powieść, ale teraz definitywnie zapisuję na listę, muszę ją przeczytać. Wydaje się naprawdę świetna :) /Aga

    http://arystokratkispodksiegarni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. No ciekawa jestem tych zagadek i tajemnic....

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger