wtorek, 9 lipca 2019

Mroczne szepty - Jo Macgregor

Tytuł: Mroczne szepty

Autor: Jo Macgregor

Wydawnictwo: Kobiece

Dawno nie czytałam thrillera medycznego, więc byłam naprawdę ciekawa tej książki. Przeczytałam, że historia tutaj opisana inspirowana jest prawdziwymi zdarzeniami i to jeszcze bardziej mnie zaintrygowało. Autorkę możecie kojarzyć z innych powieści, np. "Jej wysokość P." czy "Za głosem serca", dla mnie to pierwsze spotkanie z jej twórczością, więc z zainteresowaniem sięgnęłam po tę nowość.

Megan Wright jest psychoterapeutką. Podczas hipnozy jedna z jej pacjentek wyjawia, że jej ginekolog nieodwracalnie ją okaleczył i zrobił to bez jej zgody i wiedzy. Meg postanawia pomóc pacjentce, okazuje się też, że skrzywdzonych kobiet jest więcej. Doktor Trotteur to niebezpieczny szaleniec, jego sadystyczne praktyki są przerażające, zaczyna się prawdziwa walka z czasem. Jakie tajemnice odkryje Megan? Czy uda się jej powstrzymać bezkarnego ginekologa? Jakie będą tego konsekwencje?

Bardzo mi się spodobał pomysł na fabułę, bo jak dotąd nie czytałam innej książki o podobnej tematyce, więc to dla mnie coś nowego. Już na początku książki dowiadujemy się o mrocznych działaniach ginekologa, o tym jak bardzo krzywdzi kobiety. Lekarz powinien być godny zaufania, sam doktor Trotteur często powtarza, że "Doktor wie najlepiej...". Czy na pewno z każdym tak jest? To co robił było dla mnie przerażające, zresztą on sam też taki był, bo przez swój spaczony umysł tracił kontakt z rzeczywistością. Byłam ciekawa jak ta historia dalej się rozwinie, w pewnym momencie udało się autorce mnie zmylić, ale też zabrakło mi tutaj większego napięcia i większych zwrotów akcji. Pomimo ciężkiego i przerażającego tematu fabuła jest spokojna, nie ma dużego dynamizmu. Opiera się głównie na próbach powstrzymania lekarza, główna bohaterka za wszelką cenę chce go zdemaskować i znaleźć sprawiedliwość. On jednak jest sprytny i dobrze wie co ona planuje, sam też ma pewien plan. Czy to może się dobrze skończyć? Dla mnie zakończenie nie było jakieś wbijające w fotel, ale też nie mogę powiedzieć, że czuję się zawiedziona. Cała ta historia jednak mnie wciągnęła, z zainteresowaniem czytałam kolejne strony. Oprócz głównego wątku lekarza przeczytajcie tutaj także trochę o osobistych problemach Megan i o jej pracy, co jest ciekawym dodatkiem. Warto wspomnieć o tym, że akcja rozgrywa się w Republice Południowej Afryki, nie czytałam wielu książek, w których fabuła rozgrywałaby się w tym miejscu, więc to również było dla mnie interesujące.

Główna bohaterka to młoda psychoterapeutka, która stawia sobie za cel pomaganie innym ludziom. Wydaje się jej, że jest dobra w tym co robi, ale kiedy musi zmierzyć się z tak przerażającą sprawą trochę traci tej pewności siebie. Wcale się jej nie dziwię, bo zmierzenie się z takim przeciwnikiem jak doktor Trotteur jest naprawdę niebezpieczne i trudne. Megan ma również małe problemy ze swoją rodziną, a także ze swoim chłopakiem. W jej uporządkowanym życiu nie dzieje się ostatnio dobrze, musi zmierzyć się nie tylko z Trotteurem, ale także w własnymi emocjami i problemami. To odkrywanie prawdy robi się coraz bardziej niebezpieczne, ale Megan jest zdeterminowana i pewna, że musi coś z tym zrobić. Doktor Trotteur to bohater, który od początku wzbudza same negatywne odczucia. Nazywany jest potworem, szaleńcem i wcale się temu nie dziwię, bo to jak on się zachowuje i co robi wykracza poza granice normalności. Ma obsesję na punkcie idealności, jego poglądy są dziwne, a on jest przekonany, że ulepsza świat. Jest również przy tym sprytny i nie zawaha się niczego, byleby tylko osiągnąć swój cel. Poznajemy również innych bohaterów: rodzinę, przyjaciela i chłopaka Meg, pacjentów, lekarzy, ale nie będę o nich pisać, nie chcę za dużo zdradzać. Moim zdaniem autorka dobrze wykreowała swoich bohaterów, najciekawszym i jednoczenie najbardziej przerażającym jest doktor Trotteur, ale i pozostali są ciekawi.

Szybko czyta się tę książkę, bo została napisana lekkim i przystępny językiem. Nie ma tutaj wielu medycznych zwrotów, czasem pojawiają się zwroty afrykańskie, ale są one przetłumaczone. Słowniczek z tymi wyrazami znajduje się na końcu książki, dla mnie jednak wygodniejsze byłyby przypisy. Ciekawe jest to, że oprócz rozdziałów opisujących Megan są też takie, w których bliżej poznajemy doktora Trotteura, jego myśli i targające nim emocje. Spodobał mi się ten pomysł, strony poświęcone lekarzowi pozwalają nam lepiej wszystko zrozumieć. Rozdziały w tej książce nie są długie, a narracja jest trzecioosobowa.

"Mroczne szepty" to ciekawy thriller, który porusza trudny i przerażający temat. To historia, która potrafi wciągnąć, ale która nie ma w sobie większego napięcia i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Mimo tego jednak uważam, że jest intrygująca i warto sprawdzić czy się spodoba. Dla mnie była dobra, wzbudza również trochę emocji, jest mrocznie i ciekawie. Co tak naprawdę kryje się za zdaniem, które znajduje się na okładce: "Doktor wie najlepiej..."? Tego dowiecie się sięgając po tę książkę.

"Myślałam, że to ja mam rację. Ale teraz widzę, że się myliłam. Jesteśmy tym, co czynimy. Mnie to też dotyczy. I muszę z tym żyć."

"- Zrelaksuj się. Zrobię dla ciebie coś niezwykłego. A kiedy się obudzisz, będziesz perfekcyjna. - Ujmuje jedną z jej dłoni i delikatnie ją poklepuje. - Doktor wie najlepiej - dodaje."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni internetowej:
 



66 komentarzy:

  1. Tytuł wydaje się naprawdę ciekawy, zwłaszcza, że historia jest oparta na faktach. No i na plus, że opowiedziana została prostym językiem. Zaintrygowałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta historia inspirowana jest prawdziwymi wydarzeniami, więc to mnie chyba najbardziej zaciekawiło. :)

      Usuń
  2. jestem skłonna sięgnąć po ten tytuł! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciężki temat, a zarazem poruszający...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dla mnie tematyka tej książki też była ciężka, nie czytałam wcześniej podobnej.

      Usuń
  4. Rzeczywiście temat wydaje się bardzo ciężki-bardzo lubię takie klimaty ,do tego thriller ,a ten gatunek też bardzo lubię 😀
    Nie pozostaje mi nic innego jak przeczytać 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że książka może trafić w Twój gust jeśli lubisz takie klimaty. :)

      Usuń
  5. Zdecydowanie moje klimaty

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba się skuszę. Lubię takie mroczne historie. Jak nie ma dużo specjalistycznego słownictwa, to nie powinnam mieć problemu :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinnaś mieć problemu, naprawdę dobrze czyta się tę książkę. :)

      Usuń
  7. To moze być dobra książka i ciekawa dla zainteresowanych gatunkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. taki thriller to coś dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ze względu na tematykę chętnie sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko mi mówi, żeby schrupać tę powieść. Myślę, że dam jej szansę :) Zaciekawiłaś mnie tym tytułem ot co.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze, że dokładnie ta książkę opisałaś. Gdybym sięgnęła po nią w ciemno spodziewając się thrillera, byłabym strasznie zawiedziona. Teraz, wiedząc, że to po prostu fajna historia ale napięcia w niej próżno szukać, chętnie ją przeczytam - z zupełnie innym nastawieniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie liczyłam na trochę większe napięcie, ale też nie mogę powiedzieć, że to zła książka. Jednak potrafi też wciągnąć. :)

      Usuń
  12. Psychoterapeutka zawsze ciekawa :) Sięgam po takie książki, by się oderwać od rzeczywistości, zazwyczaj zdają egzamin. Dzięki Twojej recenzji, gdy mi się napatoczy w łapki, pewnie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię takie książki i chociaż zabrakło mi tutaj napięcia i zwrotów akcji to podobała mi się ta historia. :)

      Usuń
  13. Lubię gatunek, zaciekawił mnie temat, więc czemu nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka zbytnio nie w moim gatunku, ale może kiedyś skuszę się przeczytać. Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Oooo, może być naprawdę ciekawa! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnio zastanawiałam się nad tą książką, może jednak sięgnę po nią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się okaże, że przypadnie Ci do gustu. ;)

      Usuń
  17. Przystępny język, intrygujący mroczny temat. Zapowiada się rewelacyjnie. Mam wrażenie, że książka ma wszystko to, czego oczekuję od powieści tego gatunku. Chciałabym ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe, że to książka dla Ciebie. :)

      Usuń
  18. Także dawno nie czytałam książki z tego gatunku literackiego, ale ta zapowiada się mrocznie i intrygująco :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie moja tematyka, ale polecę siostrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli siostra lubi takie książki to jest szansa, że i ta się spodoba. :)

      Usuń
  20. Lubię thrillery, ale ten jakoś mi nie pasuje, raczej sobie odpuszczę

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaciekawiłaś mnie i to bardzo :) Zapisuję sobie tytuł i mam nadzieję, że szybko uda mi się przeczytać :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Tym razem propozycja zdecydowanie dla mnie- bardzo lubię thrillery medyczne. Pozycja zapisana :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Książka czeka u mnie w kolejce :)

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Tego typu książki chętnie czytam latem - lekkie, przyjemne, w sam raz, by się zrelaksować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tematyka nie jest łatwa, ale lekko i dobrze czyta się tę książkę. :)

      Usuń
  25. Zapisałam sobie i na pewno kiedyś sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Okładka bardzo intrygująca. A książka, jak piszesz też całkiem dobra :) chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się podobała, ale trochę żałuję, że nie było większego napięcia. :)

      Usuń
  27. what an amazing post. Do you like to follow each other?

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Masz nową obserwującą fankę :) Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Oj zdecydowanie coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobrze,że nie ma medycznych zwrotów :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Lubię od czasu do czasu sięgnąć po dobry thriller, więc chętnie skorzystam z Twojej rekomendacji.

    OdpowiedzUsuń
  32. Już zapisałam sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger