czwartek, 3 września 2020

Mrok przed świtem - Claire Contreras

Tytuł: Mrok przed świtem

Autor: Claire Contreras

Wydawnictwo: Kobiece

Cykl: Ciemność

Tom: 2

Ilość stron: 376

Pierwszą część przeczytałam już dość dawno i nie pamiętam z niej wszystkiego. Za to dobrze zapamiętałam zakończenie i byłam ciekawa kontynuacji, na którą trzeba było trochę poczekać. Chociaż nie wszystkie wydarzenia utkwiły mi w pamięci to jednak mi to nie przeszkadzało, bo w trakcie czytania drugiego tomu sporo rzeczy się wyjaśniło. Czy i ta część była równie ciekawa jak poprzednia?

Blake i Cole po raz kolejny zostali rozdzieleni, a ich miłość znów została wystawiona na próbę. Porwana kobieta nie ma wielkiej nadziei na ratunek, ale myśl o ukochanym dodaje jej sił. Cole próbuje odszukać Blake, ale okazuje się, że ich wrogowie nie odpuszczą, bo nie mają nic do stracenia. Czy uda się uratować Blake? Czy miłość tych dwojga pomoże im wydostać się z tego piekła?

Pamiętam, że poprzednia część zakończyła się w takim momencie, że z niecierpliwością oczekiwałam na kolejny tom. Byłam ciekawa jak zakończy się ta historia i jaka jest prawda dotycząca bohaterów. Wszystko zostaje wyjaśnione w kontynuacji i wreszcie moja ciekawość została zaspokojona. W tej części ponownie spotykamy tych samych bohaterów, pojawia się również kilku nowych. Znów mamy kilka tajemnic, pojawia się niepewność co do dalszych losów Blake i Cole'a, chociaż samego zakończenia można się domyślić. Muszę przyznać, że bardziej podobał mi się poprzedni tom, ale nie oznacza to, że ten był zły. Ten również mnie wciągnął, ale mam wrażenie, że w poprzednim działo się więcej nieprzewidywalnych sytuacji. Co prawda nie pamiętam wszystkiego, bo czytałam pierwszą część już dawno temu, ale pamiętam, że wzbudziła we mnie więcej emocji. Mimo tego jednak dobrze czytało mi się tę książkę i w końcu wszystkie sekrety zostały ujawnione. Obie części opowiadają głównie o miłości, ale znajdziecie tu również dodatkowe wątki, które sprawiają, że to nie jest typowy romans. W kontynuacji więcej jest scen erotycznych, ale nie są bardzo długie i przytłaczające. To przede wszystkim historia miłości, która została wystawiona na wiele prób. To opowieść o sile miłości, o skomplikowanej przeszłości, a także o przyjaźni i wybaczeniu. Po przeczytaniu pierwszego tomu będziecie na pewno chcieli wiedzieć co będzie dalej, dlatego polecam zaopatrzyć się od razu w dwie części. Chociaż ta podobała mi się troszkę mniej to jednak też potrafiła mnie wciągnąć i miło spędziłam z nią czas.

Większość bohaterów znałam z poprzedniej części, a niektórych poznałam dopiero w kontynuacji. Relacja Blake i Cole'a została ciekawie przedstawiona, długo musieli walczyć o swoje szczęście, a i tak ich miłość zostaje znów wystawiona na próbę. Blake została porwana, nikt nie wie gdzie ona się znajduje, a jej oprawcy nie zamierzają jej wypuszczać. Cole nie radzi sobie z zaistniałą sytuacją, nie ma pojęcia gdzie szukać ukochanej i kto mógłby mu pomóc. Ciekawa byłam ich losów i tajemnic z ich przeszłości, więc z zainteresowaniem czytałam kolejne strony. Jednak w tej części bohaterowie czasami troszkę mnie irytowali. Rozumiem, że to co ich spotkało miało duży wpływ na ich życie, że sporo przeszli i że trudno byłoby im o tym zapomnieć, ale trochę denerwowało mnie czytanie o Cole'u wiecznie pytającym Blake czy wszystko w porządku i o jej częstych atakach płaczu. Takie sytuacje były zbyt częste i trochę przesadzone, ale to nie zmienia faktu, że chociaż bohaterowie czasem trochę mnie denerwowali to jednak ich polubiłam. Postacie drugoplanowe również są ciekawe, bardzo podobają mi się relacje łączące bohaterów, ich przyjaźnie i związki. Miło spędziłam czas czytając o ich losach, zakończenie było przewidywalne, ale dla mnie także satysfakcjonujące.

Styl pisania autorki jest lekki, dzięki czemu książkę dobrze i szybko się czyta. Nie ma tu zbędnych opisów, historię poznajemy dzięki narracji pierwszoosobowej. Czasem narratorką jest Blake, a czasem to Cole opowiada o rozgrywających się wydarzeniach.

"Mrok przed świtem" to ciekawa kontynuacja, w której również pojawiają się tajemnice, ale wszystko na koniec zostaje tu wyjaśnione. Chociaż pierwsza część podobała mi się trochę bardziej to jednak ta również mnie wciągnęła i przyjemnie spędziłam czas z tą książką. To historia o miłości, która wiele musiała znieść. To także powieść o przyjaźni, o wybaczeniu, o zaufaniu. Dodatkowe wątki sprawiają, że jest jeszcze ciekawiej. Trochę szkoda, że to już koniec historii Blake i Cole'a, ale z drugiej strony myślę, że kolejna część nie jest już potrzebna. Warto sprawdzić czy i Wam się ten cykl spodoba.

"Ten, kto powiedział, że czas leczy rany, najwyraźniej nigdy nie kochał ani nie doznał straty."


Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni internetowej Tania Książka, w której znajdziecie wiele ciekawych książek dla kobiet.   


 

73 komentarze:

  1. Nie znam ani pierwszej części, ani drugiej, ale opis brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie części są ciekawe, ale pierwsza jednak bardziej mnie wciągnęła. ;)

      Usuń
  2. Tom pierwszy jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten tytuł kojarzy mi się trochę ze "Zmierzchem", ale książka wydaje się intrygująca.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie kojarzę pierwszej części chyba o niej nie słyszałam. Może kiedyś sprawdzę ten cykl.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo zainteresowała mnie ta seria:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe... ostatnio jednak mam jakąś taką chęć na polskich autorów ale w końcu rok jest długi i mogę znowu mieć chęć tylko na zagraniczne książki. Zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto sprawdzić, może seria przypadnie Ci do gustu. ;)

      Usuń
    2. Tak, zastanowię się. :)

      Usuń
  7. Cieszę się, że kontynuacja powieści okazała się być ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko się wyjaśniło, czekałam na te odpowiedzi. ;)

      Usuń
    2. Super. Bardzo mnie to cieszy :)

      Usuń
  8. Wydaje się bardzo ciekawa :) muszę przeczytać pierwszy tom ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem czy przeczytam -historie o miłości nie są moimi ulubionymi...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj oprócz miłości są też inne wątki, ale rozumiem. ;)

      Usuń
  10. Nie czytałam pierwszej części, więc wszystko przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. yyyyy to niestety nie dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakoś do tego typu literatury mnie nie ciągnie i nigdy nie ciągnęło - to chyba geny :)

      Usuń
    2. Nie każdy lubi takie książki. Co czytelnik to inny gust. :)

      Usuń
  12. Nie słyszałam o tej serii, ale może kiedyś dam szansę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Tom drugi mnie zaciekawił, ale najpierw muszę przeczytać pierwszy :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Jeśli lubi takie książki to może się jej spodobać. ;)

      Usuń
  15. kurczę, muszę się wciągnąć w ten cykl ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba nie mój klimat tym razem, a lista książek do przeczytania taaaaka długa! ;) Ale za to przepiękny jest ten cytat na końcu, bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  17. Najpierw bym musiała poznać początek tej historii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie lepiej jest zacząć od pierwszego tomu. ;)

      Usuń
  18. Lubię sekrety, intrygi i te sprawy. Chętnie nadrobię pierwszy tom i zobaczę co w trawie piszczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi pierwszy tom podobał się bardziej, ale czytałam różne opinie i niektórzy bardziej polecają drugi. ;)

      Usuń
  19. Nie znam jeszcze tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mnie z kolei bardziej podobał się ten tom. I Cole mnie denerwował, ale tym swoim "kochanie". Nie wiem dlaczego, ale w jego ustach to słowo tak mnie irytowało. Odniosłam wrażenie, ze na nim te wszystkie wydarzenia nie robiły właśnie do końca jakiegoś wrażenia psychicznego xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się wydawało, że dość lekko podchodził do tego wszystkiego. No i ogólnie trochę oboje mnie irytowali. :D W pierwszej części moim zdaniem działo się więcej i dlatego bardziej mi się spodobała. ;)

      Usuń
  21. Faktycznie to bardzo fajna seria :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubię serie w takich klimatach. Człowiek ma okazję faktycznie się oderwać od rzeczywistości. Serii nie znam , ale chętnie poznam się znią blizej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz takie klimaty to seria powinna Ci się spodobać. ;)

      Usuń
  23. Czasem tak jest, że autor tak dużo pomysłów wyleje w pierwszym tomie, że na drugi nie wystarcza 😉 nie znam tych książek, ale prezentują się ciekawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W drugim tomie też się działo, ale to jednak w pierwszej części było ciekawiej. ;)

      Usuń
  24. Chyba jednak nie dla mnie :) może kiedyś... ale to musze zacząć od pierwszej części ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej serii zdecydowanie lepiej jest zacząć od pierwszego tomu. ;)

      Usuń
  25. nie znam tych książek, ale zapowiada się interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie kojarzę tych książek ani autorki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś wpadnie Ci ta seria w ręce i poznasz twórczość autorki. ;)

      Usuń
  27. Ja chętnie sprawdzę, czy to cykl dla mnie, ale musiałabym wygospodarować trochę czasu i zacząć właśnie od początku, czyli pierwszego tomu.

    OdpowiedzUsuń
  28. Brzmi intrygująco :))
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  29. W ogóle nie kojarzę autorki, ale zachęciłaś mnie i myślę, że chętnie poznam jej twórczość. Recenzja bardzo mi się podoba. Zapisuję tytuł i znajdę wcześniejsze. Oby w bibliotece mieli, haha.
    Pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że znajdziesz tę serię w bibliotece, a jak nie to pewnie jest na Legimi. ;)

      Usuń
  30. Nie czytałam jedynki, może kiedyś po nią sięgnę ale na pewno nie w najbliższym czasie. Romansidełka fajne na rozluźnienie ale na razie mam co czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest typowy romans, nawet wątek kryminalny się znajdzie. ;)

      Usuń
  31. Nie czytałam pierwszej części, ale myślę że mogłaby mi się spodobać. Twoja recenzja zachęca do przeczytania tej książki :) Zapisuję sobie tytuł na długie jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zachęciłam, bo to naprawdę ciekawa seria. ;)

      Usuń
  32. Serią raczej nie dla mnie ale fanom autorki pewnie się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Przyznam się szczerze, że nie kojarzę serii.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger