wtorek, 4 maja 2021

Psoriasis Vulgarna - Arkadiusz Kasprzak

Tytuł: Psoriasis Vulgarna

Autor: Arkadiusz Kasprzak 
 
Wydawnictwo: Ridero 
 
Ilość stron: 288

Łukasz Wilk jest młodym mężczyzną chorującym od dziecka na łuszczycę. Z powodu wielu kompleksów i braku poczucia własnej wartości ciężko jest mu ułożyć sobie życie. Przez ciągłe leczenie i częste hospitalizacje czuje się coraz bardziej zniechęcony i zrezygnowany. Los jednak daje mu szansę na zmianę swojego życia. Łukasz poznaje tajemniczą Lucy, która stara się mu pomóc zaakceptować samego siebie i powstrzymać chorobę. Czy młody mężczyzna wykorzysta tę szansę i odmieni swój los?

Muszę przyznać, że to pierwsza książka opowiadająca o łuszczycy, którą przeczytałam i nie żałuję. Niestety nadal wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak wygląda ta choroba i jak przebiega. Wciąż niektórzy uważają, że łuszczycą można się zarazić, a osoby zmagające się z tą choroba wielokrotnie są odbierani jako ci gorsi albo inni. Autor dzięki swojej książki stara się jak najwięcej powiedzieć o tej chorobie, próbuje zwiększyć świadomość ludzi. Historia Łukasza jest fikcją, ale autor sporo sytuacji zaczerpnął z własnego doświadczenia, bo też choruje na łuszczycę. Czytając tę książkę odczuwałam różne emocje. Często było mi przykro, że osoba dotknięta tą chorobą musi mierzyć się z taką nietolerancją i negatywną reakcją społeczeństwa. Drwiny, odrzucenie to tylko niewielka tego część. Do tego dochodzą problemy z pracą, problemy w szkole, w kontaktach z innymi. Wszystko to oddziałuje na psychikę osoby chorej, która często przez to traci poczucie własnej wartości, czuje się nic nie warta i nie potrafi normalnie żyć. Obawia się reakcji innych, nie wierzy w siebie i czuje się niepewnie. Bardzo ważne jest wsparcie innych osób, a nie każdy takie otrzymuje. Chociaż wiedziałam czym jest łuszczyca to nie wiedziałam jak przebiega ta choroba i jak to wygląda z perspektywy osoby chorej. Dzięki tej książce wiem już więcej i mam nadzieję, że coraz więcej osób zostanie bardziej uświadomionych w tym temacie. W ciekawej fikcyjnej fabule udało się autorowi przemycić wiele ważnych informacji.

Główny bohater opowiada nam w tej książce o swoim życiu. O swoich problemach, o chorobie, o bezsilności. Ten młody mężczyzna od dzieciństwa choruje na łuszczycę i wiele już przeszedł. Spotykał się często z odrzuceniem, czuł się gorszy, a jego poczucie własnej wartości jest niemal zerowe. Częste wizyty w szpitalu jeszcze bardziej zniechęcają go do jakiegokolwiek działania. Jednak w jego życiu pojawia się Lucy, która próbuje odmienić jego życie. Jej wsparcie i wiara powodują, że Łukasz odnajduje swoje pasje, stara się zatrzymać chorobę, ale ciężko jest mu przestać się wstydzić i uwierzyć w samego siebie. Poznajemy tutaj także rodzinę i znajomych Łukasza, czytamy o jego codziennym życiu, o pracy, relacji z Lucy. Muszę przyznać, że udało się autorowi w pewnym momencie mnie zaskoczyć i wywołać jeszcze większe emocje. Pewne wydarzenie sprawiło, że było mi przykro i na pewno długo zostanie mi w pamięci. Nie mogę jednak za wiele zdradzić, sami przekonajcie się co mam na myśli. Z zainteresowaniem czytałam tę książkę i Wam również ją polecam. 

Narratorem w książce jest Łukasz. Opowiada nam o swoim życiu, dzięki czemu dowiadujemy się jak wygląda życie osoby chorej na łuszczycę z jej perspektywy. Styl pisania autora jest lekki, książkę czyta się bardzo szybko. Znalazłam w niej kilka błędów, ale można przymknąć na to oko, bo całość jest naprawdę warta poznania. 

"Psoriasis Vulgarna" to książka poruszająca ważny temat jakim jest łuszczyca. Uświadamia i przekazuje różne informacje w przystępny i lekki sposób. Chociaż jest to fikcja to jednak znajdują się tutaj także osobiste doświadczenia autora. Moim zdaniem warto ją przeczytać i dowiedzieć się więcej o tej chorobie z innej perspektywy. Może wzbudzić różne emocje, pomaga lepiej zrozumieć wiele spraw. Historia głównego bohatera jest nie tylko ciekawa, ale również pouczająca. Warto ją poznać.

"Trwając w związku z niewłaściwą osobą, człowiek czuje się jeszcze bardziej samotny, niż gdyby był  sam, i jeszcze bardziej wyobcowany niż wśród obcych ludzi. Więc pamiętaj: nigdy nic na siłę."

"Łuszczyca dotyka nie tylko ciało, ale i duszę człowieka."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorowi.

68 komentarzy:

  1. Lubię książki, które uczą właśnie tolerancji i uważam, że powinno być ich jak najwięcej. Niestety ciągle wielu ludzi jest odtrącanych z inność, choroby, niepełnosprawności. Super, że książka daje trochę wiedzy o łuszczycy. Przyznam, że sama o niej niewiele wiem i z chęcią bym poczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam. Zdecydowanie takich książek powinno być więcej, ja też wcześniej niewiele wiedziałam o łuszczycy.

      Usuń
  2. O tej chorobie słyszałam, ale chyba nigdy nie zetknęłam z kimś chorym, to musi być rzeczywiście duży problem, na pewno książka warto przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat rzeczywiście bardzo ważny i warto więcej wiedzieć o tej chorobie. W wolnej chwili przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna ta książka wzbudza moje zainteresowanie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w rodzinie kogoś, kto żyje z tą chorobą. Chętnie przekonam się, jak została ona przedstawiona w tej książce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dowiedzieć się więcej na ten temat, dzięki książce jest to możliwe.

      Usuń
  6. W społeczeństwie, wogule jest niska wiedza medyczna - wiele osób ,szuka informacji na temat chorób w internecie, co może być niebezpieczne.
    Nie wiem czy nie jestem za wrażliwa na taką lekture - pewnie płakałabym ,przy czytaniu...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto sprawdzić, chociaż przyznaję, że książka ma wzruszające momenty.

      Usuń
  7. Ciekawy temat
    Pozdrawiam
    http://artidotum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. To już któraś pozytywna recenzja, a jak wciąż się nie mogę zdecydować... czytać, nie czytać...?

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka zbytnio mnie nie zaciekawiła, ale na pewno znajdzie swoich czytelników :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z tym drugim cytatem...

    OdpowiedzUsuń
  11. Temat ważny, o którym cały czas zbyt mało się mówi. Tytuł zanotowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem czy odbierzesz tę książkę podobnie.

      Usuń
  12. W sumie niewiele wiem o tej chorobie... Chętnie przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też niewiele wiedziałam, teraz już wiem więcej. ;)

      Usuń
  13. Ciekawe :) Dzięki takim książka zaczynam rozumieć różne choroby jaki maja wpływ na ludzi nie tylko pod katem medycznym .

    OdpowiedzUsuń
  14. Podziwiam cię, ja szybko bym się do tej książki zniechęcił, takie książki ciężko mi się czyta.

    OdpowiedzUsuń
  15. Może być ciekawa, moja babcia na to chorowała, ale nigdy nie znałam relacji o chorowaniu ze strony kogoś młodego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam przeczytać tę książkę, sporo można się z niej dowiedzieć.

      Usuń
  16. to na pewno wartościowa lektura

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka na pewno porusza ważny temat, lecz mimo wspomnianej przez Ciebie lekkości pióra na razie wolę typowo rozrywkowe lektury.

    OdpowiedzUsuń
  18. Z Twojej recenzji mogę zrozumieć, jak przygnębiony czuł Łukasz. Czuję też, że smutek wisi głęboko z powodu odrzucenia, które zawsze otrzymywał od lat.
    Chcę przeczytać książkę, o której opowiada Łukasz bezpośrednio. Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto ją przeczytać, może uda się ją poznać. ;)

      Usuń
  19. Bardzo ciekawa recenzja, przeczytałabym tę książkę, bo niewiele wiem o łuszczycy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wiedziałam mało i dlatego zdecydowałam się na tę książkę. ;)

      Usuń
  20. Nie czytałam o tej książce aż do dziś, ale myślę, że dałabym jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. widziałam już kilka razy okładkę tej książki, ale nie zagłębiałam się w jej opis. Dobrze, że powstają takie książki. Szkoda jednak, że wiele osób, które wyszydzają innych ze względu na wygląd raczej po nią nie sięgną, nie ta mentalność:( Ale warto podejmować ryzyko dotarcia chociaż do wąskiego grona odbiorców!
    Nie wykluczam, że po książkę sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Ważne, że już sporo osób dzięki tej książce dowiedziało się czegoś więcej o łuszczycy.

      Usuń
  22. Czytam książki o różnych chorobach i jak trafię na nią to chętnie przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  23. Dobrze, że powstała taka książka. Mam w rodzinie osobę, która żyje z łuszczycą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki tej książce będziesz mogła dowiedzieć się więcej o tej chorobie.

      Usuń
  24. Temat warty uwagi. Nie wiem co to za problem bo nie mam go ale chętnie się dowiem, bo wiem, że wielu młodym osobom przydałby się lek na tą chorobę.

    OdpowiedzUsuń
  25. Temat na pewno ważny i warty uwagi. Jednak nie mam w planach tej książki, bo jakoś mnie do niej nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpowiedzi
    1. Przykro mi... Polecam zapoznać się z historią głównego bohatera, może w czymś pomoże.

      Usuń
  27. niestety ludzie zamiast poczytać to powtarzają te bzdury o niektórych chorobach jak właśnie łuszczyca. Najgorsze jest to, jak np rodzice mówią dzieciom "z nim się nie baw bo jeszcze się rozchorujesz" to straszne i to potrafi złamać człowieka. To na pewno bardzo uświadamiająca książka. Dzięki za polecenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, dlatego jestem zdania, że powinno być więcej takich książek.

      Usuń
  28. Myślę, że książka ta może być naprawdę wartościowa. Osoba z bliskiego otoczenia ma łuszczycę. Na przestrzeni lat spotkała się z wieloma opiniami, stereotypami itp., które są naprawdę krzywdzące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak główny bohater książki. Chociaż to fikcja to jednak autor sporo zaczerpnął z własnego doświadczenia.

      Usuń
  29. Okładka niepokojąca..... co do książki pomyślę ;) dzieki za wnikliwą recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niepokojąca, ale idealnie pasuje do tej historii. ;)

      Usuń
  30. Oj.... chyba nie chcę czytać o takiej chorobie... okładka niezwykle przykuwa wzrok

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetne cytaty i przyznajęnietuzinkowy temat na motyw książki- jak trafi mi w ręce przeczytam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie czytałam książki opowiadającej o tym temacie. ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger