poniedziałek, 22 listopada 2021

Dziecięcy kram - Daniel Radziejewski

Tytuł: Dziecięcy kram

Autor: Daniel Radziejewski

Wydawnictwo: Novae Res

Ilość stron: 423

Sięgnęłam po tę książkę, bo jak to często bywa - zaintrygował mnie jej opis. I od razu muszę przyznać, że opis nie przygotował mnie na to co dostałam. A dostałam świetną, wciągającą powieść, od której ciężko było mi się oderwać! 

Klara Silva odziedziczyła po swoich bliskich nietypową przypadłość jaką jest widzenie duchów. Już jako dziecko miała z nimi styczność. Kiedy miała dziesięć lat straciła w tragicznych okolicznościach matkę, a jej ojciec zniknął bez śladu. Po wielu latach Klara samotnie wychowuje syna i szuka jakiegokolwiek śladu swojego ojca. Dziwny zbieg okoliczności sprawia, że zaczyna pracę w sklepie z używaną odzieżą i zabawkami "Dziecięcy kram". Sklep prowadzi tajemniczy Alonso Bastos, który skrywa wiele mrocznych sekretów. Klara z pomocą blogerki śledczej próbuje odkryć ślady prowadzące do jej ojca. Obie jednak nie podejrzewają z jakim koszmarem będą musiały się zmierzyć...

Gdy zaczynałam czytać tę książkę to nie spodziewałam się, że będzie to jedna z ciekawszych jakie ostatnio czytałam. Co prawda prolog zapowiadał bardzo interesującą fabułę, ale dopiero późniejsze rozdziały wciągnęły mnie tak bardzo, że ciężko się było oderwać od lektury. Od razu mogę zdradzić, że jest to książka nietypowa, troszkę też dziwna, ale przede wszystkim mroczna, ogromnie klimatyczna i po prostu bardzo dobra! Czytałam ją z zapartym tchem, niepokój nie odpuszczał nawet przed chwilę. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie jest to lektura dla każdego, bo tutaj rzeczywistość miesza się ze zjawiskami paranormalnymi (duchy), ale jeśli lubicie dreszczyk grozy to dajcie jej szansę. Książka zaklasyfikowana jest jako thriller, ale mamy tutaj także trochę horroru, co akurat mi bardzo się podobało. Książki z takim motywem jak psychopaci często mnie bardzo szokują, ale lubię po nie sięgać, bo dostarczają mi wiele emocji. I tak też było w przypadku tej powieści. Wzbudziła niepokój i wiele innych emocji, szokowała i przerażała. Co prawda troszkę domyślałam się o co chodzi ze sklepem, ale nie domyśliłam się wszystkiego, więc i tak udało się autorowi mnie zaskoczyć (i to nie raz). Historia Klary ogromnie mnie wciągnęła, a to co ją spotkało naprawdę przerażało. To nie tylko opowieść o duchach, o przerażającym zachowaniu ludzi, ale także o przeszłości, która jest klątwą bohaterów, o poszukiwaniu swojej drogi, o tym jak łatwo dać się zmanipulować. Autor stworzył niebanalną i intrygującą historię, która na pewno na długo pozostanie w mojej pamięci. Teraz ciekawa jestem innych książek napisanych przez autora, więc z pewnością nadrobię zaległości. "Dziecięcy kram" to w mojej ocenie książka nieodkładalna, bo tak bardzo jest się ciekawym co będzie dalej. 

Klara Silva pochodzi z Brazylii. Sama wychowuje pięcioletniego synka, który jest jej oczkiem w głowie. Kobieta nie ma stałego miejsca zamieszkania, nie ma pracy i ciężko wiąże koniec z końcem. Jednak zbieg okoliczności sprawia, że dostaje szansę na lepsze życie, ale czy na pewno? Zaczyna pracę w sklepie "Dziecięcy kram", otrzymuje mieszkanie i wydaje jej się, że wszystko powoli zaczyna się układać. Jednak to dopiero początek jej koszmaru. Kobieta coraz częściej widzi duchy i nie ma pojęcia czego od niej chcą. W dodatku jej elegancki i szarmancki szef Alonso Bastos coraz dziwniej się zachowuje. Okazuje się, że skrywa bardzo mroczne oblicze, które przeraża i szokuje. W międzyczasie kobieta stara się również rozwiązać zagadkę zniknięcia ojca. Z pomocą przychodzi jej blogerka śledcza Lucimara. Obie nie zdają sobie sprawy w co się wplątały... Muszę przyznać, że śledziłam losy Klary z dużym niepokojem. To co ją spotykało było szokujące, ale jednocześnie wciągające. Polubiłam obie bohaterki, ale to twardo stąpająca po ziemi Lucimara zdobyła moją większą sympatię. Za to Alonso Bastos był dla mnie ogromną zagadką i tak jak głównej bohaterce tak i mi ciężko było go rozgryźć. Razem z nim mieszkał również jego pracownik Lucas, którego było mi często szkoda. To zagubiony mężczyzna, któremu brakowało odwagi, aby zawalczyć o samego siebie. Tutaj każdy z bohaterów ma do odegrania ważną rolę i o każdym czytałam z dużym zainteresowaniem. Chciałabym napisać o nich jeszcze więcej, ale nie chcę zdradzać za dużo. Wspomnę jeszcze tylko o tym, że na pewno nie będziecie się z nimi nudzić i zapewnią Wam sporo wrażeń. 

Styl pisania autora przypadł mi do gustu. Jest lekki, książę czyta się błyskawicznie. Jeśli pojawiają się jakieś opisy to nie są według mnie męczące, są dopełnieniem wciągającej fabuły. Mamy tutaj głównie narrację pierwszoosobową, w której narratorką jest Klara, ale czasem też pojawia się trzecioosobowa, kiedy rozdział dotyczy innego bohatera. Nie da się nie wspomnieć o klimacie jaki stworzył autor. Mamy tu Brazylię, biedniejsze dzielnice i mały sklepik na odludziu. Jest mrocznie i niepokojąco. Łapałam się na tym, że czasem wydawało mi się jakbym czytała nie o współczesnych czasach, a o tych troszkę bardziej odległych. Dla mnie jest to akurat plus, bo to znaczy, że dałam się całkowicie pochłonąć fabule.

"Dziecięcy kram" to bardzo dobra książka, o której długo będę pamiętać. Jest oryginalna, może też trochę dziwna, ale na pewno też wciągająca i ogromnie intrygująca. Często mnie szokowała i przerażała, dlatego też bardziej komfortowo czułam się czytając ją w ciągu dnia. ;) Polecam tę książkę osobom lubiącym takie nietypowe klimaty, którym nie przeszkadzają zjawiska nadprzyrodzone w fabule. Mnie bardzo wciągnęła i to do tego stopnia, że ciężko mi było ją odłożyć. Teraz chcę nadrobić pozostałe powieści autora. 

"Przypomina mi się pewne popularne powiedzenie, które u mnie działa zupełnie na odwrót. Po burzy nie wstaje słońce. U mnie po krótkotrwałym słońcu nastaje burza."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:
 

 

68 komentarzy:

  1. Mroczny klimat, duchy i wciągająca fabuła? Już mis ie podoba. Czuję, że to będzie coś dla mnie <3 Akurat uwielbiam wątki paranormalne w powieściach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj koniecznie, to książka ze świetnym klimatem i intrygują fabułą. ;)

      Usuń
  2. Dla mnie jest to Jedna z najlepszych książek, jakie czytałam w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasami lubię sięgać po takie dziwne, oryginalne książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To daj szansę tej. ;) Myślę, że się nie zawiedziesz.

      Usuń
  4. Ten tytuł mam już od dawna zanotowany :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Już chyba kiedyś słyszałam o tej powieści, ale jakoś mnie do niej nie ciągnie, więc sobie ją odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, choć uważam, że warto ją poznać. ;)

      Usuń
    2. Wierzę, ale póki co jestem w zupełnie innych rejonach literatury i mam poczucie, że ta książka nie trafiłaby do mnie tak jak powinna.

      Usuń
  7. Czytałam już tyle sprzecznych opinii na jej temat, że nie ma innej opcji - muszę po nią sięgnąć. Wydaje mi się, że powinna trafić w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Tobie również się spodoba. ;)

      Usuń
  8. Cieszę się, że usłyszałam o tej książce na twoim blogu, bo do tej pory nie miałam ki temu okazji, a zapowiada się dobra książka.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to jest bardzo dobra książka, którą warto poznać. ;)

      Usuń
  9. jak thriller to chętnie sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Na razie nie mam jej w planach, ale nie mówię nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czuję, że warto sięgnąć po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam o tej książce. Mam ją w najbliższych planach czytelniczych :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fabuła wygląda na ciekawą 😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Patrząc na okładkę nie myślałam, że będzie aż tak dobra :) Zapisuję tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  15. okładka jest niesamowicie dziwna i przez to ciekawa i rzucająca się w oczy - fabuła też interesuje

    OdpowiedzUsuń
  16. Przekonałaś mnie tym, że to intrygująca książka. Po recenzji wnoszę, że jest to wciągająca historia z dziećmi w tle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci też odgrywają tu ważną rolę, ogólnie cała fabuła intryguje. ;)

      Usuń
  17. Już okładka jest dziwnie niepokojąca. Niestety nie czytuję nic strasznego, ale cieszę się, że Tobie książka tak bardzo przypadła do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  18. zachęcająca recenzja :) dzięki za polecenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może również będziesz zadowolona z lektury. ;)

      Usuń
  19. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała recenzja Kochanie :) Bardzo zaciekawia! Wygląda na to, ze to książka jak najbardziej dla mnie :) Uwielbiam takie klimaty i wątki paranormalne, dla mnie to zawsze brzmi interesująco :) Na pewno historia przypadnie mi do gustu :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ta książka może Ci się spodobać. ;)

      Usuń
  20. Zaciekawiła mnie jej oryginalność, a ostatnio brakuje mi takich lektur. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Skoro to jedna z ciekawszych ksiażek jakie ostatnio czytałaś to też muszę się skusić. Intrygująca okładka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie jest oryginalna i warta poznania. ;)

      Usuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie przepadam za thlireami ale recenzja fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Brzmi ciekawie i chyba się skuszę, mimo tego, że zazwyczaj książki tego wydawnictwa nie przypadały mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Już kilka razy po sieci mi się przewinęła ta okładka. Lubię mroczne klimaty, więc daje jej szansę!

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam tego typu klimaty w książkach
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  27. Pierwszy raz słyszę o takim tytule ale już jestem mocno zainteresowana!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger