wtorek, 22 lutego 2022

Zaginieni - Marcel Moss

Tytuł: Zaginieni

Autor: Marcel Moss

Wydawnictwo: Filia 

Cykl: Echo 

Tom: 2

Ilość stron: 348


"Zaginieni" to kontynuacja powieści "Utraceni", na którą czekałam z niecierpliwością. Jak już wielokrotnie wspominałam - po książki autora sięgam w ciemno, więc i tym razem się nie zawiodłam. To dobra kontynuacja i kolejna publikacja autora, po której od razu mam ochotę sięgnąć po następną część. 

Gabriela i Rafał spędzają romantyczny weekend nad jeziorem, ale ich szczęście nie trwa długo. Zostają napadnięci, a Rafał nagle znika. Wszyscy podejrzewają narkomana Jacka, który od lat miał konflikt z Rafałem. Jacek zostaje uznany za winnego zabójstwa młodego chłopaka. Po latach wychodzi na wolność i zgłasza się do Agencji Poszukiwań Osób Zaginionych "Echo", którą prowadzą Igi i Sandra. Jacek jest przekonany, że ktoś go wrobił, a Rafał żyje i się ukrywa. Ignacy i Sandra próbują poznać prawdę, chociaż nie jest to łatwe. Nikt nie jest z nimi szczery i wydaje się, że każdy coś ukrywa. Co się stało z Rafałem? Czy naprawdę jeszcze żyje? 

"Zaginieni" to kontynuacja, w której główny wątek jest odrębną i nową historią. Jednak wątki poboczne takie jak problemy rodzinne bohaterów są kontynuowane, dlatego polecam zacząć ten cykl od początku. To kolejna dobra książka, którą czyta się błyskawicznie i z dużym zainteresowaniem. Historia Gabrieli i Rafała bardzo mnie wciągnęła i do samego końca nie wiedziałam co się stało tej tragicznej nocy nad jeziorem. Mamy tutaj także kontynuację wątku dotyczącego siostry Sandry, który również był dla mnie bardzo ciekawy. Kolejny raz udało się autorowi mnie zmylić. Kiedy już myślałam, że domyślam się zakończenia okazywało się, że jest inne niż sądziłam. Pojawiają się tutaj zaskoczenia, jest sporo tajemnic i niewiadomych. A samo zakończenie? Po raz kolejny Marcel Moss tak zakończył książkę, że od razu chce się poznać ciąg dalszy i z niecierpliwością czekam na następną część. Cykl "Echo" opowiada głównie o zaginięciach, o nadziei, że bliscy się odnajdą, ale też nie brakuje tutaj sekretów i kłamstw. Wszystko to tworzy naprawdę ciekawą historię, która wciąga już od pierwszych stron. Jeśli nie znacie jeszcze książek autora to polecam, można zacząć właśnie od tego cyklu, który zdecydowanie wart jest poznania. Niestety takich zaginięć jak te przedstawiane przez autora jest mnóstwo. Jest coraz więcej książek z takim motywem i chociaż często jest to trudna tematyka to jednak takie powieści są chętnie czytane. I ten cykl również warto poznać, bo nie tylko wciąga, ale też w pewnych momentach może skłonić do pewnych refleksji.

Po raz kolejny spotykamy Igiego i Sandrę, którzy prowadzą Agencję "Echo". Pomagają odnaleźć zaginionych, bo oni również doświadczyli utraty bliskich osób i wciąż mają nadzieję na ich odnalezienie. Tym razem ich klientem jest Jacek Kaftan, który niedawno wyszedł z więzienia. Zapewnia, że nie zabił wtedy nad jeziorem Rafała i na pewno stał się ofiarą jakiegoś spisku. Sandra i Ignacy udają się do jego rodzinnej wsi w poszukiwaniu prawdy. Tam poznają Gabrielę (byłą dziewczynę Rafała, z którą był w noc zaginięcia) oraz jego znajomych i wrogów. Każdy z nich wydaje się podejrzany, a nikt z nich nie chce zdradzić całej prawdy. Okazuje się jednak, że ta prawda jest bardziej złożona i też szokująca. Wspominałam chyba podczas recenzji poprzedniej części, że polubiłam dwójkę głównych bohaterów. Ignacy i Sandra to świetny duet, o którym chętnie czytam. Oboje dużo przeszli, ale nie poddają się i wspierają się nawzajem. Pozostali bohaterowie również są intrygujący. Wątek siostry Sandry, czyli Leny również się tutaj pojawia i muszę przyznać, że nie spodziewałam się, że musiała przejść przez coś tak okropnego. Każdy z bohaterów jest inny i każdy wnosi coś do fabuły. Są ciekawie wykreowani i ja z zainteresowaniem śledziłam ich losy. 

Bardzo lubię styl pisania autora. Jest naprawdę lekki, nie ma tu zbędnych opisów i niepotrzebnych wątków. Narracja jest trzecioosobowa. Książkę czyta się błyskawicznie, podoba mi się jej klimat i to, że nie chce się jej odkładać, bo jest się ciekawym co będzie dalej. 

"Zaginieni" to bardzo dobra kontynuacja, którą czyta się z dużym zainteresowaniem. Nie nudzi nawet przez chwilę, zaskakuje i wciąga od początku. Historia bohaterów jest przemyślana i intrygująca, ja z niecierpliwością czekam na kolejną część. Autor porusza w swoich książkach ważne i trudne tematy, ale zdecydowanie warto po nie sięgnąć. Kolejna powieść Marcela Mossa, która mnie nie zawiodła. 

"Jedni dobrowolnie ukrywają się przed światem. Inni nie mają wyboru..."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



40 komentarzy:

  1. Mam jeszcze do nadrobienia pierwszą część, ale na pewno przeczytam obie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie są świetne, ja już czekam na kolejną. ;)

      Usuń
  2. Muszę najpierw nadrobić pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze nic tego autora

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię książki autora, więc muszę sobie tę dopisać do listy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je bardzo lubię, żadna mnie nie zawiodła. ;)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Ja oczywiście po fakcie się dowiedziałam, że to jakby drugi tom xd

      Usuń
    2. Czasem tak bywa. :D Poprzednią część też czytałam i była bardzo dobra!

      Usuń
  6. Nie słyszałam o tych książkach, ale no zaintrygowałaś mnie. Bardzo lubię takie klimaty! Muszę chyba sięgnąć po tą pierwszą część w takim razie! :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie klimaty też bardzo lubię, dlatego polecam obie części. ;)

      Usuń
  7. Mój tata pracuje w policji i wiem, że zaginięcia różnych osób z różnych przyczyn są na porządku dziennym. Czasem to chęć ucieczki, czasem śmierć, czasem bardziej złożona przyczyna. Autora nie znam i możliwe, że zainteresuję się tą serią. Swoją drogą fajny zabieg, skoro każda książka opowiada inną historię ale mamy też wątek który śledzimy od pierwszego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaginięcia to trudny temat, ale coraz częściej spotykany w książkach. Tak, mi również podoba się to, że mamy tutaj i nową historię i wątki kontynuowane. ;)

      Usuń
  8. Utraceni świetnie mi się czytało i planuję kontynuować drugi tom. Już teraz jestem ciekawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam poprzedniej książki, ale skoro faktycznie jest taka dobra, może poszukam i zapoznam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czuję się zachęcona do przeczytania :) Ja właśnie jestem po lekturze "Kapłana", którego także polecam. Idealny thriller, jeżeli lubisz wątki tajnych stowarzyszeń i spisków :)

    OdpowiedzUsuń
  11. teraz nie przeczytam, ale może kiedyś

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nie czytalam książek tego autora

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę w końcu sięgnąć po książki Mossa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam książek tego autora, ale jakoś niespecjalnie mam potrzebę, aby to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę że spodobałaby mi się. Zapamiętam ten tytuł

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się ciekawie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię twórczość autora, ale ta książka przede mną. Od siebie polecam świetny thriller hipotetyczny "Kapłan". Genialny przedstawiciel swojego gatunku, nie mogłam się oderwać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam w planach tę serię i oby tylko przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger