czwartek, 22 grudnia 2022

Prezent - Sebastian Fitzek

Tytuł: Prezent 

Autor: Sebastian Fitzek

Wydawnictwo: Amber 

Ilość stron: 319

Rok wydania: 2019 (1 wydanie), 2022 (wznowienie)


Od dawna zamierzałam przeczytać książki autora, bo wiele dobrego o nich czytałam, są też często polecane na różnych grupach książkowych. W końcu się udało i zapoznałam się z pierwszą powieścią Sebastiania Fitzka, ale z pewnością nie ostatnią. 

Milan stoi na światłach, kiedy obok niego zatrzymuje się samochód z małą dziewczynką siedzącą z tyłu. Wydawałoby się, że nic w tym dziwnego, ale dziecko przyciska do szyby zapisaną kartkę. Czy to wołanie o pomoc? Niestety Milan nie wie co to oznacza, bo nie potrafi czytać... Zamierza jednak sprawdzić co się dzieje i rusza w pościg za samochodem, z którego przed domem wysiada normalna rodzina. Milan jednak jest pewien, że dziewczynce grozi niebezpieczeństwo i postanawia ją odszukać. Niespodziewanie otrzymuje dziwny prezent, pojawiają się ofiary, a Milan rozpoczyna szaleńczą podróż, która ma związek z jego przeszłością.


Muszę przyznać, że byłam naprawdę bardzo ciekawa książek autora, więc zaczęłam ją czytać z dużym zainteresowaniem. Początek sprawił, że trochę się rozczarowałam, nie do końca mogłam wciągnąć się w fabułę, nie ciągnęło mnie do czytania jak często to bywa przy thrillerach. Jednak po przeczytaniu kilku rozdziałów wszystko się zmieniło i już oderwać się od czytania było ciężko. :D Coś zaskoczyło, coraz więcej się działo i wciągnęłam się bez reszty. Już rozumiem skąd te pozytywne opinie o książkach autora. Wydawało mi się, że znam zakończenie, się finał tak mnie zszokował, że przez chwilę zastanawiałam się co tu się właśnie wydarzyło i jak to możliwe. No czegoś takiego zupełnie się nie spodziewałam, już dawno zakończenie tak mocno mnie nie zaskoczyło jak tutaj. "Prezent" to książka opowiadająca o ciekawej intrydze związanej z przeszłością, ale autor porusza również temat analfabetyzmu, z czym jak dotąd jeszcze się nie spotkałam. Wszystkie wątki jakie tutaj znajdziemy zgrabnie się ze sobą łączą, nie brakuje tutaj zwrotów akcji, niepewności i tajemnic z przeszłości. Czasem ma się wrażenie, że niektóre wątki są trochę przekombinowane i mało prawdopodobne, ale można przymknąć na to oko, bo całość jest naprawdę interesująca. Bardzo mi się spodobał pomysł na fabułę, która z pewnością się wyróżnia. Po przeczytaniu tej książki mam ochotę na inne powieści autora i na pewno niedługo się za nie zabiorę. 

Główny bohater nie potrafi czytać, nie radzi sobie z przeczytaniem prostych słów. Z tego powodu oszukuje innych, nie chce się do tego przyznawać i kombinuje jak może, żeby nie wyszło to na jaw. Pewnego dnia postanawia podstępem okraść bar i wtedy też poznaje Andrę - dziewczynę, z którą wspólnie będzie próbował rozwiązać zagadkę dziewczynki. Dziewczynki, która przyciskała do szyby kartkę prawdopodobnie z wołaniem o pomoc. Milan jest przekonany, że dziecko jest w niebezpieczeństwie, że zostało uprowadzone. Potwierdza to rozmowa telefoniczna, w której pewien mężczyzna przedstawia swoje żądania. Dlaczego skontaktował się właśnie z Milanem? Co on ma wspólnego z dziwną sytuacją? Milan próbuje ocalić dziewczynkę, ale przy okazji będzie musiał się zmierzyć z tajemnicami przeszłości. Prawda jaką pozna jest przerażająca... Muszę przyznać, że byłam bardzo ciekawe tej historii. Do samego końca nie wiedziałam o co tak naprawdę chodzi. Tutaj każdy z bohaterów ma do odegrania ważną rolę i nie wiadomo komu można ufać. Dużym zaskoczeniem było dla mnie poznanie prawdy, która ukazała prawdziwe oblicze bohaterów. 

Styl pisania autora jest lekki, nie ma tutaj nużących opisów, a historia bohaterów została przedstawiona w narracji trzecioosobowej. Nie brakuje tu tajemniczości i niepewności, klimat książki bardzo przypadł mi do gustu. 

"Prezent" to bardzo ciekawy thriller, który mocno zaskakuje i szokuje. Chociaż początek nie do końca mnie wciągnął to później ciężko mi było się oderwać od czytania. Autor stworzył intrygującą fabułę, która do samego końca trzyma w niepewności. Rozumiem już dlaczego książki autora są tak polecane, ja z pewnością sięgnę również po kolejne, bo jestem ich ogromnie ciekawa. Polecam "Prezent" przede wszystkim fanom takich książek. Być może i Wam również tak bardzo przypadnie do gustu.

"Gdyż droga do piekła nie była wybrukowana samymi tylko dobrymi chęciami, lecz także czynami tych, którzy w zaślepieniu wcielali swe plany w życie, a tym samym w dobrej wierze wywoływali cierpienie."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl w której znajdziecie sporo ciekawych książek z gatunku kryminał, sensacja, thriller.



26 komentarzy:

  1. O tak, tak, dawać mi tu ten thriller! ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba jedną książkę tego autora czytałam w ramach DDK.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to pierwsze spotkanie z twórczością autora, ale planuję już kolejne jego książki. ;)

      Usuń
  3. Koniecznie muszę przeczytać ten thriller.

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mnie, ciekawa recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fitzek to jeden z moich ulubionych autorów, ale niektóre książki ma zdrowo pojechane ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo dobrego słyszałam o książkach tego autora i być może w końcu po nie sięgnę, ale na razie sięgam po zupełnie inne książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też sporo dobrego słyszałam o książkach autora. ;)

      Usuń
  7. Mam 1 książkę Fitzka na stosiku, czeka na swoją kolej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja chętnie sięgnę po kolejne tego autora. ;)

      Usuń
  8. Gdzieś mi się obiło o uszy na tenat autora, ale ten tytuł z jednej strony kusi, ale coś mi zgrzyta w fabułę. Całość jakas przekombinowana się wydaje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę jest przekombinowana, ale całość mi się spodobała. ;)

      Usuń
  9. Niezwykle interesująca fabuła, przyznam :) Ja również słyszałam o autorze dużo dobrego.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi całkiem ciekawie. Wiem komu mogłabym polecić tego autora! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takie intrygi z przeszłości :D

    OdpowiedzUsuń

  12. opisy, tajemniczość i fakt, że bohater książki nie umie czytać bardzo mnie zachęca. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sprawdzić, może też spodoba Ci się ta książka. ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger