poniedziałek, 9 stycznia 2023

Pamiętnik diabła - Adrian Bednarek

Tytuł: Pamiętnik diabła

Autor: Adrian Bednarek 

Cykl: Kuba Sobański 

Tom: 1

Wydawnictwo: Zaczytani 

Ilość stron: 480

Rok wydania: 2022


Cykl o Kubie Sobańskim zbiera dużo pozytywnych opinii. Niedawno pojawiło się wznowienie wszystkich części, więc to idealny moment na ich poznanie. Adrian Bednarek to jeden z moich ulubionych polskich pisarzy, jego książki biorę w ciemno. Tak też było i tym razem, z zaciekawieniem więc zabrałam się za pierwszą część.

Kuba Sobański ma dwadzieścia dwa lata, piękną dziewczynę, penthouse w Krakowie i studiuje prawo. Ma jednak coś jeszcze... Mroczny sekret, o którym nikt nie może się dowiedzieć. Kuba nie potrafi oprzeć się swoim żądzom, jest seryjnym mordercą nazywanym przez innych Rzeźnikiem Niewiniątek. Co przyczyniło się do tego kim się stał? Dlaczego zabija młode dziewczyny w tak okrutny sposób?

Bardzo lubię książki autora za to, że są nieprzewidywalne i sporo się w nich dzieje. Akcja bardzo często trzyma w napięciu i trzeba przyznać, że Adrian Bednarek jest świetnym kreatorem psychopatycznych bohaterów. Ta książka jest debiutem i to naprawdę udanym! Znalazłam w niej to, co lubię w książkach autora, czyli ciekawą fabułę, dobre zwroty akcji i napięcie. Zdaję sobie sprawę, że nie są to powieści dla każdego. Sporo tutaj brutalnych i mocnych scen, więc dla osób bardzo wrażliwych może to być za wiele. Mnie książka wciągnęła od pierwszych stron i trudno mi było się od niej oderwać. Jak najszybciej chciałam wrócić do czytania, bo byłam ogromnie ciekawa co będzie dalej. Tutaj znany seryjnego mordercę, bo to on opowiada nam o wydarzeniach i swoich ofiarach. Wiemy jakich czynów się dopuścił, a mimo tego z zaciekawieniem czyta się o jego dalszych losach. Kuba jest nieobliczalny, więc do samego końca nie wiemy co jeszcze wpadnie mu do głowy i co wymyśli, żeby nie zostać złapanym. Już nie mogę się doczekać kolejnej części, ciekawa jestem czy wciągnie mnie równie mocno jak ta.

Kuba ma niemal wszystko - dobre studia, piękną dziewczynę i penthouse w Krakowie. Mógłby żyć jak inni młodzi mężczyźni, ale nie potrafi. Żądza zabijania i zadawania krzywd młodym dziewczynom jest zbyt silna. Tylko po brutalnym zabójstwie odczuwa przyjemność i spokój. Swoje ofiary wybiera starannie, ma określony wzór. Czasem długo je obserwuje, ale zdarza mu się też zamordować bez żadnego planu. Nazwany zostaje Rzeźnikiem Niewiniątek, staje się najbardziej poszukiwaną osobą w kraju. W pewnym sensie jest dumny, że jest tak sławny i cieszy się, że może więcej niż inni. Ukrywa swój mroczny sekret, przed innymi zgrywa kogoś innego. Jego chęć zemsty jest tak silna, że oprócz morderstw nieznanych dziewczyn wymyśla też sposób na ukaranie osób, które są mu dobrze znane. Muszę przyznać, że byłam bardzo zaskoczona tym co wymyślił i jak wszystko zaplanował. Ciekawa byłam czy ktoś z jego znajomych odkryje mroczny sekret i nadal mnie to intryguje, dlatego zabieram się za kolejny tom. 

Bardzo lubię styl pisania autora, jest lekki, bez zbędnych opisów. Sporo się tutaj dzieje, jest napięcie i nie ma nudy. Narracja jest pierwszoosobowa, poznajemy fabułę z perspektywy seryjnego mordercy Kuby.

"Pamiętnik diabła" to świetny debiut autora. Akcja jest nieprzewidywalna, dużo się dzieje i nie brakuje napięcia i niepewności. Fabuła czasem szokuje, nie można być pewnym jak zachowa się główny bohater. To też książka brutalna i mocna, nie dla każdego. Jeśli jednak lubicie takie mroczne thrillery to może to być książka dla Was. Mnie wciągnęła od pierwszych stron i ciekawa jestem kolejnych części! 

"Samotność. Uczucie znane każdemu człowiekowi. Czasami pojawia się, nawet gdy otaczają go ludzie, którym na nim zależy. Czasami samotność to zwykła pustka. Brak możliwości przebywania z drugą osobą."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:


30 komentarzy:

  1. Mam w planach już niebawem zacząć poznawanie tego cyklu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro akcja jest nieprzewidywalna, to książka musi być dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam już za sobą tę książkę, jak i kolejne części jestem usatysfakcjonowana tymi lekturami. Są świetnie napisane i trudne do przewidzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede mną jeszcze kilka tomów, nie mogę się doczekać aż po nie sięgnę. ;)

      Usuń
  4. Jeśli tylko uda mi się znaleźć czas na czytanie to zamówię sobie te książkę

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę jeszcze nie zabrałam się za książki autora. Wstyd zaczyna mi się już robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto to nadrobić, jeśli lubisz takie klimaty. ;)

      Usuń
  6. Zachęciłaś mnie do przeczytania książki.
    Fabuła skojarzyła mi się z serialem ,, Szadź" który niedawno skończyłam oglądać i tam też był morderca młodych dziewczyn.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. I tu pojawia się problem. Bo szalenie chciałabym przeczytać, ale bez tych opodow zbrodni 🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre są dość mroczne i trochę brutalne, ale fabuła jest naprawdę ciekawa.

      Usuń
  8. Już poznałam tego autora, rzeczywiście potrafi zaskoczyć, chociaż momentami jest jak dla mnie zbyt brutalny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego też o tym wspominam, bo wiem, że nie są to książki dla każdego. ;)

      Usuń
  9. Oj coś czuję, że to propozycja dla mnie :) Zapisuję sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zachęciłaś mnie do tej książki. Lubię nieprzewidywalne akcje :D

    OdpowiedzUsuń
  11. To jedna z książek jakie ostatnio wpisałam na swoją listę. Mocno mnie interesuje i widzę wiele dobrych opinii o niej. Fajnie, że Tobie też się spodobała, zwłaszcza, że to debiut a jak wiadomo z tymi bywa różnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zdecydowanie bardzo udany debiut. Czekam na Twoją recenzję. ;)

      Usuń
  12. Debiuty mają to do siebie, że nie zawsze oferują literaturę na najwyższym poziomie. Z twojego opisu wynika, że tu jest idealnie. Będę mieć tą książkę na uwadze przy wyborze lektury!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)
    mycoffeetime.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie boisz się mrocznych i trochę brutalnych scen to polecam! ;)

      Usuń
  13. Jan nie mogę sie przekonać do tego pisarza

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię świetne debiuty więc zaciekawiłaś mnie jak najbardziej. :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger