poniedziałek, 22 stycznia 2024

Zemsta byłych żon - Anna Matusiak

Tytuł: Zemsta byłych żon

Autor: Anna Matusiak

Wydawnictwo: Lekkie 

Ilość stron: 302

Rok wydania: 2023


Książki autorki ciekawiły mnie już od jakiegoś czasu. Opis tej powieści od razu bardzo mnie zaintrygował, dlatego też postanowiłam ją przeczytać. Okazało się, że to był dobry wybór, bo książka naprawdę miło mnie zaskoczyła.

Seksowne żony milionerów nie mają obowiązków. Muszą jedynie pięknie wyglądać, wydawać pieniądze i akceptować wybryki swoich mężów. Mają niemal wszystko i wydawać by się mogło, że niczego im nie brakuje. Towarzyszy im jednak lęk, że zostaną wymienione na młodszą wersję i stracą swoje bogactwa. W końcu jednak na jaw wychodzą tajemnice ich partnerów, więc wściekłe kobiety postanawiają się zemścić. Wymyślają misterny plan, ale nie mają pojęcia, że efekt końcowy całkowicie odmieni ich życie. 

Muszę przyznać, że książka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Spodziewałam się lekkiej i niezobowiązującej historii, a okazało się, że ma ona w sobie ważny przekaz i porusza również trudne tematy. Całość napisana jest w lekkim stylu, ale to jednak coś więcej niż opowieść o zemście żon. Autorka w swojej powieści podkreśla siłę i determinację kobiet. To opowieść, która przypomina, że pieniądze prawdziwego szczęścia nie dają, że potrzeba czegoś więcej. Pokazuje jak ważna jest szczerość, miłość i przyjaźń. Warto również wspomnieć, że w książce zostają poruszone trudne tematy takie jak przemoc, narkotyki czy zdrady. Jednak nie brakuje tutaj również humoru, co sprawia, że historia jest lekka i przyjemnie się ją czyta. Bohaterki książki skrywają się pod maską obojętności i luksusu, zatraciły się w bogactwie, ale tak naprawdę każda z nich wolałaby jednak żyć inaczej. Nowa mieszkanka ich miasteczka uświadamia im, że mogą żyć inaczej, tak jak chcą i to po pewnym czasie motywuje je do zmian. 
Bardzo lubię takie historie z przekazem, które potrafią wciągnąć i zaciekawić. Ta właśnie do takich należy i zdecydowanie zachęciła mnie do poznania innych książek autorki.

W Bogaczowie mieszkają zamożne małżeństwa, które uwielbiają wydawać pieniądze. Wśród nich znajdują się trzy kobiety, które mają dość tej gry pozorów. Aneta jest żoną Richiego, który dorobił się fortuny na sprzedaży obrazów. Kobieta wie o jego licznych zdradach, ale woli akceptować jego wybryki niż wszystko stracić. Sylwia jest żoną Pierra, który jest właścicielem fabryki toalet. Mężczyzna wydaje się być niezaradny i dziecinny, a jednak i on skrywa pewną tajemnicę. Laura to żona Toma, reżysera filmowego. Różni się trochę od swoich sąsiadek, bo jej tak naprawdę nie zależało nigdy na pieniądzach męża. Jednak w jej życiu dzieje się bardzo źle, a ona w nikim nie ma wsparcia. Tom okazał się zupełnie innym człowiekiem, za jakiego go miała. Do Bogaczowa wprowadzają się Marika i Grzegorz. Grzesiak skonstruował aplikację randkową, która przyniosła nieoczekiwany sukces. On i Marika nagle stali się bardzo bogaci i przenieśli się do luksusowego miasteczka. Marika nie jest taka jak inne żony milionerów. Kocha swojego męża i nie chwali się swoim bogactwem. To właśnie ona znacząco wpłynie na myślenie swoich sąsiadek i pomoże im odmienić swoje życie. Muszę przyznać, że to właśnie Marikę polubiłam najbardziej. Za jej szczerość i życiowe poglądy. Dzięki niej życie trzech żon milionerów odmieni się na zawsze. 

Styl pisania autorki jest bardzo lekki i przyjemny. Choć mamy tutaj ważne tematy to nie brakuje również humoru, dzięki czemu książkę czyta się naprawdę dobrze. W niektórych rozdziałach mamy narrację pierwszoosobową, w której narratorką jest Marika oraz trzecioosobową opowiadającą o pozostałych bohaterach. 

"Zemsta byłych żon" to ciekawa książka, która miło mnie zaskoczyła. Porusza trudne tematy, ale humor również się w niej pojawia. To mądra i wartościowa powieść z przekazem, którą warto poznać. To opowieść podkreślająca, że są ważniejsze rzeczy od pieniędzy, że tak naprawdę to nie one dają prawdziwe szczęście. Z chęcią przeczytam też pozostałe książki autorki, bo ta zdecydowanie mnie do tego zachęciła. 

"A może już wtedy zaczynało do nich powoli docierać, że dla pieniędzy dały się mentalnie ubezwłasnowolnić i zabrać sobie to, co w życiu najcenniejsze - wolność i niezależność, choć pozornie taplały się w luksusie i brylantach?"

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu.

28 komentarzy:

  1. Takie mądre i wartościowe książki bardzo sobie cenię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Powieści z przekazem zawsze są cenne :) skutecznie mnie zachęciłaś do lektury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już o niej. Na razie nie planuję sięgać, ale cieszę się, że okładka stoi trochę w sprzeczności z treścią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodziewałam się innej historii po okładce, a jednak mnie zaskoczyła. ;)

      Usuń
  4. Fajnie, gdy książka pozytywnie zaskakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chcę to przeczytać. Uwielbiam takie tematy

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie, że książka pozytywnie zaskakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czuję, że czegoś takiego teraz potrzebuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi jak coś dla mnie. Zapisuję tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa czy książka przypadnie Ci do gustu. ;)

      Usuń
  9. To nie do końca mój typ książki, ale cieszę się, że pod tą lekkością kryją się ważne tematy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka porusza tutaj sporo ważnych tematów, co uważam za plus. ;)

      Usuń
  10. Przyznam, że najpierw zaintrygował mnie tytuł. Książka porusza ważne tematy ale miło, że jednocześnie zapewnia czytelnikowi rozrywkę i momenty humoru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tutaj trochę humoru i ważne tematy. Ciekawe połączenie. ;)

      Usuń
  11. Takiej lekkiej lektury mi teraz potrzeba :) Dziękuję za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger