niedziela, 7 stycznia 2024

Fangirl. Powieść graficzna - Sam Maggs, Gabi Nam

Tytuł: Fangirl. Powieść graficzna

Autor: Sam Maggs, Gabi Nam. (Na podstawie powieści Rainbow Rowell).

Wydawnictwo: OdyseYA

Cykl: Fangirl: The Manga 

Tom: 1

Ilość stron: 216

Rok wydania: 2023


Nie pamiętam kiedy ostatnio czytałam powieść graficzną czy jakiś komiks, więc w końcu udało się nadrobić zaległości. Książka "Fangirl" mi się spodobała, więc ciekawa byłam powieści graficznej. 

Cath jest fanką Simona Snowa, o którym pisze opowiadania fanfiction. Właśnie rozpoczyna studia w collegu, w którym poznaje swoją współlokatorkę i dwóch chłopaków, z którymi zacznie spędzać coraz więcej czasu. Cath uwielbia świat fikcji, ale czy będzie gotowa go zostawić na rzecz tego prawdziwego?

Powieść graficzna "Fangirl" to bardzo ciekawa propozycja dla wszystkich fanów książki Rainbow Rowell. Osobą odpowiedzialną za adaptację jest Sam Maggs, która jest autorką bestsellerowych książek, gier video i komiksów. Natomiast ilustracje wykonała Gabi Nam, która jest południowokoreańską artystką. Jeśli spodobała Wam się książka "Fangirl" to jest duża szansa na to, że i powieść graficzna przypadnie Wam do gustu. Mi również się spodobała, bo miło było zobaczyć bohaterów i poznać fabułę za pomocą ilustracji. Jak już wspomniałam, dawno nie sięgałam po taką formę książki, więc trochę się obawiałam jak ją odbiorę. Okazało się jednak, że taka wersja historii o Cath również jest warta poznania i cieszę się, że po nią sięgnęłam. Wiadomo, tutaj fabuła jest oczywiście skrócona, więc jeśli zaczęliście poznawanie tej historii od powieści graficznej i chcecie poznać rozszerzoną wersję to polecam też sięgnąć po "Fangirl". ;)

Co do ilustracji to muszę przyznać, że mi się spodobały. Są ładne i przejrzyste, przypominają mi trochę kreskę mangi. Są czarno-białe. Książkę czyta się naprawdę szybko, ja przeczytałam ją na raz. W powieści graficznej poznajemy tę historię z perspektywy Cath. Ta część kończy się w momencie, w którym dziewczyna otrzymuje niepokojącego smsa od siostry. Jestem oczywiście ciekawa kolejnych tomów, po które z chęcią też sięgnę. Chciałabym całą tę historię poznać również w formie graficznej. Taka książka ma też swoje plusy, bo nie znajdziecie tu opisów czy przemyśleń, są tutaj przestawione najważniejsze wydarzenia z fabuły. Nie będę tutaj za dużo pisać o bohaterach, bo sporo napisałam o nich w recenzji "Fangirl". Wspomnę tylko, że jest to opowieść o dwóch bliźniaczkach, a szczególnie o Cath, która najbardziej ceni sobie swoje własne towarzystwo i ciężko jej się odnaleźć w nowej rzeczywistości. To także opowieść o miłości, w której nie brakuje różnych problemów, z którymi musi się zmierzyć główna bohaterka. Dodam jeszcze, że historia w powieści graficznej została bardzo dobrze odwzorowana, co uważam za duży plus.

"Fangirl. Powieść graficzna" to bardzo ciekawa książka, która może spodobać się nie tylko fanom popularnej "Fangirl". Podoba mi się wersja komiksowa tej historii, ilustracje również przypadły mi do gustu. Zdecydowanie częściej muszę sięgać po powieści graficzne, ta mnie do tego bardzo zachęciła. Z chęcią też oczywiście poznam kolejne części tej opowieści w takiej właśnie formie. Polecam tę publikację, jednak moim zdaniem warto zacząć poznawanie tej historii od powieści "Fangirl". ;)

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu OdyseYA.

26 komentarzy:

  1. Mam komu zaproponować lekturę tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie spotkałam się z pojęciem powieści graficznej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jest to książka dla mnie, ale dla miłośników tego rodzaju książek, to na pewno dobra propozycja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że fani "Fangirl" i powieści graficznych będą zadowoleni. ;)

      Usuń
  4. Mnie też zaciekawiłaś. Oryginalna propozycja. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawno już nie sięgałam po takie książki. Miła odmiana. ;)

      Usuń
  5. Tym razem to nie jest książka dla mnie. Czekam na kolejne recenzje

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi ciekawie, dawno nie czytałam żadnej powieści graficznej 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. powieść graficzna jest bardzo interesującym gatunkiem

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś dla mojej starszej córki. Jest fanką tego gatunku, więc może jej się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakiś czas temu poznałam parę powieści graficznych. Tej jeszcze nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie mam ochotę na kolejne takie książki. ;)

      Usuń
  10. Powieść graficzna to dla mnie nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pamiętam jak książkowa "Fangirl" wychodziła ;) Nie wiedziałam, że powstawała wersja komiksowa ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pamiętam. Powieść graficzna powstała dopiero niedawno. ;)

      Usuń
  12. Wiem komu ją zaproponuje do przeczytania :) Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger