piątek, 28 kwietnia 2023

Terytorium - Agnieszka Pietrzyk

Tytuł: Terytorium

Autor: Agnieszka Pietrzyk 

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Ilość stron: 444

Rok wydania: 2023


Lubię twórczość autorki, więc nowa jej książka od razu bardzo mnie zaciekawiła. Głównie tym, że opowiada o żołnierzach i policji, a muszę przyznać, że takiej powieści jeszcze nie czytałam. Nie sądziłam, że aż tak wciągnę się w fabułę i że książka okaże się też trochę kontrowersyjna. ;)

Podczas ćwiczeń żołnierzy Wojskowej Obrony Terytorialnej dochodzi do tragedii. Kapral Derkacz źle ocenia sytuację i zabija cywila. Terytorialsi za wszelką cenę chcą chronić swojego człowieka i nie chcą współpracować z policją. Na miejscu zdarzenia była pewna kobieta, która jest cenna zarówno dla żołnierzy, jak i dla policji. Ona jednak ma swój cel do zrealizowania i nie zamierza pomóc żadnej ze stron. Sytuacja wymyka się spod kontroli, napięcie pomiędzy formacjami mundurowymi rośnie, a wtedy dochodzi do kolejnej tragedii...

Jak już wspomniałam wyżej, nie czytałam jeszcze takiej książki, której fabuła opowiadałaby o starciu i konflikcie pomiędzy żołnierzami i policjantami. Na początku nie byłam przekonana czy jest to powieść dla mnie, ale szybko się okazało, że jest to naprawdę bardzo wciągająca książka, od której ciężko mi było się oderwać! Nie sądziłam, że losy policji i terytorialów tak mnie zainteresują i że nie raz zostanę mocno zaskoczona. Tutaj co chwilę coś się dzieje, nie można przewidzieć tego co się wydarzy za chwilę. Jest to też w pewnym sensie książka trochę kontrowersyjna, bo przedstawia niektórych żołnierzy i policję w niekorzystnym świetle. To są ludzie, którzy powinni chronić innych, a tutaj zachowują się zupełnie inaczej. Aż strach pomyśleć, że takie sytuacje naprawdę mogłyby mieć miejsce... Konflikt pomiędzy służbami mundurowymi jaki tutaj znajdziecie ciągle się zaostrza, mundurowi nie przestrzegają podstawowych zasad, a moralność i uczucia przestają mieć znaczenie. I to wszystko bez ambicję, pogoń za zyskiem i strach przed utratą dobrego imienia. Książka trzyma w napięciu, wzbudza sporo emocji i zaskakuje. To co wydarzyło się pod koniec mocno mnie poruszyło, ale też zdziwiło. Czegoś takiego się nie spodziewałam. Jeśli wydaje Wam się, że nie odnajdziecie się w takiej tematyce (policja i wojsko) to spróbujcie, dajcie szansę tej powieści. Może Was również tak mocno zaskoczy jak mnie. 

W tej książce mamy wielu bohaterów, ale nie miałam żadnego problemu z ich odróżnieniem. Z jednej strony mamy policję, z drugiej żołnierzy. Niemal do samego końca nie wiedziałam komu powinnam bardziej kibicować, a może jednak nikomu? Ani terytorialsi ani policjanci nie są bez skazy, mają tu sporo za uszami i do ukrycia. Wszystko zaczyna się od oddania śmiertelnego strzału w stronę cywila przez jednego z żołnierzy. I to dopiero początek, bo później dochodzi do kolejnych tragedii. Ważną rolę odgrywa tutaj również pewna kobieta, która była świadkiem zdarzenia. Nie zamierza pomóc żadnej ze stron, bo ma własny cel do zrealizowania. Tak jak i służby mundurowe, każda ze stron również ma swój plan. To historia opowiadająca przede wszystkim o konflikcie pomiędzy żołnierzami i policjantami, o ich nieczystym zachowaniu, o tuszowaniu ważnych informacji. Wszystko to doprowadza to tragicznych wydarzeń, szokuje i trzyma w niepewności. Książka wzbudziła we mnie różne emocje i sprawiła, że na pewno będę długo o niej pamiętać. 

Lubię styl pisania autorki, bo jest lekki i jak najbardziej zrozumiały. Jeśli pojawiają się opisy to są idealnym dopełnieniem fabuły, nie nudzą. Narracja jest tutaj trzecioosobowa.

"Terytorium" to książka, która bardzo mnie zaskoczyła. Wydawało mi się, że wojsko i policja to niekoniecznie moje klimaty, a okazało się, że wciągnęłam się od razu i ciężko mi było oderwać się od tej historii. Sporo się tutaj dzieje, fabuła szokuje i wzbudza różne emocje. Nie brakuje tu niepewności, ale też napięcia, nie wiadomo co jeszcze się wydarzy. Świetnie spędziłam czas z tą książką i na pewno będę o niej pamiętać. Warto dać jej szansę, może Was również zaskoczy.

"- O to proszę się nie martwić. Zatroszczymy się o wyniki śledztwa i zapewniam, że będą po naszej myśli."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



28 komentarzy:

  1. Ta książka czeka na przeczytanie w mojej biblioteczce. Jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaintrygowała mnie, będę mieć ją na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam już o tej książce. Mam ją na oku. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze jest trafiać na książki, które nas zaskakują. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie dam szansę tej książce, bo temat brzmi bardzo interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spodziewałam się, że taka tematyka tak mi się spodoba. ;)

      Usuń
  7. Książka o policji, żołnierzach, do tego kontrowersyjna- idealna dla mnie ;)
    Z pewnością przeczytam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie bardzo zaciekawiłaś, muszę przeczytać koniecznie, jestem szalenie ciekawa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Ciebie również pozytywnie zaskoczy. ;)

      Usuń
  9. Jestem ciekawa twórczości autorki.

    OdpowiedzUsuń
  10. lubię jak książka mnie zaskakuje, i pozornie nie moje klimaty mnie wciągają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię takie miłe zaskoczenia w książkach. ;)

      Usuń
  11. Nie znam tej autorki, za polecenie książki dziękuję, dopisuję do listy📘📖😃
    Pozdrawiam wiosennie cieplutko🌼😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Tematy związane z wojskiem bardzo w moim stylu, także tytuł zapisuję :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Brzmi bardzo interesująco. Nie spotkałam się jeszcze z taką fabułą.Nie powiem, czuję się zaintrygowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jak dotąd nie czytałam jeszcze takiej książki. ;)

      Usuń
  14. Myślę, że mogłaby mi się spodobać ta książka 😊

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger