wtorek, 27 czerwca 2023

Lato w Przytulnej - Katarzyna Michalak

Tytuł: Lato w Przytulnej

Autor: Katarzyna Michalak

Wydawnictwo: Znak 

Cykl: Saga Przytulna 

Tom: 2

Ilość stron: 301

Rok wydania: 2023


Pierwszy tom tego cyklu bardzo mi się spodobał i byłam ciekawa kolejnej części. Okazało się, że kontynuacja jest równie interesująca i sporo się w niej dzieje. Po raz kolejny wciągnęłam się w fabułę od pierwszych stron. Z rodziną Gawroszów nie można się nudzić. ;)

Alicja pragnie przede wszystkim szczęścia swojej rodziny. Pieniądze, które płyną na jej konto tego szczęścia nie przynoszą. Zaufanie, które ich wszystkich łączyło coraz bardziej się rozsypuje. Nieuleczalnie chora Amelia musi zmierzyć się z dużym zagrożeniem, a jej bracia coraz częściej się ze sobą kłócą. Okazuje się, że tajemnic w rodzinie jest coraz więcej, a ich odkrycie może przynieść różne konsekwencje. Czy rodzina Gawroszów zazna w końcu spokoju?

Wspomniałam już przy recenzji pierwszej części, że rodzina Gawroszów słynie z różnych tajemnic. W tej części również ich nie brakuje. Niektóre zostały odkryte, inne czekają jeszcze na ujawnienie. Ten ton wciągnął mnie równie mocno jak poprzedni. Nie da się ukryć, że sporo się tutaj dzieje, autorka zaskakuje nowymi faktami dotyczącymi rodziny Gawroszów. Fabuła wzbudza różne emocje i porusza też sporo ważnych tematów. Z dużym zainteresowaniem czytałam o losach każdego z członków rodziny. Każdy z nich skrywa jakiś sekret, który czasem musi ujrzeć światło dzienne, aby żyło im się lepiej i spokojniej. Książka zakończyła się w takim momencie, że nie mogę się już doczekać kolejnej części. Aktorka pozostawia czytelnika w niepewności i takimi tajemnicami, które od razu chciałoby się odkryć. Mam nadzieję, że na kontynuację nie trzeba będzie długo czekać. ;) Jeśli jeszcze nie znacie tego cyklu to zdecydowanie polecam zacząć go od pierwszej części. Wtedy wszystko jest bardziej zrozumiałe i sensowne. ;)


Rodzina Gawroszów jest ze sobą mocno związana, jeden za drugiego wskoczyłby w ogień. Choć zdarzają się kłótnie i muszą mierzyć się z wieloma trudnościami to jednak jak mogą tak się wspierają. Losy bohaterów bardzo mnie zaciekawiły, a już zwłaszcza Azji i Amelii. Amelia jest nieuleczalnie chora, musi się oszczędzać i dużo odpoczywać. Wszystko się zmienia, gdy dziewczyna oznajmia, że jest w ciąży i chce urodzić dziecko. Zdaje sobie sprawę z konsekwencji, ale chce tego dziecka, aby jej rodzina miała cząstkę niej, gdyby coś się jej stało... Muszę przyznać, że ten wątek jest bardzo poruszający i chciałabym, aby szczęśliwie się zakończył. Nie mam pojęcia co się wydarzy dalej, ale z niecierpliwością czekam już teraz na kolejną część. Każdy z członków rodziny jest ciekawy, każdy ma swoje tajemnice. Ich odkrywanie jest ekscytujące, ale też wzbudza różne emocje. Rodzina stara się sobie ufać, ale różnie z tym niestety wychodzi. Coraz więcej sprzeczek się pojawia, coraz więcej niedomówień i ukrywania pewnych faktów. Czy w końcu zaufają sobie na tyle, żeby podzielić się swoimi sekretami?

Polubiłam styl pisania autorki, co jest naprawdę lekki i przyjemny. Książkę czyta się błyskawicznie, nie ma tutaj też zbędnych opisów. Narracja jest trzecioosobowa, tak jak w poprzedniej części.

"Lato w Przytulnej" to dobra kontynuacja, która wciąga równie mocno jak pierwsza część. Znów dużo się dzieje, pojawia się sporo zaskoczeń i mnóstwo tajemnic. Rodzina Gawroszów ma sporo do ukrycia, ale sekrety powoli wychodzą na jaw. Z niecierpliwością czekam na następny tom, bo ten zakończył się w takim momencie, że od razu chciałoby się sięgnąć po kontynuację. Jeśli lubicie obyczajówki z wieloma tajemnicami wzbudzającymi różne emocje to polecam ten cykl. Warto jednak rozpocząć go od pierwszej części. ;)

"Każdy - bez wyjątku - miał w życiu moment, w którym rozsypało się ono jak domek z kart i od tej pory nic już nie było takie samo. Wszystko, w co wierzyłeś, co trzymało cię w pionie, co sprawiało, że w ogóle miałeś siłę trwać na tym świecie, nagle przestawało mieć sens."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



20 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze I części, ale mam w planach i cieszę się, że kontynuacja trzyma poziom. Zaczekam chyba do ostatniego tomu i wtedy przeczytam całość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie części okazały się bardzo ciekawe. Dużo się dzieje. ;)

      Usuń
  2. Chętnie poznałabym obie części.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś czytałam bardzo dużo książek tej autorki. Chętnie do nich wrócę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie poza tą serię nie znam innych książek autorki. ;)

      Usuń
  4. Koniecznie muszę się zapoznać z obydwiema częściami :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie czytałam nic autorki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chętnie sięgnę po tę serię :) Oczywiście od pierwszego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, że Cię wciągnęła. Kiedyś czytałam książki Michalak <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie jak dotąd nie znałam książek autorki. ;)

      Usuń
  8. Muszę przeczytać pierwsza część :)

    OdpowiedzUsuń
  9. dawno nie czytałam obyczajówek - a ta seria wydaje się warta uwagi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem warto się nią zainteresować. ;)

      Usuń
  10. Może kiedyś... Będę miała ten tytuł na oku. :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger