środa, 14 czerwca 2023

Mordercze instynkty - Marcel Moss

Tytuł: Mordercze instynkty

Autor: Marcel Moss

Wydawnictwo: Filia 

Ilość stron: 335

Rok wydania: 2023


Po książki Marcela Mossa sięgam w ciemno. Przeczytałam ich już sporo i każda z nich przypadła mi do gustu. Najnowsza powieść autora zaciekawiła mnie już samym opisem, więc nie mogłam przejść obok niej obojętnie. Czy i tym razem jestem zadowolona z lektury?

Kamila od zawsze marzyła o mężu i gromadce dzieci. Kiedy poznaje Wojtka jest przekonana, że znalazła idealnego kandydata na swojego partnera. Czuły i kochający mężczyzna po ślubie zmienia się nie do poznania. Również jego zaborcza matka nie ułatwia Kamili życia. Zastraszona kobieta chciałaby uwolnić się od toksycznego męża i teściowej, ale czy to się może udać?
Jacek nie może poradzić sobie po śmierci żony. Pogrążony w depresji decyduje się wziąć udział w nowatorskim projekcie polegającym na stworzeniu komputerowej symulacji jego ukochanej. Nie wie jednak, że odkryje na jej temat tak szokujące fakty...
Malwina odnosi sukcesy zawodowe i nie myśli o powiększeniu rodziny. Za namową męża zgadza się zmienić swoje życie. Jednak po ciąży nie może poradzić sobie z depresją, a na wsparcie męża nie może liczyć. Pomocy udziela jej tajemniczy nieznajomy, który sporo namiesza...

W najnowszej książce Marcela Mossa poznajemy historię trzech osób, które zmagają się ze swoimi problemami. Choć są zupełnie różne to jednak łączą się w najmniej spodziewanym momencie. Każda z tych historii bardzo mnie mnie wciągnęła, trudno mi było oderwać się od tej książki. Autor porusza tutaj ważne tematy, takie jak depresja, przemoc, toksyczne relacje, nie brakuje również kłamstw i tajemnic. Co ciekawe, niektóre sceny z tej książki zostały zainspirowane prawdziwymi wydarzeniami. A trzeba przyznać, że sporo tutaj szokujących scen i takich, które wzbudzają wiele emocji. To kolejna powieść autora, w której dużo się dzieje i która trzyma w niepewności do samego końca. Wciąga i intryguje niż od pierwszych stron i ciężko ją odłożyć, bo tak bardzo jest się ciekawym co będzie dalej. W pewnym momencie te trzy historie się ze sobą łączą i to w bardzo nieoczywisty sposób. Nie przewidziałam takiego zakończenia, znów dostałam zaskoczona przez autora. Bardzo mi się spodobała fabuła i uważam, że to kolejny wstrząsający i dobry thriller Marcela Mossa, po który warto sięgnąć. 

Mamy tutaj trzech głównych bohaterów. Kamila - znerwicowana kobieta, która chciałaby uwolnić się od toksycznego męża i równie toksycznej teściowej. Jacek - pogrążony w depresji mężczyzna, który pragnie odzyskać swoją zmarłą tragicznie żonę. Malwina - uwielbia treningi i zdrowy tryb życia. Nie myśli o dzieciach, ale po namowach męża zmienia zdanie. Jednak po ciąży nie może liczyć na wsparcie i marzy o odzyskaniu dawnego życia...
Muszę przyznać, że historia każdego z bohaterów mocno mnie wciągnęła. To historie wstrząsające i wzbudzające różne emocje. Takie, o których na pewno będę pamiętać. Autor wykreował bardzo ciekawych i niebanalnych bohaterów, którzy mają nam do opowiedzenia emocjonującą opowieść o swoim życiu. Mogłabym napisać o nich dużo więcej, ale nie chciałabym zdradzić zbyt wiele. Polecam samemu zapoznać się z fabułą, która nie raz Was zaskoczy i zszokuje. Jeśli lubię książki autora to ta również powinna się Wam spodobać, ja na pewno długo będę o niej pamiętać. 

Lubię styl pisania autora, bo jest tak lekki, że książka czyta się niemal sama. ;) Nie ma zbędnych opisów, akcja jest dynamiczna i trzyma w niepewności. Narracja jest pierwszoosobowa, poznajemy tę historię z perspektywy różnych bohaterów. 

"Mordercze instynkty" to kolejna bardzo dobra książka autora, od której ciężko się oderwać. Fabuła wciągnęła mnie od pierwszych stron i trzymała w niepewności do końca. Marcel Moss znów porusza ważne i trudne tematy, ale też stworzył niebanalną fabułę. Trzy różne historie, a jednak się ze sobą łączą i to w tak intrygujący sposób! Na pewno będę długo pamiętać o tej książce. Lubię wszystkie powieści Marcela Mossa, ale ta trafia do grona tych najlepszych. ;)

"Jak można rozbudzić w kimś nadzieję, a potem tak bezczelnie się odwrócić? Mogła chociaż napisać, że przemyślała sprawę i nie chce rozwijać znajomości. Nie ma nic gorszego niż cisza. Czasem potrafi ona udręczyć bardziej niż ogłuszający wrzask."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



20 komentarzy:

  1. Brzmi jak super propozycja na urlop.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno jest to książka, która chciałabym przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna propozycja na wakacje :) dużo emocji i wciągająca fabuła to duży plus :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabuła wciągnęła mnie od pierwszych stron. ;)

      Usuń
  4. Bardzo lubię książki tego autora 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię twórczość autora, ale ta książka to dla mnie obleśna pomyłka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, co czytelnik to inny gust. ;) Dla mnie było to coś nowego o szokującego, dlatego dałam się porwać tej historii. ;)

      Usuń
  6. Mam w planach twórczość tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Średnio lubię książki, w których, historie kilku bohaterów łączą się w którymśtam momencie- gubię się.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. takie książki dobrze, jak są "lekko" pisane - wciągają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki autora są właśnie lekko napisane. ;)

      Usuń
  9. Bardzo dobra recenzja. Zachęciłaś mnie. Faktycznie opis ciekawy. Wciagnie mnie na pewno. Zapiszę sobie ten tytuł. Pozdrawiam serdecznie

    Kasia Dudziak blog Kasine bziki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to książka dla każdego, ale mnie bardzo wciągnęła. ;)

      Usuń
  10. Ja jeszcze nie czytałam tej ksiażki

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger