czwartek, 17 sierpnia 2023

Ta dziewczyna - Ruth Ware

Tytuł: Ta dziewczyna

Autor: Ruth Ware 

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Ilość stron: 510

Rok wydania: 2023


Lubię książki Ruth Ware, więc najnowsza powieść autorki również bardzo mnie zaciekawiła. Opis zdecydowanie zachęca do przeczytania, więc z zainteresowaniem sięgnęłam po tę książkę. Czy to był dobry wybór? Zapraszam na recenzję. ;)

April nazywana jest TĄ DZIEWCZYNĄ, bo jest nie tylko podziwiana przez wielu, ale jest również błyskotliwa, a czasem też złośliwa. To właśnie ona wciągnęła Hannah do swojego studenckiego kręgu na Oksfordzie. Razem z przyjaciółmi stworzyli zgraną paczkę od początku pierwszego semestru, lecz pod koniec drugiego April już nie żyła. Dziesięć lat później Hannah spodziewa się dziecka i stara się wieść spokojne życie. Wszystko się nagle zmienia, gdy były portier z uczelni skazany za zabicie April, umiera w więzieniu. Pojawiają się wątpliwości i pewne dowody świadczące o tym, że portier mógł być niewinny. Hannah postanawia zagłębić się w przeszłość i odkryć prawdę, która okaże się wstrząsająca...

Dawno już nie czytałam książki, w której akcja rozgrywa się na uczelni, a głównymi bohaterami są studenci, więc tym chętniej sięgnęłam po tę powieść. Podzielona jest na rozdziały zatytułowane "przed" opowiadające o życiu w Oksfordzie bohaterów i "po", które opowiadają o wydarzeniach po śmierci April. Muszę przyznać, że podoba mi się taki zabieg. Bardzo mnie zaciekawiła historia przedstawiająca studenckie życie i poznanie April, ale równie ciekawe były te opowiadające o Hannah i jej odkrywaniu tajemnic z przeszłości. W tej książce nie ma dynamicznej akcji, raczej powoli i stopniowo odkrywamy karty. Mimo tego jednak nie nudziłam się ani chwili, bo tak bardzo byłam ciekawa co się tak naprawdę stało dziesięć lat temu April. Autorka podsuwa nam różne mylne tropy, ja już sama nie wiedziałam komu można zaufać i kto jest podejrzany. To sprawiło, że zakończenie mnie zaskoczyło, tak samo jak opowiedzenie prawdziwej wersji z tej tragicznej nocy, w której zginęła April. Mamy tutaj mroczną atmosferę, nie brakuje zagadek, niepewności i delikatnego napięcia. Wszystko to sprawia, że książka wciąga i intryguje do ostatnich stron. I do ostatnich stron niczego nie można być pewnym.

Główną bohaterką jest Hannah, która w przeszłości była przyjaciółką i współlokatorką April. Razem z nią, Willem, Hugh, Ryanem i Emily tworzyli kiedyś zgraną paczkę. Poznajemy ich studenckie życie w Oksfordzie do momentu, w którym ktoś zabija April. Po dziesięciu latach Hannah i Will spodziewają się dziecka i wszystko wydaje się układać. Jednak kiedy pojawia się pewien młody dziennikarz wszystko się zmienia. Przedstawia dowody na to, że skazany za zabicie April portier może być niewinny. Hannah musi odkryć prawdę, bo jej zeznania z przeszłości miały duże znaczenie i kobieta chce wiedzieć czy przyczyniła się do zamknięcia niewinnego mężczyzny. Hannah odnawia kontakt ze starymi przyjaciółmi i na własną rękę próbuje odkryć wszystkie tajemnice, co okaże się dla niej wstrząsające... Muszę przyznać, że bardzo się wciągnęłam w losy bohaterów, ale do samego końca nie wiedziałam kto z nich jest stuprocentowo szczery, a kto kłamie. Dzięki temu było jeszcze ciekawej, nie brakowało emocji. ;)

Styl pisania autorki znam i lubię. Co prawda jest tutaj trochę różnych opisów, ale jest lekki i przystępny. Choć książka ma ponad 500 stron to czyta się ją szybko. Narracja jest tutaj trzecioosobowa. Dużym plusem jest mroczny klimat oksfordzkiej uczelni i tajemnice, które mogą zmienić wszystko.

"Ta dziewczyna" to wciągająca książka ze świetnym klimatem i przerażającymi tajemnicami. Historia bohaterów zaskakuje, ale również przeraża i wzbudza różne emocje. Napięcie jest stopniowane i choć nie ma bardzo dynamicznej akcji to jednak nie ma nudy. Do samego końca nie wiedziałam co myśleć, autorce udało się mnie zaskoczyć. Dobrze spędziłam czas z tą książką i polecam wszystkim, którzy lubią takie właśnie klimaty. 

"Leżąc bezsennie w nocy obok swojej śpiącej matki, próbując odtworzyć, co się stało, co powinna była zrobić inaczej, co mogła przegapić, Hannah zaczęła myśleć o swoim życiu jako podzielonym ostro na dwie połowy - przed i po. Przed wszystko było dobrze. Po wszystko było zniszczone."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



32 komentarze:

  1. To coś dla mnie. Lubię zaskakujące i emocjonalne książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. mam ją na oku, wydaje się świetna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Może sięgnę. Czytałam jedną z książek autorki, faktycznie pisze bardzo lekko. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi książki autorki przypadły do gustu, ta również. ;)

      Usuń
  4. Lubię autorkę i z chęcią z czasem sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ochotę poznać twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainteresowałaś mnie tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam już coś tej autorki, więc tą powieść mam na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Od dawna chcę poznać twórczość tej autorki. Dobrze wiedzieć, że to kolejna dobra książka spod jej pióra.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście, czytałam wiele dobrych recenzji, na temat książek tej autorki.
    Tak więc, po lekturze kolejnej dobrej recenzji, na temat książki Ruth, muszę się zapoznać z jej twórczością :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, autorka ma naprawdę ciekawe i dobre książki. ;)

      Usuń
  10. Czytałam inną książkę tej autorki i bardzo mi się podobała. Na pewno sięgnę po kolejne tytuły

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam jeszcze tej autorki, ale zachęciłaś mnie do poznania "Tej dziewczyny" ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam autorkę, jak tylko znajdę chwilę czasu, na pewno przeczytam tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
  13. Tajemnica i studenckie klimaty, może być fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam w planach książki autorki od jakiegoś czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że ta akcja rozgrywająca się na uczelni bardzo by mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger