poniedziałek, 28 sierpnia 2023

Sankcja - Magdalena Pyznar

Tytuł: Sankcja 

Autor: Magdalena Pyznar

Wydawnictwo: Otwarte

Cykl: 60 

Tom: 2

Ilość stron: 300

Rok wydania: 2022


Zakończenie poprzedniego tomu tak mnie zaintrygowało, że od razu po przeczytaniu pierwszej części sięgnęłam po kontynuację. Jak się okazało, tutaj dzieje się jeszcze więcej! Ta część spodobała mi się jeszcze bardziej. ;)

Walerija spodziewa się dziecka. Chciałaby cieszyć się życiem i hiszpańskim słońcem, ale nie pozwala jej na to tęsknota za Dawidem. W dodatku ma wrażenie, że od jakiegoś czasu ktoś ją śledzi i okazuje się, że rzeczywiście jakiś tajemniczy mężczyzna kręci się często obok niej. Kobieta czuje się samotna, coraz więcej czasu spędza z tancerzem Rodrigo. Tymczasem w Warszawie prokurator Marta robi co może, aby postawić przed sądem byłego prokuratura Adama. Sprawy jednak się komplikują, a Adam pragnie zemsty...

Wspomniałam już na początku, że w tej części sporo się dzieje i muszę przyznać, że kontynuacja spodobała mi się jeszcze bardziej. W tym tomie pojawia się więcej zwrotów akcji i niepewności, udało się autorce kilka razy mocno mnie zaskoczyć. Ponownie zagłębiamy się w losy Waleriji i Dawida, jednak tym razem ich wspólne życie stoi pod znakiem zapytania. Dawidowi grozi więzienie, a nowa prokuratorka Natalia ma wobec niego swój plan i wygląda na to, że chce utrudnić mu życie. Z kolei Walerija jest śledzona przez tajemniczego mężczyznę i coraz bardziej ufa zaprzyjaźnionemu tancerzowi Rodrigo. Każdy z tych głównych wątków bardzo mnie zaintrygował. Nie spodziewałam się takich wydarzeń i tajemnic, miło mnie to zaskoczyło. Podoba mi się to w jaki sposób autorka wplotła tutaj różne intrygi,  największym zaskoczeniem była dla mnie Natalia i Rodrigo. Ta część nie jest typowym romansem. Mamy tutaj wiele innych, ciekawych wątków pobocznych i intryg. Nie jest kolorowo i słodko, bohaterowie muszą zmierzyć się z różnymi problemami. Niewiele tutaj ich związku i choć jest on kluczowy dla fabuły to jednak w tym tomie mamy coś więcej. 

W tej części widać sporą różnicę w zachowaniu bohaterów. Zmieniło się ich nastawienie do życia i codzienność, przeszli niemałą przemianę. Walerija z dnia na dzień zostaje bez wsparcia ukochanego i samotnie musi zmierzyć się ze swoimi problemami. W dodatku Rodrigo miesza jej w głowie, a ona coraz bardziej mu ulega. Dawid zaczyna rozumieć, że życie jakie prowadził do tej pory nie przyniesie mu nic dobrego. Tym razem jednak na zmiany jest już za późno... Muszę przyznać, że polubiłam głównych bohaterów, ale są też tutaj czarne charaktery, których lubić się nie da. I to właśnie oni sprawiają, że tak dużo się tutaj dzieje, bo knują różne intrygi. Okazuje się, że czasem chęć władzy jest tak silna, że moralność idzie w odstawkę i nie ma już znaczenia. Dużym zaskoczeniem dla mnie była przemiana Natalii i zachowanie jej zwierzchników, zamiatanie pod dywan problemów, aż strach pomyśleć, że takie sytuacje naprawdę mogą mieć miejsce. 
Zakończenie okazało się zaskakujące, więc jak najszybciej zabieram się za trzecią część. 

Polubiłam styl pisania autorki. Jest lekki i przyjemny. Mam wrażenie, że w tej części opisów jest trochę mniej, szybciej czytało mi się ten tom. ;)

"Sankcja" to dobra kontynuacja, w której sporo się dzieje. Fabuła nie raz mnie zaskoczyła, mamy tu kilka naprawdę ciekawych intryg i tajemnic. Ta część nie jest typowym romansem, a wątki poboczne odgrywają tu bardzo ważną rolę. Z zaciekawieniem czytałam o bohaterach, jeszcze bardziej wciągnęłam się w ich historię. Ciekawa jestem kolejnej części, bo ta zakończyła się w takim momencie, że od razu chce się poznać ciąg dalszy. ;)

"Moje serce rozerwane jest na milion kawałków pomiędzy tym, co powinnam, a tym, co naprawdę czuję."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



24 komentarze:

  1. Nie poznałam jeszcze pierwszej części. Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  2. Najpierw muszę zdobyć i przeczytać I część, ale fajnie, że kontynuacja nie zawiodła!

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę się zapoznać z I częścią :)
    Pozdrawiam
    https://nouw.com/1993ewas

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że styl jest lekki i przyjemny. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to czas poznać 1 część:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe czy mi by się spodobał styl autorki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba się skuszę i zacznę lekturę od pierwszej części :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi ciekawie, tym bardziej, że część 2 trzyma poziom :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Chętnie poznam część pierwszą, jestem zainteresowana historią :) Dziękuję za inspirację :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. To lekka książka, która potrafi wciągnąć. ;)

      Usuń
  10. Ciekawie zapowiada się tom 2 :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger