środa, 8 listopada 2023

Pomoc domowa - Freida McFadden

Tytuł: Pomoc domowa

Autor: Freida McFadden

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Ilość stron: 430

Rok wydania: 2023


Jakiś czas temu przeczytałam jedną z książek autorki "Zamknięte drzwi", która bardzo mi się spodobała. Z chęcią sięgnęłam po jej najnowszy thriller, który wciągnął mnie jeszcze bardziej. To jedna z książek, od których ciężko się oderwać, bo tak bardzo jest się ciekawym co będzie dalej. 

Millie dostaje pracę u Winchesterów. Jest pomocą domową, więc sprząta ich piękny dom, gotuje i odbiera ich córkę ze szkoły. Jej szefowa Nina nie ułatwia jej pracy, a wręcz przeciwnie. Robi bałagan, rozkazuje i kłamie. Millie tylko raz robi coś, aby sprawdzić jak to jest żyć tak jak jej pracodawczyni. Nie powinna jednak zapominać, że drzwi do jej pokoju na poddaszu zamykają się tylko od zewnątrz. Wkrótce zostaje uwięziona, ale Winchesterowie nie wiedzą kim naprawdę jest i do czego jest zdolna...

Lubię takie thrillery, w którym mamy nieoczywistą fabułę i ciekawe zwroty akcji. Ten właśnie do takich należy. Wciągnęłam się od pierwszych stron i z dużym zainteresowaniem czytałam kolejne rozdziały. Sporo się tutaj dzieje i nie brakuje napięcia. Główna bohaterka chce wypaść jak najlepiej, zależy jej na tej pracy, jednak jej pracodawczyni ciągle jej wszystko utrudnia. Millie chciałaby przekonać się jak to jest żyć jak ona, z przystojnym mężem i otoczona bogactwem. Nie domyśla się nawet, że jej mały pokój na poddaszu będzie jej więzieniem... Fabuła nie raz zaskakuje. Wydawało mi się, że wiem jak potoczy się dalej, ale okazało się, że autorka miała jednak inny pomysł na bohaterów. Jeden zwrot akcji zmienia tutaj wszystko, czegoś takiego zupełnie się nie spodziewałam. Zakończenie świetne, aż chciałoby się poznać ciąg dalszy. :D
Ciężko mi było się oderwać od tej historii i myślę, że to jedna z lepszych książek jakie ostatnio czytałam. Lubię takie zaskakujące książki z mnóstwem tajemnic, w których nie brakuje zwrotów akcji.

Główna bohaterka Millie jakiś czas temu wyszła z więzienia. Jest w trudnej sytuacji, bo nie ma pracy i mieszka w swoim samochodzie. Ma nadzieję, że jej życie zmieni się na lepsze, gdy zostaje pomocą domową u Winchesterów. Nie wie jednak w co się wpakowała... Pracodawczyni Nina jest bardzo specyficzna, a jej córka wydaje się rozpieszczona i trudno Millie się z nią porozumieć. Jedynie mąż Niny Andrew wydaje się miły i wyrozumiały i coraz bardziej podoba się Millie. Atmosfera coraz bardziej się zagęszcza, w tym pięknym domu dzieje się coraz więcej dziwnych rzeczy aż w końcu dochodzi do nieoczekiwanych wydarzeń, które zmieniają wszystko. Muszę przyznać, że autorka wykreowała naprawdę ciekawych bohaterów, którzy potrafią namieszać i zaskoczyć. Nie spodziewałam się, że tak bardzo zmienię o nich zdanie w późniejszych rozdziałach. To co się wydarzyło mocno mnie zaskoczyło. Bohaterowie to duży plus tej książki, ale największym jest zaskakująca fabuła. Jeśli też lubicie takie powieści to polecam "Pomoc domową". Świetnie spędziłam czas z tą książką i na pewno pozostanie mi w pamięci na dłużej. 

Bardzo lubię styl pisania autorki, bo jest lekki i nie ma tutaj zbędnych opisów. Rozdziały są krótkie, książkę czyta się błyskawicznie. Narracja jest pierwszoosobowa, poznajemy tę historię z perspektywy Millie i Niny.

"Pomoc domowa" to świetny thriller, w którym nie brakuje napięcia i zwrotów akcji. Zaskakuje, wciąga od pierwszych stron i intryguje do samego końca. To taka książka, której nie chce się odłożyć dopóki nie pozna się zakończenia. Poprzednia książka autorki bardzo mi się podobała, ale ta okazała się jeszcze lepsza. Polecam nie tylko fanom thrillerów, może Wam również tak bardzo przypadnie do gustu.

"Jeśli opuszczę ten dom, to tylko w kajdankach. Powinnam była stąd uciec, kiedy miałam jeszcze szansę. Teraz jest już po wszystkim."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



12 komentarzy:

  1. Poprzednią książkę autorki już zakupiłam na czytnik. Teraz czekam na Mikołaja, by "do buta" włożył Pomoc domową ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrym thrillerem nigdy nie pogardzę. Sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa fabuła, bardzo lubię takie zaskakujące zwroty akcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię takie zaskoczenia w książkach. ;)

      Usuń
  4. Myślę, że książka mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chcę ją przeczytać, mam nadzieję, że będzie okazja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, mnie wciągnęła od pierwszych stron. ;)

      Usuń
  6. Na tę książkę natknęłam się już kilka razy i mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger