piątek, 3 listopada 2023

Kiedy weszłam w twoje życie - Jojo Moyes

Tytuł: Kiedy weszłam w twoje życie

Autor: Jojo Moyes

Wydawnictwo: Znak

Ilość stron: 506

Rok wydania: 2023


Nie czytałam jak dotąd wielu książek Jojo Moyes, więc postanowiłam nadrobić zaległości. Najnowsza powieść autorki bardzo mnie zaciekawiła swoim opisem i miałam ochotę na przeczytanie czegoś lekkiego i z humorem. Miło spędziłam z nią czas, właśnie takiej książki teraz potrzebowałam. ;)

Sam przez pomyłkę zabiera z siłowni czyjąś torbę. Okazuje się, że są w niej czerwone szpilki od Louboutina, które są nie tylko piękne i drogie, ale też niewygodne. Niby to tylko buty, a jednak to właśnie one odmieniają życie dwóch kobiet. Sam przeżywa ostatnio ponury moment w swoim życiu. Kiedy z konieczności zakłada szpilki czuje się lepszą wersją siebie i ma wrażenie, że dzięki nim stać ją na coś więcej. Z kolei Nisha, która jest właścicielką czerwonych szpilek, wpada w kłopoty. Do tej pory żyła beztrosko, nie brakowało jej pieniędzy, a nagle zostaje porzucona przez męża i bez grosza. Powoli odkrywa zupełnie nowy dla niej świat, w którym jest miejsce na prawdziwą przyjaźń, ale i miłość...

Muszę przyznać, że bardzo mi się podoba pomysł na fabułę. W tej książce bardzo ważną rolę odgrywają buty - czerwone szpilki od Christiana Louboutina, które odmieniają życie dwóch kobiet. Zabrane przez pomyłkę z siłowni sprawiają, że Sam zaczyna czuć się lepiej, że jest gotowa na zmiany w swoim życiu. A ich właścicielka Nisha wpada w niemałe kłopoty i za wszelką cenę próbuje odnaleźć zaginione buty. Choć początek trochę mi się dłużył przez dość szczegółowe opisy życia bohaterek to jednak z każdym rozdziałem wciągałam się w tę historię coraz bardziej. Podoba mi się ukazana przemiana Nishy i Sam, relacje panujące pomiędzy bohaterami. To opowieść o sile kobiet, o przyjaźni i miłości, ale także o rozczarowaniach i nadziejach. Także o tym jak jedna z pozoru błaha rzecz może wiele zmienić w życiu. To dobra powieść obyczajowa, w której mamy i poważne tematy i też trochę humoru. I choć jest to lekka opowieść to też skłaniająca do przemyśleń. Obie bohaterki zaczynają rozumieć co w ich życiu powinno być najważniejsze, choć wcześniej często o tym zapominały. W ich życiu sporo się zmienia i to za sprawą czerwonych szpilek. ;) Historia obu kobiet pokazuje również jak opinia innych wpływa na poczucie własnej wartości i odwrotnie - że nie powinno się nikogo oceniać po tym jak wygląda i jak się zachowuje w danej chwili, bo nie zawsze wszystko jest takie, na jakie wygląda.

Nisha i Sam to dwa różne światy, dwa zupełnie inne charaktery. Wydaje się, że nic nie mogłoby ich połączyć, a jednak czerwone szpilki splatają losy tych dwóch kobiet. Sam ma ostatnio gorszy czas. Pracuje w firmie poligraficznej od paru lat, a teraz właśnie grozi jej zwolnienie. W dodatku coraz trudniej dogadać się jej z mężem, który cierpi na depresję. W końcu uświadamia sobie, że musi coś zmienić w swoim życiu, a najlepiej będzie jak to ona się zmieni. Nisha mieszka na Manhattanie i niczym się nie przejmuje. Nie brakuje jej pieniędzy, ale do czasu. Nagle jej mąż postanawia zostawić ją bez grosza i dachu nad głową. Kobieta musi radzić sobie sama i nie ma nikogo, do kogo mogłaby się zwrócić o pomoc. Ma nadzieję, że dzięki odnalezieniu swoich szpilek uda jej się wrócić do dawnego życia, jednak nie wie jak bardzo się ono zmieni. Czytałam o losach bohaterek z dużym zainteresowaniem, a najbardziej czekałam na moment, w którym w końcu się spotkają. Dość szczegółowo poznajemy ich życie dzięki czemu jeszcze bardziej zaangażowałam się w ich historię. Polubiłam również wielu bohaterów drugoplanowych, którzy też odgrywają tutaj ważną rolę. Każdy z nich wnosi coś do tej historii.

Lubię styl pisania autorki, bo jest lekki i przyjemny. Szczegółów z życia bohaterek jest sporo i ma to zarówno swoje plusy jak i małe minusy. Poruszone są tutaj ważne tematy, ale mamy też trochę humoru, dzięki czemu świetnie się czyta tę książkę. Narracja jest tutaj trzecioosobowa.

"Kiedy weszłam w twoje życie" to bardzo ciekawa opowieść o dwóch różnych kobietach, które połączyły czerwone szpilki. Czasem jest poważnie i historia skłania do przemyśleń, a czasem zabawnie. Wciągnęłam się w fabułę i spędziłam miło czas zarówno z Sam jak i z Nishą. Jeśli lubicie takie historie to polecam tę powieść. Jest idealna na jesienne wieczory. ;)

"Siła, prawdziwa siła, niekoniecznie polega na robieniu tego, o co ktoś pana prosi. Siłą jest stawianie czoła dzień po dniu sytuacji, która jest nieznośna, wręcz nie do udźwignięcia, tylko po to, by zapewnić wsparcie tym, których kochamy."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



14 komentarzy:

  1. Mam w planach przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. SŁYSZAŁAM, I SŁYSZAŁAM DUŻO DOBREGO - JA CZYTAŁAM DWIE KSIĄŻKI JOJO I MIAŁAM TAKIE MIESZANE UCZUCIA, ALE MOŻE DAM SZANSĘ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie jak dotąd przeczytałam tylko jedną książkę autorki, ta jest druga. Chętnie też poznam pozostałe. ;)

      Usuń
  3. Coraz bardziej kusi mnie ta książka 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam autorkę i chętnie poznam tę powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trochę znam autorkę... To fakt, że jej styl jest lekki i przyjemny. Może sięgnę i po tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tę książkę również czyta się lekko i przyjemnie. ;)

      Usuń
  6. Na razie nie plnauję czytać tej książki. Mnie styl autorki nie porywa

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chętnie przeczytam :)
    Przyda mi się takie „oderwanie” z poczuciem humoru, lekkiego :)
    Pozdrawiam
    https://nouw.com/1993ewas

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger