czwartek, 23 listopada 2023

Pokusa diabła - Adrian Bednarek

Tytuł: Pokusa diabła

Autor: Adrian Bednarek

Wydawnictwo: Zaczytani

Cykl: Kuba Sobański 

Tom: 7

Ilość stron: 504

Rok wydania: 2023


Kuba Sobański znowu wraca! To już siódma część cyklu, którą tak jak i poprzednie, przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Muszę przyznać, że cykl z diabełkiem wciągnął mnie tak bardzo jak dobry serial i z niecierpliwością czekam na każdy kolejny tom. :D

W życiu Kuby całkiem dobrze się ostatnio dzieje. Nadal mieszka z Doną w penthousie i pomaga jej w prowadzeniu spraw karnych. Nie narzeka na brak pieniędzy i wolnego czasu, ale jednak nie potrafi być w pełni szczęśliwy. Trudno mu zagłuszyć jego mordercze myśli, a wokół niego jest coraz więcej pokus. Tymczasem w Krakowie znów dochodzi do serii morderstw i teraz też giną młode brunetki. Sprawcą jest tajemniczy, zamaskowany mężczyzna, który został nazwany Mimem. Widać duże podobieństwo pomiędzy zbrodniami Mima i Rzeźnika Niewiniątek, więc Kuba próbuje zbliżyć się do śledztwa. Okazuje się jednak, że on sam staje się pionkiem w czyjejś grze...

Podobnie jak w poprzednich tomach tak i tutaj już od początku sporo się dzieje. Szybko poznajemy tajemniczego młodego mężczyznę i młodą kobietę, którzy odegrają w tej historii bardzo ważne role. Pomysł na dodanie ich do fabuły to strzał w dziesiątkę, dostarczyli sporo wrażeń i emocji. Muszę przyznać, że choć z niecierpliwością oczekuję na każdą część to jednak trochę się obawiałam czy siódma też mnie wciągnie i czy Kuba Sobański może mnie jeszcze czymś zaskoczyć. Okazało się, że autorowi pomysłów nie brakuje i kolejny raz dałam się porwać tej historii. Tutaj również mamy sporo zwrotów akcji, jest napięcie i do samego końca nie wiadomo co się jeszcze może wydarzyć. W tym tomie Kuba znów zmaga się ze swoim nałogiem i tłumi swoje żądze. Chciałby oddać się pokusom, ale wciąż jeszcze nie znalazł bezpiecznej metody. Obserwujemy tutaj jego zmagania i kombinowanie jak temu zaradzić. Ważnym wątkiem jest ten dotyczący Mima. Ktoś zabija podobnie jak dawny Rzeźnik Niewiniątek, co coraz bardziej niepokoi Kubę. Bardzo mi się podoba wprowadzenie nowych postaci i ich wątki. A już zwłaszcza ten, który pojawił się na koniec. Zakończenie zapowiada kolejny emocjonujący tom, którego już teraz nie mogę się doczekać. Jestem bardzo ciekawa jak autor rozwinie to co wydarzyło się w finale. ;)

Jak już wspomniałam, w tej części poznajemy kilku nowych bohaterów. Jest młody mężczyzna z niepokojącymi skłonnościami i młoda dziewczyna, która musiała znosić wiele krzywd. Oboje są tu kluczowymi postaciami i wprowadzają niemały chaos do życia Kuby. Sobański już zbyt długo powstrzymywał swoje żądze, więc nadeszła pora, żeby działać. Jego dziewczyna Dona zostaje pełnoprawną panią adwokat i od razu dostaje sprawę seryjnego mordercy. Razem z Kubą będą musieli stanąć przed trudną decyzją, która będzie miała swoje konsekwencje... Choć wcześniej jakoś nie przepadałam za Doną tak w tym tomie jej postać jest dla mnie ciekawsza. A już szczególnie pod koniec, kiedy stało się coś, czego zupełnie się nie spodziewałam. Kuba i Dona to intrygujący duet, choć Sobański coraz częściej wraca myślami do Bestyjeczki i muszę przyznać, że mi też zaczęło jej brakować. Poznajemy też sprawcę morderstw Mima i dowiadujemy się co nim kierowało, kiedy zabijał młode brunetki. Wracając do Kuby... Nadal uważam, że jest bardzo inteligentny i sprytny, choć ostatnio zdarza mu się popełniać błędy. Jest czasem tak pochłonięty zaspokojeniem swoich żądz, że nie dostrzega różnych zagrożeń
Przez to bywa czasem zagubiony, ale jedno się w nim nie zmieni - już zawsze będzie pragnąć swojego nałogu... 

Wspominałam już wiele razy, że lubię lekki styl pisania autora. Nie ma tu zbędnych opisów, książkę czyta się błyskawicznie. Narracja jest głównie pierwszoosobowa, choć w kilku rozdziałach zmienia się na trzecioosobową.

"Pokusa diabła" to kolejna intrygująca część. Wciągnęła mnie tak jak poprzednie, tutaj też dzieje się sporo i nie brakuje zaskoczeń. Kuba Sobański znów mnie nie zawiódł i już teraz jestem ciekawa co zrobi w kolejnej części, na którą z niecierpliwością czekam. Polecam cały ten cykl, który warto czytać od pierwszego tomu. Emocji i wrażeń na pewno tutaj nie brakuje. ;)

"Wolność to dar, który wciąż potrafię docenić jak żaden inny, dlatego zamierzam w pełni korzystać z każdego kolejnego dnia w raju."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



20 komentarzy:

  1. Poznawanie tego cyklu ciągle przede mną, ale na pewno go przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo tomów przed Tobą, ale każdy jest bardzo ciekawy. ;)

      Usuń
  2. Ten to jest już u mnie na półce i wkrótce też poznam kolejne dzieje u Kuby.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam w końcu I tom i szczerze mówiąc jakoś mnie nie zachwycił :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kolejne bardziej by Ci się spodobały? W nich też sporo się dzieje, choć mnie cykl wciągnął już od pierwszej części. ;)

      Usuń
  4. Mam w planach tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym poznać tę serię 🙂

    OdpowiedzUsuń
  6. chyba teraz nie chcę czytać tego typu książek

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam zagwozdkę, chcąc napisać komentarz do Twojego postu.
    Napiszę więc tak; nie czytałam, ale darzę sentymentem te pozycje ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa czy ten cykl przypadłby Ci do gustu. ;)

      Usuń
  8. Nie czytałam, ale na razie mam inne książki, więc chyba odłożę na przyszły rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, też mam sporo książek do przeczytania. ;)

      Usuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Nie czytałam, ale bardzo ciekawa jestem czy ten cykl by mi się spodobał :) Troszeczkę nadrabiania przede mną ale chciałabym poznać tę serię :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sprawdzić, może Tobie też się spodoba. ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger