sobota, 16 grudnia 2023

We'll still be friends - Weronika Dobrzyniecka

Tytuł: We'll still be friends

Autor: Weronika Dobrzyniecka

Wydawnictwo: Borgis 

Ilość stron: 415

Rok wydania: 2023


Lubię czasem sięgnąć po literaturę młodzieżową, jest sporo książek z tego gatunku, które chciałabym poznać. Jedną z nich jest właśnie ta powieść, która zaciekawiła mnie swoim opisem. Sporo dobrego słyszałam o twórczości autorki, dlatego w końcu postanowiłam się z nią zapoznać. 

Josephine, Blue, Pheronica i Audrey są przyjaciółkami i niebawem będą kończyć naukę w liceum w Portland. Są cheerleaderkami, dzięki czemu są rozpoznawalne i popularne w szkole. Pochodzą z różnych środowisk, borykają się z rozmaitymi problemami i choć z pozoru są szczęśliwe to jednak skrywają wiele sekretów. Jednak dopóki są razem, poradzą sobie z każdym wyzwaniem. Nawet z takim, które może diametralnie odmienić ich życie...

Książka została podzielona na cztery części, a każda opisuje życie innej bohaterki. Dzięki temu możemy lepiej poznać każdą z przyjaciółek i dokładniej poznać ich problemy. A jest ich tutaj sporo. Autorka porusza tutaj ważne tematy, takie jak nieradzenie sobie z popularnością i presją otoczenia, zazdrość, pierwsze miłości, wybór ścieżki życiowej, depresja czy trudne relacje z rodziną. Poznajemy w tej książce życie czterech przyjaciółek, ich relacje z chłopakami i ich dorastanie. To przede wszystkim książka o prawdziwej przyjaźni, ale również o miłości i problemach, z jakimi zmagają się tutaj licealiści. Muszę przyznać, że to naprawdę życiowa książka, bo opisane tu problemy często naprawdę mają miejsce. Historia tutaj przedstawiona może wzbudzać różne emocje, ale także skłonić do pewnych przemyśleń. Nie brakuje też humoru, który nadaje fabule lekkości. Choć jak już wspomniałam jest to książka dla młodzieży to myślę, że i trochę starszym czytelnikom może przypaść do gustu. Mi się spodobała, naprawdę miło spędziłam z nią czas i wciągnęłam się w losy bohaterek. Podoba mi się to, w jaki sposób autorka przedstawiła nam tutaj problemy, z którymi borykają się bohaterowie i w jaki sposób zostają one rozwiązane. Myślę, że wielu czytelników mogłoby utożsamić się z bohaterami, bo ich historie naprawdę mogłyby się wydarzyć. Dawno nie czytałam książki młodzieżowej i cieszę się, że zdecydowałam się właśnie na ten tytuł. Z chęcią sięgnę również po inne książki autorki, o których sporo dobrego już słyszałam. 

Josephine, Blue, Pheronica i Audrey są zupełnie różne, a jednak połączyła je wspólna pasja i przyjaźń. Zawsze mogą na siebie liczyć, cokolwiek by się nie działo. Wydaje się, że te popularne cheerleaderki mają doskonale życie, ale okazuje się, że wcale tak nie jest. Skrywają różne sekrety, przytłaczają je ich problemy, z którymi trudno im się uporać. Josephine nie brakuje pieniędzy, ma niemal wszystko, ale nie jest szczęśliwa, za co często się wini. Ma problem z chłopakiem i nie wie jak go rozwiązać... Pheronica nie miała łatwego dzieciństwa. Szybko wyprowadziła się z domu, a teraz mieszka w motelu, który traktuje jak swój dom. Jest przebojowa, czasem trochę wulgarna i nie boi się wyrażać własnego zdania. Uważa, że związki nie są dla niej, że nie potrafi okazywać uczuć, ale czy na pewno? Blue wraz z bratem bliźniakiem pomaga rodzicom prowadzić kawiarnię. Jakiś czas temu rozstała się z chłopakiem, ale nie potrafi całkowicie się od niego odciąć. Jej życie pewnego dnia diametralnie się zmieni, a dziewczyna będzie musiała dokonać trudnych wyborów. Z kolei Audrey to wrażliwa dziewczyna kochająca muzykę. Jej relacje z rodziną nie są najlepsze, a zwłaszcza ze starszą siostrą, do której często była porównywana. Jak widzicie bohaterki tej książki są naprawdę różne, ale każdą z nich bardzo polubiłam. Kibicowałam im w ich wyborach i podobała mi się ich relacja. Z dużym zainteresowaniem czytałam o każdej z nich. 

Polubiłam styl pisania autorki, jest lekki, bez zbędnych opisów. Narracja jest tutaj pierwszoosobowa, poznajemy losy bohaterek z ich perspektywy. 

"We'll still be friends" to ciekawa książka młodzieżowa, która porusza wiele trudnych tematów. Czytamy o dorastaniu bohaterów, o ich trudnych wyborach, problemach i ich codziennym życiu. To książka o sile przyjaźni, o miłości i samotności, która może wzbudzać różne emocje i refleksje. Dobrze spędziłam z nią czas i polecam, jeśli też lubicie tego typu książki. 

"Byliśmy przyjaciółmi, o których nie kręci się seriali, a w tych nakręconych zazwyczaj jesteśmy czarnymi charakterami. Ale my też mamy uczucia. My też cierpimy, mamy problemy, a naszym celem wcale nie jest uprzykrzanie życia jakimś szarym myszkom. Jesteśmy tylko dzieciakami, pijącymi drogiego szampana w ogromnej willi, żyjąc tym, co dostaliśmy od losu. I my też chcemy być szczęśliwi."

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Borgis.

28 komentarzy:

  1. Mimo wielu, bardzo lubię sięgać po książki młodzieżowe. O ile są napisane na poziomie :) ten tytuł wydaje się naprawdę ciekawy i warty przeczytania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię czasem przeczytać książkę młodzieżową. ;)

      Usuń
  2. Mogłabym spędzić miło czas z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio bardzo polubiłam literaturę młodzieżową, więc tą książką jestem bardzo zainteresowana 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. O, może polecę ten tytuł młodszej siostrze! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czegoś takiego mi teraz trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też lubię literaturę młodzieżową od czasu do czasu i być może tę również przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niekiedy też- jak jest to młodzieżówka obyczajowa zwłaszcza- ta pozycja zdecydowanie powinna mi się spodobać <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi nie podobają sie te angielskie tytuły. Raczej nie sięgam po takie książki

    OdpowiedzUsuń
  9. Też lubię czasem sięgnąć po książki młodzieżowe, szczególnie kiedy poruszają ważne tematy. Może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię takie, które poruszają ważne tematy. ;)

      Usuń
  10. Fajnie, że bohaterowie postawieni są przed ciężkimi wyborami :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Droga Karolajno świetna recenzja. Ja też bardzo lubię od czasu do czasu sięgnąć po literaturę młodzieżową, a ta wydaje się być niebanalna. Zapiszę sobie ten tytuł, żeby mi z głowy nie wyleciało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, może Tobie również spodoba się ta historia. ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger