środa, 7 lutego 2024

Manipulacja - Kate Gibson

Tytuł: Manipulacja

Autor: Kate Gibson

Wydawnictwo: Novae Res

Ilość stron: 381

Rok wydania: 2024


Dawno już nie czytałam powieści sensacyjnej, a ta zaciekawiła mnie swoim opisem, więc postanowiłam dać jej szansę. Z tego co widziałam jest to raczej pierwsza książka autorki. Nie znalazłam informacji o Kate Gibson, więc niestety o autorce nic nie wiem. Muszę jednak przyznać, że zaintrygowała mnie jej twórczość i już teraz czekam na kolejną jej książkę. 

Psycholog Katarzyna Wilczyńska jest właśnie u szczytu swojej kariery. Prowadzi badania i wykłady, a w międzyczasie współpracuje z policją. Wszystko się zmienia, kiedy otrzymuje tajemnicze dokumenty od rektora krakowskiej uczelni. Krótko po tym profesor zostaje zamordowany, ktoś włamuje się do mieszkania Katarzyny, a ona zostaje oskarżona o zabójstwo. Kobieta na własną rękę stara się odkryć prawdę i prowadzi swoje własne śledztwo. Jednak okazuje się, że komuś bardzo zależy na tym, aby prawda nie ujrzała światła dziennego i jest w stanie zrobić wszystko, żeby temu zapobiec...

Muszę przyznać, że pozytywnie zaskoczyła mnie ta książka. Na początku wydawało mi się, że może niekoniecznie jest to powieść dla mnie. Pierwsze rozdziały nie za bardzo mnie zaciekawiły, ciężko mi było wciągnąć się w fabułę, ale do czasu. Po kilku rozdziałach zaangażowałam się w losy bohaterów i czytałam o nich z dużym zainteresowaniem. Wciągnęłam się i to bardzo, do samego końca byłam ciekawa fabuły. A trzeba przyznać, że autorka wie jak zmylić czytelnika. Kiedy już wydawało mi się, że wiem do czego to wszystko zmierza to następował zwrot akcji, który wszystko zmieniał. Nie brakuje tutaj zaskoczeń i do ostatnich stron nie wiedziałam jak się to wszystko zakończy. Spodobał mi się również pomysł na fabułę i wymyślona przez autorkę intryga i manipulacja. ;) Główną tematyką książki są firmy farmaceutyczne i badania kliniczne. Ważnym wątkiem jest ten dotyczący leku na depresję, co do którego jest sporo zastrzeżeń, ale niektórym zależy na uciszeniu sprawy. Wydawało mi się, że taka tematyka nie do końca mnie zainteresuje, a jednak okazało się, że było całkowicie inaczej. Nie spodziewałam się, że tak mi się to spodoba. To naprawdę interesująca historia. Owszem, ma kilka małych wad, ale można przymknąć na nie oko. Czasem akcja zbyt wolno się rozwija i może się wydawać, że jest trochę rozwleczona, ale mi to nie przeszkadzało. Za to do ostatnich stron coś się dzieje i ciężko przewidzieć co się jeszcze wydarzy, mnie sporo wydarzeń mocno zaskoczyło. Na ostatniej stronie znalazłam informację, że ciąg dalszy nastąpi i muszę przyznać, że jestem bardzo ciekawa kontynuacji. Na pewno ją przeczytam, bo muszę wiedzieć jak się to wszystko zakończy. Ta część zakończyła się w taki sposób, że już teraz chciałabym poznać kolejną część.

Główna bohaterka Katarzyna to charyzmatyczna kobieta przed pięćdziesiątką. Jest psychologiem, zajmuje się badaniami nad rozpoznawaniem kłamstw i często też pomaga policji. Jej poukładane życie zmieniają dokumenty, które otrzymuje od profesora zajmującego się badaniami nad lekiem na depresję. Rektor zostaje zamordowany, a Katarzyna szybko staje się podejrzana. Nie ma pojęcia z jak potężnym wrogiem będzie musiała się zmierzyć, ale ona i tak próbuje odkryć prawdę z pomocą pewnego komisarza. Nie wiadomo komu można ufać, każdy wydaje się być szpiegiem albo oszustem. Komuś zależy na tym, aby badania profesora nie ujrzały światła dziennego i żeby nikt za bardzo nie interesował się tą sprawą... Mamy w książce dość sporo bohaterów, ale nie miałam problemu z ich odróżnieniem. Choć książka zaklasyfikowana jest jako sensacyjna to mamy tutaj również wątki kryminalne, takie jak zabójstwo i szukanie mordercy. Oprócz tego jest też wątek farmaceutyczny, szpiegowski, a nawet trochę z romansu. Mamy w książce ciekawych bohaterów, pojawia się wątek MI6, są służby specjalne i nie brakuje tu tajemnic. Dzieje się tu całkiem sporo i ja się nie nudziłam. Dobrze się bawiłam i wciągnęłam się w losy Katarzyny (przez cały czas w książce nazywana jest wyłącznie Katarzyną, nigdy Kasią). ;)
Z pewnością przeczytam kontynuację i inne książki autorki. Jeśli rzeczywiście jest to debiut to jest on udany i widzę duży potencjał na kolejne powieści. 

Styl pisania autorki jest lekki, choć na początku musiałam trochę do niego przywyknąć i lepiej go poznać. Na pierwszych stronach pojawiło się dość sporo opisów i informacji, ale rozumiem, że autorka chciała jak najdokładniej przedstawić nam bohaterów. W późniejszych rozdziałach jest opisów mniej, a jeśli się pojawiają to nie są przytłaczające. Narracja jest trzecioosobowa. 

"Manipulacja" to książka, w której mamy naprawdę ciekawą intrygę. Dawno nie czytałam o takiej tematyce, a okazało się, że powieść miło mnie zaskoczyła. Mamy tutaj dobre zwroty akcji, do samego końca nie wiadomo jak zakończy się ta historia. Choć fabuła toczy się swoim tempem to nie była dla mnie nudna. Dobrze spędziłam czas z tą książką i czekam na kontynuację. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Novae Res.

34 komentarze:

  1. Myślę, że dobrze by mi się ją czytało. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem tego stylu, czy bym się przyzwyczaiła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, ja szybko się przyzwyczaiłam. ;)

      Usuń
  3. Mam nadzieję, że kiedyś ta książka trafi w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa propozycja i tematyka, więc będę ją miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje się być ciekawą książka :) Może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbować zawsze warto, może się spodoba. ;)

      Usuń
  6. Super, że książka ma ciekawą intrygę i intersującą główną bohaterkę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Intryga jest bardzo ciekawa. Zaskoczyła mnie. ;)

      Usuń
  7. Chętnie przeczytam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli książka wciąga od pierwszych stron to już mnie przekonuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawił mnie zarys fabuły :)

    OdpowiedzUsuń
  10. tytuł sugeruje, że książka będzie życiowa :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Czyli warto było przebrnąć przez początkowe opisy. Dobrze wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. czuję, że by mi się spodobała ta historia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze trafić na zaskakujące debiuty. Również mam ochotę dać szansę pisarce :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajnie brzmi :) warto poznać ten debiut :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię takie ciekawe intrygi :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger