piątek, 3 sierpnia 2018

Naznaczona - Adelia Saunders

Tytuł: Naznaczona

Autor: Adelia Saunders

Wydawnictwo: Kobiece

Zdecydowałam się na tę książkę, bo jak to często bywa - skusił mnie jej opis. Nie czytałam jak dotąd takiej, w której bohaterka widziałaby słowa na ciałach ludzi dotyczące ich życia i to najbardziej mnie zainteresowało. To dla mnie coś nowego, dlatego byłam ciekawa jak zostanie to przedstawione i jak to będzie wyglądało.

Magdalena to młoda kobieta, ale wyróżnia ją to, że widzi na ciałach innych ludzi wypisane słowa. Czasami są to szczegóły dotyczące ich przeszłości, ważne dla nich imiona, daty, a także przyszłość. Kiedy spotyka Neila jest zaskoczona tym, że na jego policzku widnieje jej imię. Chłopak się w niej zakochuje, a Magdalena próbuje poradzić sobie ze śmiercią najlepszej przyjaciółki. Chciałaby coś dla niej zrobić, bo obwinia się o to, że nie zareagowała w porę, że nie wykorzystała swego daru do jej uratowania. W tym samym czasie ojciec Neila Richard wyjeżdża do Paryża żeby dowiedzieć się czegoś o swojej nieżyjącej matce, która była sławną pisarką i która zostawiła go zaraz po urodzeniu. Ich losy się splatają, ale czy wszystko potoczy się tak jakby chcieli?

Tak jak już wspomniałam, byłam bardzo ciekawa tego wątku o niespotykanych umiejętnościach Magdaleny. To naprawdę oryginalny pomysł, ale mam wrażenie, że autorka nie wykorzystała do końca potencjału, czegoś mi tutaj zabrakło. Liczyłam na to, że będzie o tym więcej, że coś mnie zaskoczy, a dla mnie było tego za mało i czuję pewien niedosyt. Fajny okazał się jeszcze wątek o poszukiwaniu prawdy o przeszłości pisarki, naprawdę mnie zainteresował i szkoda, że autorka bardziej nam wszystkiego nie wyjaśniła. Owszem, poznajemy razem z głównym bohaterem kilka odpowiedzi i było to intrygujące, ale chętnie przeczytałabym o tym więcej. Spodobało mi się za to pokazanie tego jak bardzo różne wydarzenia miały wpływ na losy bohaterów i to jak starali się coś zmienić. Wątek miłosny nie jest tutaj typowy, jest delikatny i subtelny. Są tutaj takie momenty, kiedy fabuła potrafi wciągnąć, ale są też takie, które mi się dłużyły. Jednak uważam, że pomysł autorka miała naprawdę ciekawy.

Jeśli chodzi o bohaterów i ich relacje to mam mieszane odczucia. Nie mogę powiedzieć, że ich polubiłam, ale nie mogę też powiedzieć, że nie polubiłam czy że mnie denerwowali. Byli mi raczej obojętni. Magdalena posiada nietypowy dar, który czasem może być przydatny, ale czasem pewnych rzeczy lepiej nie wiedzieć i młoda kobieta nie zawsze chce widzieć te wszystkie słówka czy zdania. Specjalnie nie nosi okularów, bo woli widzieć wszystko zamazane niż czytać słowa na ciałach ludzi. Bardzo przeżyła stratę przyjaciółki i czuje się winna temu, że mogła temu zapobiec, a tego nie zrobiła. Neil to młody chłopak, który wyjeżdża do Paryża ze swoim profesorem w ramach pewnego projektu dotyczącego historii starego kościoła. Jednak nie może przestać myśleć o Magdalenie i postanawia coś z tym zrobić. Jego relacje z ojcem nie są najlepsze, nie potrafi mu zaufać. Z kolei Richard stawia sobie za cel poznanie prawdy o swojej matce, słynnej pisarce. Chce udowodnić sam sobie, że te wszystkie biografie, które o niej opowiadają nie zawsze pokrywają się z prawdą. Tak naprawdę chce udowodnić sobie, że matka nie była kobietą bez uczuć, że pomimo tego, że go oddała to jednak żywiła wobec niego jakieś uczucia. Każdy z bohaterów jest inny, ale dla mnie byli za mało wyraziści. Nie byli nudni, ale za mało barwni. Jednak mimo tego ich losy były dla mnie ciekawe, chociaż tak już wspomniałam - czegoś zabrakło.

Styl autorki jest zrozumiały, ale nie jest jakoś bardzo lekki, jest barwny i plastyczny. Według mnie za dużo tutaj opisów i faktów dotyczących historii, kościoła i duchownych. Wiem, że to było potrzebne, ale czasami mnie te opisy nużyły. Na pewno znajdą się tacy czytelnicy, których może to zainteresować, ale mnie to jednak nie do końca przekonało. Jest tutaj kilka retrospekcji, które przedstawiają nam przeszłość Magdaleny i jej przyjaciółki oraz losy Richarda i jego matki i to uważam za plus, bo dzięki temu lepiej ich poznajemy. Mamy tutaj dwie narracje. W tej pierwszoosobowej narratorem jest Richard, który opowiada nam o swoich poszukiwaniach. Narracja trzecioosobowa opowiada o Neilu i Magdalenie, a każdy rozdział opowiada o innym bohaterze. Nie wiem dlaczego autorka zdecydowała się na dwie narracje. Na początku dziwnie mi się to czytało, ale później już się przyzwyczaiłam.

''Naznaczona'' to książka o przeznaczeniu, nadziei, cierpieniu, tajemnicy i o miłości. Fabuła jest oryginalna, ale mi czegoś tutaj zabrakło. Losy bohaterów są ciekawe i na pewno wciągną nie jednego czytelnika i mnie też intrygowały, ale przez te wszystkie opisy niektóre momenty gorzej mi się czytało. Nie będę ani polecać ani odradzać tej książki, bo uważam, że każdy ma inny gust czytelniczy i zawsze warto wyrabiać sobie własne zdanie. Książka dostarczyła mi rozrywki i naprawdę nie była zła, ale też nie była rewelacyjna. Spodziewałam się po prostu czegoś innego, trochę innej historii.

''Odkąd sięgała pamięcią, słowa zawsze tam były, mimo że kiedyś nie myślała o nich w kategorii słów. Na początku nie myślała o nich w ogóle, stanowiły po prostu rozwinięcie ludzkiej skóry, jak brwi, ospa wietrzna czy długie, brązowe znamię z tyłu kolana jej matki - jak powiedziała jej matka, było śladem pozostawionym wiele lat temu przez wróżki, które niekiedy przychodziły, kiedy dziecko spało.''

Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni internetowej Tania Książka, gdzie znajdziecie również inne ciekawe bestsellery.

65 komentarzy:

  1. Książka niedawno trafiła w moje ręce, więc niebawem będę ją czytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo twojej chłodnej opinii ja nadal mam ochotę na naznaczona, ciekawa jestem jak ja odbiorę te fakty o duchownych i jak mi się spodoba wątek widzenia słów wypisanych na skórze 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie ta książka była całkiem fajna. Czuję pewien niedosyt, ale nie mogę powiedzieć, że była zła. Jestem ciekawa jak Ty ją odbierzesz. :)

      Usuń
  3. Hmmm nie byłam nią zainteresowana, teraz też mam mieszane uczucia ale nie mówię nie. Zobaczymy :)

    Pozdrawiam :)
    https://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm... chętnie bym ją poznała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto dać szansę, może Ci się spodoba. :)

      Usuń
    2. Mam taką nadzieję. To chyba coś dla mnie ;]

      Usuń
  5. Każdy ma inny gust, więc rozumiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię książek tego wydawnictwa i mimo tak dobrze napisanej recenzji nie czuje potrzeby aby sięgac po tę książke. Przepraszam :(

    PS Gratuluję Taniej Książki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem i wiem, że wolisz jednak inne książki. :)
      Dzięki, jest mi bardzo miło, że nawiązałam kolejną współpracę. :)

      Usuń
    2. To duże wyróżnienie :)

      Usuń
  7. Słyszałam o tej książce, ale nie miałam jeszcze okazji jej przeczytać. Mimo Twojej raczej średniej opinii, chyba jednak po nią sięgnę, bo brzmi jak moje klimaty czytelnicze. A i opisy i fakty dotyczące historii, kościoła i duchownych to coś co mnie raczej zachęca, niż odrzuca, ale jak wiadomo każdy ma inny gust ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, każdy ma inny gust, więc bardzo możliwe, że książka Ci się spodoba. Dla mnie była niezła, ale może dlatego, że myślałam, że to jednak będzie trochę inna historia, ale to nie zmienia faktu, że fabuła jest oryginalna i warto wyrobić sobie własne zdanie. :)

      Usuń
  8. Bardzo, bardzo ciekawy motyw. Nie czytałam nigdy czegoś podobnego, a to oznacza, że powieść jest oryginalna. Widzę jednak, że nie dała Ci stu procentowej satysfakcji. Waham się więc, czy przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że fabuła jest oryginalna, autorka miała naprawdę ciekawy pomysł. Mi czegoś tutaj zabrakło, ale myślę, że pomimo tego warto się zapoznać z tą książką. :)

      Usuń
  9. Jestem ciekawa mimo wszystko, pomysł na książkę wydaje się być na prawdę ciekawy - nie czytałam jeszcze nic podobnego. Dam książce szanse i zobaczymy co z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jeszcze nie czytałam książki z takim motywem. Właśnie ze względu na to warto dać jej szansę. :)

      Usuń
  10. To jedna z tych książek, które chciałabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja tez z chęcią bym ją przeczytała!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. O książce słyszałam i myślę, że może być ciekawa
    Pozdrawiam <3
    https://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociaż mi czegoś tutaj zabrakło to uważam, że jest ciekawa. :)

      Usuń
  13. Książka zapowiada się ciekawie ^^ Zapisuję sobie tytuł :D
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi tak intrygująco, że na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę na jej temat same pozytywne opinie :D Początkowo nie byłam do niej przekonana, ale może jednak warto po nią sięgnąć :) Dodaję do listy "chcę przeczytać" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto spróbować i zobaczyć czy się spodoba. :)

      Usuń
  16. Średnio mnie kusi i jak nie rewelacyjna... ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi ten opis kojarzy się raczej z romansem... xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tutaj wątek miłosny, ale bardzo delikatny, nie gra głównej roli. :)

      Usuń
  18. Książka mnie intryguje i z przyjemnością dałabym jej szansę ;) Ta okładka ma coś w sobie tak na marginesie :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Chyba nie dla mnie, ostatnio sięgam po mocniejszą literaturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, mocniejszą literaturę też lubię. :)

      Usuń
  20. Bardzo fajna recenzja, jednak nie jestem za bardzo przekonana do fabuły tej książki. Myślę że zostawię ją w spokoju;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabuła jest naprawdę oryginalna, ale rozumiem. Każdy ma przecież inny gust. :)

      Usuń
  21. Cieszę się, że nie da mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie jest dla każdego, ale jest naprawdę oryginalna. :D

      Usuń
  22. Muszę przyznać, że ta książka wydaje mi się po prostu ... nudna. Dzięki Twojej recenzji wiem, żeby w najbliższej przyszłości nie zaprzątać sobie nią głowy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy lubi takie klimaty, więc rozumiem. :)

      Usuń
  23. Jestem ciekawa czy Ci się spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Intrygująca książka możliwe że w wolnej chwili postaram się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę intrygująca, więc jestem ciekawa czy przypadnie Ci do gustu. :)

      Usuń
  25. Nie przekonuje mnie ta książka, więc raczej po nią nie sięgnę, choć przyznaję, że zdolność Magdaleny rzeczywiście jest interesująca :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. ;) Właśnie ten jej nietypowy dar najbardziej mnie zaintrygował. ;)

      Usuń
  26. Jest w niej coś takiego, że mam ochotę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Ci się spodoba, bo pomimo kilku wad jest intrygująca. :)

      Usuń
  27. Pięknie tu u Ciebie, zostaję na dłużej :)
    Co do powieści to mam na nią ochotę odkąd zobaczyłam ją w zapowiedziach, zatem może niebawem się na nią skuszę. Mam nadzieję, że to opisy mnie nie zniechęcą ;D

    Pozdrawiam!

    camilleshade-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie opisy trochę nużyły, ale może dla Ciebie takie nie będą. Pomysł na książkę jest naprawdę ciekawy. :)

      Usuń
  28. Jestem ciekawa tej książki, szkoda, że Tobie nie przypadła do gustu :( Szkoda, że autorka nie wykorzystała potencjału.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie tak, że całkiem nie przypadła mi do gustu, bo w sumie to była niezła, ale jednak czegoś mi tutaj zabrakło. Myślę jednak, że wielu osobom bardziej się spodoba, bo fabuła jest oryginalna. :)

      Usuń
  29. Ciekawy wątek widzenia słów

    OdpowiedzUsuń
  30. aj, te opisy można pominąć:) i będzie dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawe czy mnie przypadnie do gustu. Opis fabuły dość intrgujący więc... kto wie... :)

    Wszystkiego najlepszego na Nowy Rok

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Chętnie zajrzę również na Twojego bloga. :)

Copyright © 2016 Czytam wszystko. , Blogger